Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1900 Gepost op: 27 december 2011, 20:56:37 »
Spruiten, Opperdoezer ronde, kaasburger van Joyce (voor het eerst!), witlofsalade, appelmoes.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1901 Gepost op: 27 december 2011, 21:20:29 »
Laksa, met een stukje mandarijnencake toe.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1902 Gepost op: 28 december 2011, 17:35:39 »
Midden-Oosterse vega-gehaktballen van veggieslager-gehakt, spitskoolsalade met tahin, bietensalade, muntsaus, pita's, ingemaakte citroenen en pickles. Sinaasappel toe.
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1903 Gepost op: 28 december 2011, 18:00:57 »
Oeh, mandarijnencake, dat klinkt lekker!
« Laatst bewerkt op: 29 december 2011, 00:47:16 door haantje »
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Muis

• 1.242
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1904 Gepost op: 28 december 2011, 19:14:26 »
Broccolichili, met rode puntpaprika en kidneybonen, ui was blijkbaar op.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1905 Gepost op: 28 december 2011, 20:50:01 »
Boerenkoolstamppot. (K. had aardappelpuree en gestoofde worteltjes). Erbij kaasburgers.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1906 Gepost op: 29 december 2011, 09:36:28 »

Heb ook weer eens zin in laksa!

Mijn vriend is lekker bezig met de oosterse keuken. Gisteren weer dahl, gebakken tofu erbij en rijst. Lekker.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1907 Gepost op: 30 december 2011, 17:24:18 »
Gisteren in Utrecht naar twee concerten van elk een uur en geluncht bij België op de Oude Gracht. Een enorme keus aan bieren, tap en fles, en ruim veggie aanbod. Mijn preferente lunch daar is de zogenoemde vette hap van € 7,- bestaande uit friet, een slaatje, brood, kroket, mosterd en mayonnaise. De naam vette hap staat me niet aan.
Thuis alleen nog wat crackers en kaas en een glas wijn.
Vandaag: een wortelsalade met venkel, tortilla espagnol en chocolade cheesecake (nou ja, als je kaaskoek zegt klopt het niet bij onze voorstelling van kaas) van de AH. Er zal beslist nog wel meer bij zijn, maar dat weet ik niet want mijn vrouw bereidt.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1908 Gepost op: 30 december 2011, 18:00:47 »
en geluncht bij België op de Oude Gracht. Mijn preferente lunch daar is de zogenoemde vette hap van € 7,- bestaande uit friet, een slaatje, brood, kroket, mosterd en mayonnaise. De naam vette hap staat me niet aan.

Neen, mij zou de benaming ook niet bevallen, het is een beetje je met je neus er in drukken, want het is natuurlijk wel een vette hap. Is die kroket dan een groentekroket? Ik vind dit soort happen ook wel erg lekker, altijd zeer magere, gezonde happen wordt op de duur saai.
Zelf zou ik niet naar België in Nederland gaan, u toch ook niet naar Nederland in België?

Offline Muis

• 1.242
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1909 Gepost op: 30 december 2011, 20:06:16 »
Spruitjes, vegetarische balletjes in uitjesjus en aardappel.

Offline Sven

• 3.928
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1910 Gepost op: 30 december 2011, 21:15:12 »
Vanmiddag op het werk: gemengde groenten met pommes duchesse. Een soepkom met groenten en aardappelen/rijst/pasta naar keuze voor 1,50€. Wel handig.

Vanavond: uit pure nieuwsgierigheid binnengestapt bij een nieuwe snackbar vlakbij. Een 'beker' pasta met een drankje voor 3,50€ De vegetarische optie was zoals gebruikelijk de 4kazensaus. De saus was wat aan de saaie kant, zeker niet zelfgemaakt. Enkel voor als je écht honger hebt.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1911 Gepost op: 30 december 2011, 21:29:05 »
Zelf zou ik niet naar België in Nederland gaan, u toch ook niet naar Nederland in België?

Maar Belgie in Utrecht is zeer bijzonder. Het staat ook in de restogids. Allereerst is er zeer vriendelijke bediening. De prijzen zijn goed. En je krijgt echt heel lekkere verse sla bij je eten. LL de Ling en Christiaan vinden het er ook leuk. De kroket die ze er hebben is een kaaskroket.

Ik kreeg eters en die kregen bietensoep, chili met 2 soorten bonen, veel kleuren paprika en een lading kruiden, kaas, zure room en bruin brood. Erbij rucolasalade met knolselderij en mosterddressing. Toe Ben en Jerry ijs.
,,,,فلافل

Offline Sven

• 3.928
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1912 Gepost op: 31 december 2011, 12:48:29 »
@Karl: België heeft in Nederland een betere culinaire reputatie dan Nederland in België. In Leuven is bvb ook een restaurant dat 'Hungaria' heet.

Zoals altijd mag ik vanavond ook weer de soep maken. Deze keer recept dat ik op de website van de Zwitserse warenhuisketen Coop gevonden heb.
http://rezepte.coop.ch/rezepte/showPDFRezept.dopdf?id=7290

Voor vanmiddag worden het gebakken oesterzwammen met brood erbij.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Pam1978

• **
  • 25
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1913 Gepost op: 31 december 2011, 13:27:55 »
Wij eten vanavond broodjes falafel met salade en saus :yummie:

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1914 Gepost op: 31 december 2011, 13:42:29 »

Maar Belgie in Utrecht is zeer bijzonder. Het staat ook in de restogids. Allereerst is er zeer vriendelijke bediening. De prijzen zijn goed. En je krijgt echt heel lekkere verse sla bij je eten. LL de Ling en Christiaan vinden het er ook leuk. De kroket die ze er hebben is een kaaskroket.

Nee, het was een groentekroket en er zat ook een beetje champignon in.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1915 Gepost op: 31 december 2011, 13:53:50 »
Oudejaarsdag. Ik heb net 35 oliebollen gebakken: 200 g bloem, 200 g  volkorenmeel, appel, rozijnen, abrikozen en een haffel anijs fijngewreven tussen de handen, paar lepels suiker, 1 ei (maar kan ook goed zonder), ongeveer 400 ml (halfvolle) melk. Een uur gisten. Prima gelukt. Smaakt ook mooi naar alcohol. Dat gebeurt niet zo vaak dat je de vrijgekomen alcohol proeft.

Vanavond spaghetti met wortel, ui en knoflook gebakken, tomatensaus, geraspte kaas. Champignonragout in een bladerdeegbakje. Kaasjes, oliebollen, rest cheese cake en of ijs toe.

Buiten lopen alweer jongetjes met een tasje waarin vuurwerk. Dat geknal is vreselijk. In de wei hier opgeschrikte paarden, vogels en in de straten de oude mensen die er niks van moeten hebben.
In de auto van een buurtgenoot is het slot eruit geboord en vervolgens de navigatie.
Wat een land. Maar het kan erger. Gelukkig is het nat.

Heer Karl: in Japan vond ik een eethuis Oranda (Holland). Een Nederlandse kookte er heel goed. Soms valt het dus mee en is de naam een goed voorteken. En dat België in Utrecht is echt OK.
Goed jaar gewenst.

« Laatst bewerkt op: 31 december 2011, 15:25:48 door niewied »

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1916 Gepost op: 31 december 2011, 13:57:26 »
@Karl: België heeft in Nederland een betere culinaire reputatie dan Nederland in België. In Leuven is bvb ook een restaurant dat 'Hungaria' heet.

Zoals altijd mag ik vanavond ook weer de soep maken. Deze keer recept dat ik op de website van de Zwitserse warenhuisketen Coop gevonden heb.
http://rezepte.coop.ch/rezepte/showPDFRezept.dopdf?id=7290

Voor vanmiddag worden het gebakken oesterzwammen met brood erbij.

Mooi Käse-Wein Süppchen. Wellicht theelepeltje suiker erbij als de tomaten te zuur zijn.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1917 Gepost op: 31 december 2011, 15:33:43 »
Oudejaarsoverdenking bij het diner:

Ik lees namen van kunstenaars: Alÿs, Gaillard, Zielony, Von Wedemeyer, Wekua.. Namen waar ik nog nooit van heb gehoord. (Tertia mailt: “Die Alÿs is heel goed. Hij sleepte onder andere met een blok ijs door Mexico-Stad.”)  
Het zijn allemaal videolui of aanverwant. In mijn gedachtenwereld, opgebouwd in andere tijden, waar nog maar mondjesmaat nieuwigheden in doordringen, past videokunst maar nauwelijks, en ook geen lichtkunst met allerlei rare lampen in grillige vormen (zoals in het vroeger Philipsmuseumpje), uitzonderingen daargelaten, bij voorbeeld de lampenzee in Boijmans van de Noor Olafur Eliasson. En van performances ben ik veelal ook vlug zat. Hier past echter een observatie. Waar ligt de grens tussen performance en reguliere toneelvoorstelling of andere voorstelling?  Performance en voorstelling/uitvoering zijn nagenoeg synoniem, tenzij je aan performance de context of performance toekent. Het blijft vaag en nieuwwoorderij.

Denk je door, dan ontkom je er niet aan op te merken dat de bovenstaande observatie vooringenomen is. Kunst, museale kunst, wordt door mij vooral opgevat als beeldende kunst, schilderkunst, terwijl de nieuwe vormen die hier gewraakt worden alles te maken hebben met andere vormen van kunst: dans, toneel, film, one-man show, variété. En er zit ook een locatiebias in: film in een bioscoop: OK. Maar film in een museum: bah. Show in een schouwburg: prima, maar bezoedel er het museum niet mee.
Dus? Dus, zie en ervaar hoe tijden veranderen en daarmee de wijze van kunstbeoefening en –presentatie. Ook alle eten is anders dan eertijds. Dat ook. Dag.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 2012, 11:05:27 door niewied »

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1918 Gepost op: 31 december 2011, 15:49:20 »
Ik heb mijn ouders ervan overtuigd om het 100% NL menu te maken, broer en ik wilden liever het herinneringenmenu, maar omdat ik nog niet kan koken, staat mijn moeder in de keuken en die vond het te moeilijk.

Bitterballen
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1919 Gepost op: 31 december 2011, 15:51:54 »
Bitterballen en kaasplankje slaan we over ivm moeilijk te vervangen en mijn vader maakt een niet vega toevoeging aan het hoofdgerecht.
Supercalifragilisticexpialidocious!