Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18760 Gepost op: 05 mei 2020, 21:33:23 »
Zoete aardappel, paprika, broccoli en een beetje courgette uit de oven. Met falafel uit de vriezer. Van Iglo Green Cuisine ik (was ok, beetje droog)

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #18761 Gepost op: 06 mei 2020, 08:42:57 »
Gisteren zelfgemaakte vegetarische worstenbroodjes. Ik vervang tegenwoordig de helft van de vleesvervanger door verkruimelde en even gebakken champignons, en dat werkt heel goed. Dat is dus een vleesvervanger-vervanger  ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #18762 Gepost op: 06 mei 2020, 13:33:14 »
Vandaag stamppot rauwe witlof, met appel, rode paprika, tijm en rozemarijn, crème fraiche, mosterd en blokjes boerenkaas erin gesmolten.
Gister aardappels, met snijbonen, vegetarische gehaktballetjes en komkommersalade. Morgen krokant gebakken tofu, er is niet veel meer daarom nog hard gekookt ei erbij, met gele curry, gele basmatirijst, paksoi en zoetzuur van komkommer met rode ui

Online karl

• 6.376
  • Geslacht: Man
« Reactie #18763 Gepost op: 06 mei 2020, 15:04:17 »
Een luchtige lente-pasta met rode paprika, lente-uitjes, venkel, wortelen en artisjokharten

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18764 Gepost op: 06 mei 2020, 20:31:40 »
Verse tagliatelle uit de pastamachine in een lichte, citroenige tomatensaus. Er op beetgaar gestoomde broccoli en wortel.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #18765 Gepost op: 06 mei 2020, 22:39:36 »
Gevulde pasta (perle met basilicum) met een tomatengroentensaus, waar wat extra zongedroogde tomaat erdoor. Erover extra basilicum en zonnebloempitten.

Als toetje enkele uren later appel-rabarbercrumble met een beetje kaneel. Wat amandelmeel door het deeg. Puur op de gok qua hoeveelheden, door de zoete appel niet te zuur, maar gelukkig ook niet teveel suiker toegevoegd.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18766 Gepost op: 07 mei 2020, 20:24:40 »
Geroosterde aardappels. Erbij beetgaar gestoomde bloemkool met een licht kaassausje.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #18767 Gepost op: 07 mei 2020, 23:01:35 »
Rijst met o.a. veel taugé en pinda's. Morgen kaasfondue met allerlei groenten en broodjes. Na de pubquiz van mijn werk  ;D

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18768 Gepost op: 08 mei 2020, 21:43:33 »
Pizza! Met een lekker luchtig deeg van semola en gewone bloem. De mijne belegd met tomatensaus, ui, pepertjes, champignons, en een berg verse spinazie bedekt met mozzarella.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #18769 Gepost op: 09 mei 2020, 17:11:41 »
Het is vandaag bevrijdingsdag voor de Russen. Op 8 mei was het voor de Duitsers en op 5 mei voor de Nederlanders. Dag voor dag gaven de generaals zich op eigen gezag over.
Morgen is het moederdag, dan is er hier aardbeitaart.
Vandaag eten we Wellingtonrol gevuld met bruine bonen (zelf geweekt en gekookt), paprika, wortel, prei, Hüttenkäse en feta. Erbij gewokte witte en groene asperge, restje prei en eierstruif, mosterdsaus.
Papaya met limoensap toe. Ik moet nu naar de oven, de Wellington is bijna klaar.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #18770 Gepost op: 09 mei 2020, 18:06:58 »
Gister Franse tomatentaart, zoiets als Sven op de voorkant postte, maar dan uit het Franse kookboek van Karin Luiten en 1 grote, geen kleintjes. Erbij gegrilde courgette met vinaigrette en ijsbergsla met venkel en wortel. Een klein nectarine/puddingtaartje toe van het restje deeg.

Vandaag risotto met witte asperge, doperwten, munt, rozemarijn, bieslook, citroen, een lepeltje room en erg lekkere parmezaanse kaas. Toe nectarines en druiven.
« Laatst bewerkt op: 09 mei 2020, 19:20:37 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18771 Gepost op: 09 mei 2020, 20:13:51 »
Mijn vader was op bezoek, ondanks social distancing erg gezellig. 's Middags een bord groentesoep (van vrekkenbouillon, gevuld met broccoli, bleekselderij, venkel, wortel, prei). Na een wandeling met de honden bij de thee en koffie door Kristof gemaakt chocoladeijs met amandelcrunch. 's Avonds zelfgemaakte tagliatelle in salieboter, met erbij een salade van wortel, geblancheerde bloemkool, venkel, rode paprika, kidneybonen, rucola en ijsbergsla met fruitig-frisse dressing, en geroosterd sesamzaad, feta en gemarineerde tofu uit de oven als toppings naar keuze.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #18772 Gepost op: 09 mei 2020, 20:18:22 »
Ik heb vandaag jarig, wat natuurlijk een beetje raar is in deze tijden. Geen bezoek deze keer.

Maar gisteren wel alvast zes cupcakjes gemaakt, in die verschillende smaken. Vanille-vlierbloesem met kwark en verse aardbei, chocola met grapefruitjam (zelfgemaakt, maar niet door mijn schoonzus) en een beetje rozemarijn, appelkaneel met een beetje amandel.

Vandaag dus o.a. cakjes  ;) .

Als avondeten afgehaald bij Hummus in Delft, het "a little bit of everything" menu. https://hummustakeaway.squarespace.com

Je weet vantevoren niet precies wat je krijgt. We hadden gefrituurde bloemkool met een tahinisausje, granaatappelpitjes en pijnboompitten; tajine met pompoen, gedroogde pruimen en vegakipstukjes; frietjes van zoete aardappel en bietjes, met een lichte kruidenmayo; feta dip met za'ater en zwarte olijven, rodekoolsalade, hummus met aubergine; vers gemaakte pitabroodjes. Allemaal erg lekker, alles afgemaakt met verse groene kruiden en goede olijfolie.

Die bloemkool is echt superlekker, knapperig maar al wel een beetje zacht, met bruine randjes. En die rodekoolsalade, niet te zoet of zuur. Kijk maar op hun website voor mooie foto's, en zo zag het er zelfs in bakjes ook ongeveer uit. Ik had al eens eerder daar gegeten, en toen kregen we weer hele andere dingen.

Je krijgt tijdelijk een tegoedbon voor een gratis drankje, te nuttigen als ze weer open mogen. Zeker een aanrader. Oh, en alles kan evt ook vegan gemaakt worden, normaal is in ieder geval vegetarisch.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #18773 Gepost op: 09 mei 2020, 21:17:20 »
Klink erg lekker Meisbaer, en alsnog gefeliciteerd!

Hier vanavond kaasfondue met oude kaas en twee soorten geitenkaas. Erg, erg lekker.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #18774 Gepost op: 10 mei 2020, 15:22:13 »
Vanochtend aardbeitaart, koffie thee.
Vanmiddag roerei, geroosterd brood, mangga (mango), kiwi, banaan, koffie
Vanavond in elk geval iets in rest bladerdeeg, ik vind bloemkool en kaas en mijn vrouw denkt dat ze iets anders wil. Eens kijken. O ja, er is nog asperge en shitake.

Overigens: ontbijt op bed vind ik een ramp, dus daar zie ik (zien we) van af. Ook in een hotel ontbijt op de kamer: ellende. En geserveerd ontbijt vinden we niks. Dus zolang er geen ontbijtbuffet is, mijden we hotels. Zo is er weerom Corona-invloed.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #18775 Gepost op: 10 mei 2020, 17:49:48 »
Mijn vriend en ik hebben een traditie dat we op de verjaardag ontbijt op bed krijgen. Meestal niet super uitgebreid of zo, glaasje sap en een croissant of een belegd broodje (door mij uitgebreider dan door hem  ;) ). Maar zolang het maar niet te hard kruimelt, want kruimels in bed zijn een ramp.

In een hotel heb ik nog nooit ontbijt in bed gehad. Wel vroeger bij kleinere hotels een vast ontbijt, maar dan wel aan tafel in de ontbijtzaal. Ook wel grappig, zo probeer je nog eens hazelnootyoghurt.

Eten vandaag: tempé, eitje in tomatensaus, sambel goreng spitskool, boontjes (waarschijnlijk met lichte pindasaus), rijst.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18776 Gepost op: 10 mei 2020, 18:56:11 »
Ik ben ook geen fan van ontbijt op bed. Liefst gooi ik in het weekend na lekker uitslapen de gordijnen open en ontbijt dan uitgebreid aan tafel. Sinds we een hond hebben altijd pas na een eerste wandeling met de hond, dus met gezonde honger. Vanochtend dus ook, met drie broodjes uit de oven, waarvan eentje met gesmolten kaas, champignons en spinazie. Verder op tafel: tempeh uit de oven, hüttenkäse en hummus, ijsbergsla, rucola, kerstomaat, komkommer, chiliolie - en voor Kristof een croissant, pindakaas, honing, muesli en vruchtensojayoghurt.

Vanavond eten we fusilli bolognese (want knolselderij die op moest) met groene Duitse linzen en zeer fijngesneden knolselderij en wortel, gekruid met knoflook, pepertje, rozemarijn, citroenrasp en -sap, en een heel klein scheutje goede sojasaus voor de umami.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #18777 Gepost op: 10 mei 2020, 20:30:50 »
Vanmorgen overgebleven pannenkoeken van gisteren met vers appelmoes en ook met aardbeien, kwark en honing.

Vanmiddag salade van rode biet, wortel, rode biet, augurk, mosterdvinaigrette.

Vanavond gestoofde witte kool, restje champignons en spinazie, stukje blauwe kaas, witte rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #18778 Gepost op: 10 mei 2020, 22:31:37 »
Knoflooktaart van Ottolenghi (elke dag is knoflookdag tenslotte!) en er is nog genoeg over voor morgen, ws een uitgebreide lunch.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #18779 Gepost op: 10 mei 2020, 23:05:01 »
Wij doen wel regelmatig ontbijt op bed, met z’n drietjes en dan kijken we een film ofzo. Maar alleen op zondag want dan verschoon ik de bedden toch.

Vandaag aten we van de bbq, salade gegrilde groene asperge en little gem, gevulde courgettes en gegrilde preien met romesco. Ik had ook focaccia gemaakt (dat recept moet nog wel een beetje getweakt), maar die hadden we gewoon in de oven gedaan. 
Supercalifragilisticexpialidocious!