Hier ook aardappeltjes uit de oven. Maar dan met olijfolie en verse rozemarijn. Erbij gestoofde prei en spitskool, met mosterd- en karwijzaadjes en verse tijm. We hadden nog twee Beyond burgers uit de vriezer gehaald, maar volgens de verpakking had die niet ingevroren mogen worden. Smaakte op zich wel prima, maar we zouden er geen bijna 6 euro (!) voor neergelegd hebben. Afgeprijsd voor een euro hebben we geen bezwaar.
Verder gisteren ook spitskool, maar dan op z'n indonesisch, gestoofd met taugé . Erbij zoetzure tempé en pandanrijst, plus wat mildpittige komkommer en taugé.
Donderdag was ik uitgenodigd bij de bruiloft van mijn nicht, we moesten al vantevoren de menukeuze doorgeven. Eerst quinoa-salade met feta, avocado en granaatappelpitjes. Dan (na wat speeches) een torentje van mozzarella en geroosterde aubergine, met allerlei knapoerige groentes en wat aardappelpartjes. Erbij nog een zoetpittige tomatensaus. Toetje was wel een verassing, keuze uit aardbei-bosvruchten of passievruchtmango mouse-achtige taartje, ik ging voor de passievrucht. Met als bodem een chocoladekoekje en een chocladevulling.
Ik was net aan het toetje begonnen toen ik opeens een helse pijn in mijn rug kreeg, stekend. In een relex wilde ik het met mijn hand wrijven (dacht dat ik een spier had verrekt), toen ook mijn vinger pijn ging doen en toen pas zag dat ik een wesp aan mijn vinger had zitten. Met een stoffen servet de wesp eraf geslagen, maar de angel zat nog in mijn vinger, dus die ook snel verwijderd. Ik had dus het voor elkaar om bij het even verzitten de wesp tussen mijn rug en de stoelleuning te klemmen. Helaas had de wesp het met de dood moeten bekopen, omdat z'n angel bleef zitten, normaal gesproken laat ik ze altijd met rust.
Gelukkig had ik 's ochtens nog anti-histamine ingenomen, en kreeg ik een theedoek met ijs van de bediening. Dat hielp wel wat, maar joh dat doet fink pijn! In de trein naar huis ook nog flink pijn geleden.
Thuis ook nog een uur met ijspacks zitten koelen. Gelukkig was het de dag erna al een stuk beter, en nu voel ik het bij mijn vinger niet meer. Alleen jeukt mijn rug nog, maar meer als een flinke muggenbult.
Zo dat was mijn avontuur weer.