Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline meisbaer

• 5.622
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19480 Gepost op: 14 oktober 2020, 22:59:47 »
Gisteren spätzle met allerlei groene groenten en een Auf wienerschnitzel, die heel erg dicht bij een 'echte' in de buurtkomt. Daar kan je iemand mee foppen  ;)

Vandaag chili met zwarte bonen, bleekselderij, wortel, ui, priei, courgette en mais. Met tomatenlenteuisalsa, guacamole, kwark en geaspte kaas.

- toevoeging - Was ik nog helemaal het belangrijkste vergeten: met tortillachips!   ;)
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2020, 22:38:06 door meisbaer »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #19481 Gepost op: 15 oktober 2020, 10:12:49 »
Dinsdag kailan (Chinese broccoli) met vega oestersaus en veel gember, kangkung met tofu, Chinese komkommersalade uit het nieuwe Ottolenghiboek en rijst. Druiven toe.

Gister deze bloemkool uit de oven https://www.crisiskoken.nl/2020/04/30/de-enige-bloemkool-die-echt-iedereen-lekker-vindt/ en erbij een salade van raapstelen, witlof, zelf geraapte kastanjes en gepofte boekweit. Satsuma toe.
,,,,فلافل

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
« Reactie #19482 Gepost op: 15 oktober 2020, 10:39:13 »
Gisteren met een gast:
Worteltortillagratin/ burrata/ paprikacoulis
Soep van geroosterde paprika/ wortel/ courgette
Gebakken rijst*/ gepaneerde tofu/ sugar snaps
Gekaramelliseerde kastanje/ vijgen/ banaan (vijgen uit eigen tuin, kastanjes van naburige boom)

(*Rijst met gebakken ui. paprika, komijn, ketumbar, sotospecerijenmengsel van Jonnie Boer, tamari)
De kastanjes gepeld, 10 minuten gekookt met wat suiker, het water, dat erg adstringent is, weggespoeld, dan de kastanjes in een wok gewenteld in gesmolten palmsuikker en wat witte wijn totdat alles is ingedikt.
Het viel me op dat in suikerwater gekookte kastanjes niet uit elkaar vallen, maar in zout water gekookte kastanjes dat wel doen.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #19483 Gepost op: 15 oktober 2020, 12:22:07 »
Gisteren de andere helft van de champignon-kaassaus als ragout op een stokbroodje, was erg lekker.

Vanavond witlof met aardappelpuree uit de oven. Daarbij als toetje appelcompote. Ik heb een kilo of zes verse appels zo van de boom gekregen, dus dat wordt appelcompote, appelmoes en appeltaartvulling. De kleinste appeltjes gaan in de Versapers voor appelsap.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #19484 Gepost op: 15 oktober 2020, 21:10:06 »
Een restjescurry van aubergine, broccoli, bloemkool en kikkererwten in een kruidige kokossaus. Erbij basmatirijst.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #19485 Gepost op: 15 oktober 2020, 21:16:00 »
Gerookte aubergine met zwarte azijn, gember, knoflook en chili crisp. Paddenstoelen met raapstelen, spinazie van eigen teelt en sesamdressing. Udonnoedelsoep met inaritofu. Pomelo toe.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #19486 Gepost op: 15 oktober 2020, 21:17:52 »
Tofu, zelfgekweekte boontjes, mie en pindasaus.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #19487 Gepost op: 16 oktober 2020, 09:43:48 »
Gisteren ietwat Spaans/Georgisch met patatas bravas , phkali van sperziebonen/walnoot/granaatappelmelasse, tortilla gecrispt, verwrijfsel van gerookte paprika en wortel, grote witte bonen.

Vandaag in elk geval Pellkartoffel(n) met zout en olijfolie. Deag is nog lang.

Tijd voor een doctoraal scriptie over 'wat eet de doorsnee veggie anno tweede decennium 2020' met een analyse van deze draad, vergelijking met de schijf van vijf plus wellicht adviezen voor ...

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #19488 Gepost op: 16 oktober 2020, 18:14:07 »
Couscous met kruidige groententomatensaus en falafel.
Morgen pompoen met wortel en ui uit de oven, met aardappels, ook uit de oven. Kwarksausje erbij, en ik denk wat geroosterde pompoenpitten.

Online Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #19489 Gepost op: 16 oktober 2020, 21:24:50 »
Champignonrisotto met rozemarijn. Erbij spruitjes uit de wok, lekker fris met knoflook, salie, citroenrasp en -sap.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #19490 Gepost op: 16 oktober 2020, 21:29:24 »
Vega bitterbal uit de oven vooraf. Daarna vacherin mont d'or (kaas) uit de oven met om te dippen stokbrood, witlof, peer, rettich, paprika. Venkelsalade erbij.
,,,,فلافل

Online Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #19491 Gepost op: 17 oktober 2020, 19:34:56 »
Zelfgemaakte tagliatelle in salieboter. Erbij in rozemarijn, citroensap en -rasp, en zwarte peper gemarineerde bloemkool, broccoli, wortel, gele paprika koolrabi en limabonen.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #19492 Gepost op: 17 oktober 2020, 21:12:50 »
Gegeten bij Thais restaurant Davi in Brussel, los van het feit dat restaurants maandag op slot gaan. Gebakken rijst met gegrilde ananas en geserveerd in een ananas. Toe bananenbeignets. Het restaurant zat wel flink vol, met respect voor de afstand.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #19493 Gepost op: 17 oktober 2020, 21:34:34 »
Dal met erdoor veel tomaat en wortelen. Erbij yoghurt, basmatirijst en geroosterde amandelen.
Gister geroosterde krieltjes uit de oven, witlofsalade met witte druiven en een heerlijke kaasschnitzel van de lidl

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #19494 Gepost op: 17 oktober 2020, 23:54:02 »
Gisteren de locale horeca gesponsord en besteld bij mijn favoriete Indiase restaurant. Saag paneer, paneer korma, dal, onion bhajee. Er was nog voldoende over voor vanavond, en voor een lunch morgen ook.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #19495 Gepost op: 18 oktober 2020, 14:41:22 »
Gisteren de locale horeca gesponsord en besteld bij mijn favoriete Indiase restaurant. Saag paneer, paneer korma, dal, onion bhajee. Er was nog voldoende over voor vanavond, en voor een lunch morgen ook.

Oh, klinkt erg lekker  :)
Vandaag rijst met tofu , taugé en spitskool. Weet nog niet of het Chinees of Indonesisch wordt.

Online Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #19496 Gepost op: 18 oktober 2020, 20:45:00 »
Geroosterde aardappeltjes uit de oven. Sellerieschnitzeltjes. Salade.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #19497 Gepost op: 18 oktober 2020, 21:50:39 »
Gebakken aardappeltjes, appelcompote, kidneybonensalade.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #19498 Gepost op: 19 oktober 2020, 15:36:33 »
Somosaflappen (bladerdeeg gevuld met somosavulling: aardappel. dopwerwt, wortel, ui, prei, Indiase specerijen, selleriewortel) vijgenchutney van vijgen uit onze boom die net nog wat rijpe vijgen produceerden) en ik denk nog wat gewokte groenten en tofu.
Die Horeca ... tja, niet best allemaal. Grimmige tijdennen beangstigende acties die ik niet zag aankomen in Nederland.

Online Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #19499 Gepost op: 19 oktober 2020, 20:12:16 »
Muschelnuscheln: schelpjespasta met broccoli, wortel, venkel, groene paprika en limabonen in een citroen-rozemarijnige tomatensaus.