Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18600 Gepost op: 07 april 2020, 19:45:34 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino met erbij een uitgebreide, citroenige salade van ijsbergsla, bleekselderij, rode paprika, wortel, rucola en kidneybonen.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #18601 Gepost op: 07 april 2020, 21:09:27 »
Mijn vriend had weer zijn versie genaakt van een stoofpotje, deze keer zonder bier. Er in ging o.a. bloemkool, prei, aubergine, burger in stukjes, betje ketjap, kaneel, nootmuskaat en Italiaanse kruiden. Erbij kanpperige gebakken krieltjes.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #18602 Gepost op: 08 april 2020, 08:57:49 »
Gisteren een hele grote pan bolognese saus gemaakt, als lunch baguettes met bolognese saus en kaas uit de oven, als diner pasta ovenschotel. Zes porties saus in de vriezer.

Vanavond woknoedels met chinese kool, kastanje champignons en tahoe. Erbij een salade met atjar.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #18603 Gepost op: 08 april 2020, 18:59:50 »
De vegetarische burgers die we zouden eten vandaag met aardappels, en witlof met kaassaus, werd uiteindelijk toch een zomerse stamppot met rauwe witlof, rode paprika, rode peper, appel, kaas en tijm. Erbij kwam een vegetarische burger met gebakken appel met een heerlijk roomsausje van kerrie en crème fraiche
Deze stamppot kwam ik tegen in mijn oude kookschriftje en is eigenlijk een herfst-ovenschotel waar ook ananas doorheen gaat. Ik weet nog goed hoe lekker ik dit gerecht vond.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18604 Gepost op: 08 april 2020, 20:18:43 »
Die zomerse stamppot klinkt goed, Hedwig. Lekker frisse combinatie.

Wij aten een lasagne met tomatensaus gevuld met sojagehakt, rode paprika, venkel, courgette en broccoli.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #18605 Gepost op: 08 april 2020, 22:32:30 »
Diepvriespizza van de Lidl, de fancy steenoven bio met groenten. Met  nog slamelange met ruccola en knoflooksaus  ;)
Mijn vriend had toch geen puf om te koken, en ik was wezen fietsen na het werk.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18606 Gepost op: 09 april 2020, 20:32:14 »
Chili con Gemüse. Met zelfgemaakte tortilla's en op tafel ook ijsbergsla, zacht gebakken ui, ananas, chilipepertjes en geraspte kaas.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #18607 Gepost op: 09 april 2020, 20:34:00 »
Gister mapo tofu en roergebakken broccoli, selderij en paprika met vega-oestersaus. Ananas toe.

Vandaag pita's met vegakip, ijsbergsalade met wortel, peterselie en koriander, zuurkool, yoghurtdip en pickles. Druiven toe.
,,,,فلافل

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #18608 Gepost op: 09 april 2020, 21:20:56 »
Ovenschotel van verse spinazie met aardappelpuree, eitje mee-gepocheerd.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #18609 Gepost op: 10 april 2020, 13:44:51 »
Aardappelsalade, genoeg voor een heel weekend! Met veldertjes, rode paprika, beetgaar gekookte wortel, augurk en zilveruitjes.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #18610 Gepost op: 10 april 2020, 20:24:13 »
Ramen met verschillende groenten, ei, misostukjes en zwarte sesam. Onderdeel van de voorraadkast leegeten (de ramennoedels geloof ik een keer gekregen van AH).

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18611 Gepost op: 10 april 2020, 21:10:17 »
Lekker klassiek: sellerieschnitzeltjes, gekookte aardappeltjes met peterselie, en beetgaar gestoomde bloemkool met een kaassausje met een snuf nootmuskaat.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #18612 Gepost op: 10 april 2020, 22:04:17 »
Pasta met tomatensaus en o.a. bloemkool, groentennuggets die een tikje zompig waren.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #18613 Gepost op: 11 april 2020, 20:58:09 »
Gister gegatineerde bloemkool met kaas en huttenkase en erop een mengsel van stukjes gekookte ei met bieslook en dragon. Rosti erbij. Grapefruit toe.

Vandaag Japanse tafelgrill, met om te grillen diverse soorten paddenstoelen, daikon, tofuzakjes, lenteui en rode ui en courgette. Erbij misosoep, Japanse rijst en divere sausjes (crispy chili, sojasaus, vega oestersaus, wasabi mayonaise, sesamolie en knoflook). Mango toe.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #18614 Gepost op: 11 april 2020, 21:12:11 »
Klinkt lekker, vooral alles bij de Japanse tafelgrill.

Hier hartige taart met aubergine, paprika, lente-ui, ui, aardpeer en een handje waterkers. Met geraspte schapenkaas.

Ik had het (brood)deeg en de vulling al aan het eind van de middag gemaakr, zodat ik de taart in de oven kon zetten om rond een uur of zes te gaan fietsen. Toen ik na een uurtje terugkwam, was de taart al klaar.

Een aanbeveling met dit mooie weer om onder etenstijd naar buiten te gaan, een stuk rustiger, nog lekker weer en ook minder felle zon.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18615 Gepost op: 11 april 2020, 21:35:15 »
Barbecue wegens mooi weer en Kristofs verjaardag. Stokjes gemarineerde paprika, venkel, courgette en tofu; plakken gemarineerde aubergine; halloumi; champignons met kruidenboter. Op tafel stokbrood, kruidenboter, knoflookyoghurt, een eenvoudige salade, allerhande sauzen en smaakmakers.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #18616 Gepost op: 12 april 2020, 08:52:46 »
Gisteren een geslaagde "paella" van farfalle en penne met rode en gele paprika, courgette, ui, wortelen, zwarte Griekse olijven, tomatenstukjes. Geen tomatensaus, tevreden dat het eens zonder kon en ook smeuïg was. Buiten enkele mediterrane kruiden droeg kurkuma in het kookwater bij tot het paella-effect.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #18617 Gepost op: 12 april 2020, 09:00:40 »
Gisteravond weer aardappelsalade, de tweede dag nog lekkerder natuurlijk. Voor vandaag ook nog een portie over.  Hoofdmaaltijd van de dag wordt de paasbrunch, met croissantjes, pistoletjes, chocoladebroodjes, fruitsalade, een gekookt eitje en versgeperst fruit/groentesap.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #18618 Gepost op: 12 april 2020, 17:45:41 »
Geen paasmaaltijd hier. Ben toch maar alleen. Gisteren voor 2 dagen gekookt: paksoi met champignos, tofu, veel knoflook, vijfkruidenpoeder en nog wat andere kruiden

Vanmiddag met een vriend wel een mooie fietstocht van ruim 30km binnen Brussel gemaakt. Vooral de buitenrand heeft nog redelijk wat groen.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #18619 Gepost op: 12 april 2020, 19:39:46 »
Gisteren en vandaag gebbqd.

Ottolenghi-aubergines, gevulde courgette, salade van gegrilde asperges en baby-domaines, broodjes met aioli, salade van gegrilde groenten van koelkastrestjes, gepofte zoete aardappel en wat gepofte rode ui.
Supercalifragilisticexpialidocious!