Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 43 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18620 Gepost op: 12 april 2020, 20:45:31 »
Een salade van rucola, ijsbergsla, venkel, koolrabi, komkommer en kidneybonen, erbij tagliatelle in salieboter.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #18621 Gepost op: 13 april 2020, 07:49:13 »
Gister asperges met krieltjes en een ei. En aspergesaus uit een zakje (ooit gekregen van AH en dat koop ik echt nooit zelf)

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #18622 Gepost op: 13 april 2020, 16:28:07 »
Witte donderdag: asperges hier uit het dorp, hardgekookte eieren met een saus van spinazie en basilicum, aardappelen met olijfolie.

1e Paasdag:  somosa (alles zelf gefabriceerd) dhal, arabische falafel (AH), salade

AH verkoopt groententortillas, dunne vellen van meel en wortel of biet. In de Crispmodus van de magnetron in 6 minuten klaar: tortilla, erop tomaat, ui, spinazie, gemalen kaas of wat je verder wil. Hup, de magnetron in en na 5 of 6 minuten klaar. Koud ook lekker. Dat is dus onze nieuwbakken pizza zo af en toe. Geen crisp? Ja, dan weet ik het niet. Ik gok koekenpan met deksel en dan eventueel nog grillen om de kaaskorst te krijgen.

Vandaag: friet, bruscheta, champignonragout en wellicht een salade; eens kijken.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #18623 Gepost op: 13 april 2020, 18:38:40 »
Pizza. Gisteren andijviestamppot.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #18624 Gepost op: 13 april 2020, 19:32:01 »
Pasta pesto met kastanjechampignons
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #18625 Gepost op: 13 april 2020, 19:37:19 »
Kikkererwtencurry met courgette en paprika, naanbrood erbij.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #18626 Gepost op: 13 april 2020, 20:54:10 »
Zelfgemaakte seitan, opgebakken met groene en rode puntpaprika en courgette. Daarbij pasta.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18627 Gepost op: 13 april 2020, 21:12:40 »
Pizza. De mijne met aubergine en ui, die van Kristof met ananas en paprika.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #18628 Gepost op: 13 april 2020, 21:30:59 »
Risotto met prei, lente-ui, waterkers, doperwtjes en aardpeer, ui en knoflook. Met safraan en wijn. Was goed gelukt.

Als lunch had ik de zwarterijstnoodles, lente-ui met taugé en een omelet gemaakt. Die noodles waren al sinds 2012  over datum, dus moesten nodig op. Met een beetje fivespice, sojasaus, sesamolie en sichuanpeper.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #18629 Gepost op: 13 april 2020, 21:31:35 »
Soffrito van flespompoen, bleekselderij en rode ui en rode peper met knoflook rozemarijn en aromat (zonder kunstmatige smaakstoffen) met Puy linzen uit blik.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #18630 Gepost op: 14 april 2020, 13:54:39 »
Rijst met kastanjechampignoncurry, ook wat rode puntpaprika erin
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #18631 Gepost op: 14 april 2020, 19:53:18 »
Pizza van Pizza Dennis afgehaald: voor mij een met champignons, olijven, ui en artisjok, voor mijn vriend een calzone met champignons en paprika. Altijd lekker, had ik weer eens zin in!

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #18632 Gepost op: 14 april 2020, 21:02:24 »
Asperges 250 g pp,  met geklaarde boter met ei, geroosterde krieltjes met rozemarijn, olijfolie en zeezout, erbij witlofsalade met noten mayonaise, appel en gedroogde cranberry’s. Erbij een Auf wieder schnitzel van de vegetarische slager met erop een schijfje limoen.

Morgen Thaise mihoen met krokante tofu, courgette, paprika, rode peper, ui en knoflook erdoor. Met komkommer-mangosalade
« Laatst bewerkt op: 14 april 2020, 21:12:51 door Hedwig »

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18633 Gepost op: 14 april 2020, 21:18:10 »
Kristofs verjaardagscadeautje is vandaag aangekomen: een pastaset voor de KitchenAid. Dat werd dus zelfgemaakte tagliatelle in salieboter. Erbij een kleurige salade van wortel, radijs, bloemkool, bleekselderij, kidneybonen met yoghurtdressing, bestrooid met geroosterd sesamzaad.

Offline animal lover

• 592
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #18634 Gepost op: 14 april 2020, 22:30:17 »
Vandaag vrij eenvoudig...een pasta ovenschotel. Morgen eens iets verzinnen met de bloemkool uit de koelkast. Maar hier zulke moeilijke eters en kan niet elke dag pasta bolognese met vega gehakt maken.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #18635 Gepost op: 15 april 2020, 17:43:37 »
Ovengeroosterde rode paprika, sjalotten, kastanjechampignons en courgette, met gekookte aardappelen.
(De kookaardappelen schijnen gehamsterd te zijn en zijn nu vrijwel uitsluitend in bulk verkrijgbaar - met veel af te spoelen authentieke aarde. Van frietaardappelen, lees ik, schijnt er door de sluiting van restaurants en afgelasting van evenementen een overaanbod te zijn)

Offline animal lover

• 592
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #18636 Gepost op: 15 april 2020, 19:19:59 »
Bijzonder dat ik mij nog steeds verbaas over wat er allemaal op grote schaal ingekocht wordt.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18637 Gepost op: 15 april 2020, 19:34:03 »
Ei in mosterdsaus. Gekookte aardappelen met lavas. In knoflook, pepertje en salie gestoofde bloemkool, wortel, koolrabi en kidneybonen, afgeblust met een scheut citroensap.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #18638 Gepost op: 15 april 2020, 20:02:04 »
Mexicaanse maaltijd van Lazy Vegan. Ik heb me in eerste instantie precies aan het recept gehouden, en de boel acht minuten in de koekenpan opgewarmd. De boontjes waren te rauw. Wat langer in de pan, en toen de boontjes eenmaal min of meer eetbaar waren opgeschept. Het is goed te doen, maar ik vond het niet echt bijzonder.
Er staat nu een toetje in de oven, want de portie is voor mij echt niet groot genoeg. Ik ben dan ook een grote eter.
Leuk experiment, handig om in de vriezer te hebben. En het daar rustig te laten liggen.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #18639 Gepost op: 15 april 2020, 20:08:50 »
Zuurkool met rode ui, paprika, huttenkase en kaas uit de oven, gestoofd witlof, gekookte aardappels en mc2 burger. Ananas toe.

En welkom terug voor Animal Lover!
« Laatst bewerkt op: 15 april 2020, 20:10:53 door Selly »
,,,,فلافل