Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 26 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1980 Gepost op: 08 januari 2012, 20:35:19 »

Mijn man vroeg, de vorige keer moesten we toch de room inkoken etc?
Wie weet daar nog meer van?

Ja zo'n recept is er ook, maar volgens mij is dat zonder ei.
Slagroom 20 minuten inkoken, dan gegrilde courgette en citroenrasp en evt doppers erdoor en dat door de penne. Evt wat rode peper.
Ipv citroenrasp erdoor kun je ook saffraan laten meekoken.
Maar met ei, dan is het zonder inkoken.
,,,,فلافل

Online Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1981 Gepost op: 08 januari 2012, 20:46:00 »
Rode kool; geroosterde aardappeltjes; speltburger.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1982 Gepost op: 08 januari 2012, 21:00:19 »

Mijn man vroeg, de vorige keer moesten we toch de room inkoken etc?
Wie weet daar nog meer van?

Ja zo'n recept is er ook, maar volgens mij is dat zonder ei.
Slagroom 20 minuten inkoken, dan gegrilde courgette en citroenrasp en evt doppers erdoor en dat door de penne. Evt wat rode peper.
Ipv citroenrasp erdoor kun je ook saffraan laten meekoken.
Maar met ei, dan is het zonder inkoken.

Ja, dat was het denk ik. Werd wel heel machtig! Nog smaakvoller maar deze was wat frisser.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1983 Gepost op: 09 januari 2012, 19:43:48 »
Gebakken couscous met savooiekool, abrikoos, amandelen en veel specerijen. Tuinbonenfalafel, yoghurt-muntsaus, pita, zuurkoolsalade, pickles. Stoofperen toe.
,,,,فلافل

Online Sven

• 3.928
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1984 Gepost op: 09 januari 2012, 20:05:21 »
Salade van groene selder, appel, pinda's, rozijnen met een dressing van citroensap, arachide-olie, peper, zout en flink wat chilipoeder. Erbij couscous.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Wat eten we vandaag?
« Reactie #1985 Gepost op: 09 januari 2012, 21:51:26 »
Vandaag champignonsoep en morgen vega spaghetti bolognese. Ipv gehakt quorn. Niet dat ik erg van de vleesvervangers ben.
Er is op deze wereld genoeg voor iedereen, maar er is niet genoeg voor een ieders hebzucht (Gandhi)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1986 Gepost op: 10 januari 2012, 09:29:51 »
T.'s moeder maakte gisteren een recept van 'De vegetarier'. Een soort curry, met bloemkool. En rijst. Lekker.

Vandaag iets met tofu en/of nepgarnalen, want die hebben we per ongeluk laten ontdooien.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1987 Gepost op: 10 januari 2012, 12:47:31 »
Cees Buddingh' dichtte dat de Blauwbilgorgel alleen maar korgel (zouden hedendaagsen dit uitspreken als kor-zjel?) lust.Maar als de nachtuil krijst dan eet hij riep en rimmelrijst.
Ik maakte nasi gurih. Gurih is het Indonesische woord voor geurig/lekker/ aangenaam van smaak. Ik heb de neiging nasi gurih te vertalen met rimmelrijst.
Rimmelrijst, je kunt er alle kanten mee op. Bijvoorbeeld basmatirijst, wassen en koken met een schep geraspte kokos, fijngesneden geelwortel een stukje fijngesneden ui, wat gemalen komijn en masala tandoori (die rode) en wat bouillonpoeder. En vooral ook een mespuntje kencur (kentjoer). Lekker hoor, Rabijst rabijst,rabijst, zou Buddingh' zeggen.
Daarbij weinig gegaarde broccoli, gebakken tahu en een Griekse burger van AH.
We hebben overigens een keer een uil hier in een boom gehad. Maar dat was een kerkuil. Wel mooi.

Heer Karl, dank voor de uitleg van fou/fül.

« Laatst bewerkt op: 10 januari 2012, 21:51:20 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline dorinka

• 741
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1988 Gepost op: 10 januari 2012, 18:31:19 »
Wraps met tomatensaus met komijn koriander en peper, met wat mais vego gehakt, wortel courgette en paprika, en kaas en creme fraiche.
't was best lekker, maar nu zit ik ook onbehoorlijk vol.
Zo.

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1989 Gepost op: 10 januari 2012, 19:02:23 »
Gebakken polenta, gevuld met paprika en olijven. Erbij veldsla.

Online Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1990 Gepost op: 10 januari 2012, 19:57:17 »
Gisteren spaghetti, aglio, olio e peperoncino, erbij een salade met citroendressing. Vanavond venkelgroenten-in-yoghurt, erbij gnocchi.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1991 Gepost op: 10 januari 2012, 20:02:38 »
Chinees-achtig gebakken paksoi, tofu, sjalot, Chinese paddestoelen. Erbij Japanse rijst en coole udon noedels.
,,,,فلافل

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1992 Gepost op: 10 januari 2012, 21:50:51 »
vandaag geen rimmelrijst maar dieppaarse truffelaardappels van de Ecoplaza in Eindhoven, die nu ook producten van de vegetarische slager verkoopt. Die aardappels smaken aangenaam paars. Jawel. Prachtige olijfolie erover en zout. Erbij bloemkool met R-kwadraat-kaassaus, een Griekse burger (alweer, want AH-aanbieding twee voor de prijs van één) met een garnering van gebakken prei en knofllook en  een salade van wortel en peterselieknol.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1993 Gepost op: 11 januari 2012, 09:43:29 »
Dacht dat ik stamppot boerenkool zou krijgen gisteren, maar het werd geroerbakte boerenkool, nep-garnalen en rijst. Lekker gekruid (weet niet zo wat er in zat).

Vandaag denk ik dat er iets met aardappels en veldsla op tafel verschijnt, maar je weet het maar nooit ;)

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1994 Gepost op: 11 januari 2012, 17:35:18 »
Frietjes, Goodbite chiliburger, wortelsalade met kappertjes en jalapeno, misschien nog wat doperwten. Sinaasappel toe.
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1995 Gepost op: 11 januari 2012, 21:04:15 »
Goed gevulde soep (bonen, wortel, bleekselderij, dat soort werk) en seitanbroodjes.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1996 Gepost op: 12 januari 2012, 09:14:00 »
Vandaag denk ik dat er iets met aardappels en veldsla op tafel verschijnt, maar je weet het maar nooit ;)

Ha kijk, dat was ook de hele dag het plan, maar mijn vriend besloot dat het laatste stukje tofu uit de vriezer (maar ondertussen ontdooid omdat we vergeten waren het in de vriezer te doen), meer aan opeten toe was. Het werd dus een soort curry, hier op gebaseerd.

Vanavond dan toch de veldsla.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1997 Gepost op: 12 januari 2012, 10:12:52 »
Den Bosch is altijd een leuke stad, althans het centrum en de nabije periferie. Heel wat anders dan Eindhoven of Tilburg.
Achter het Stadhuis op nr 10 in Den Bosch is het Belgisch eetcafé (ik heb het niet op die benaming eetcafé) met een redelijke keus voor veggies en ook een keur aan prima Belgische bieren. Daar geluncht. De kaaskroketten waren helaas niet voorradig. Ze hebben ook een gerecht met sojabaksel. Heb dat niet genomen. Hun saladeressing en gemengde salade is prima. Puntzak frites in houdertje ook evenals hun stokbrood.
's Avonds dus maar weinig gegeten: een seitanbroodje, rest paarse truffelaardappel gebakken, broccoli.
Vanond uitgenodigd bij vrienden die in Frankrijk altijd paddenstoelen verzamelen rond hun vakantiehuis daar. Krijgen beslist een bakje paddenstoelenragout omdat ze weten dat ik daar zeer van houd.
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2012, 11:22:30 door niewied »

Offline trashydiva

• **
  • 78
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1998 Gepost op: 12 januari 2012, 13:19:07 »
Iets met rijst, kikkererwten, pappadums en witte kool. Geen idee wat, maar meer hebben we niet in huis geloof ik

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1999 Gepost op: 12 januari 2012, 15:57:22 »
Den Bosch is altijd een leuke stad, althans het centrum en de nabije periferie. Heel wat anders dan Eindhoven of Tilburg.
Achter het Stadhuis op nr 10 in Den Bosch is het Belgisch eetcafé (ik heb het niet op die benaming eetcafé) met een redelijke keus voor veggies en ook een keur aan prima Belgische bieren. 
Heer niewied, ik vind Den Bosch ook een zeer gezellige stad, warmbloedig en vrolijk Brabants. Hebt U Tonia van Langen al opgemerkt? Voor een speciale gelegenheid lijkt het me een aan te bevelen adres. Het gebouw is ook zo aardig, met een grote uitstekende erker boven een gracht. (Ik geloof dat er vroeger een "beter" ketenrestaurant gevestigd was.) Nu is er veel aandacht voor bio en creativiteit.
Ai, U stemt me somber over een nakend bezoek aan Eindhoven. Maar ik ga vooral voor het van Abbemuseum. Waar zou u daar nu eens echt lekker gaan eten in het centrum?