Fheeft paprika's meegenomen (ook een groene, hellup). We maken er wel wat van.
Mocht de groene niet opgaan: groene is wel lekker in de chili met bonen.
En morgen weer naar de supermarkt (ondanks de maatregelen die ze daar nemen plus dat het er ook nog eens erg rustig is, vind ik het een onprettige plek om te zijn op dit moment)
Ik vind het ook ingewikkeld nu in supermarkten en andere eetwinkels. Zojuist de weekboodschappen gedaan, ik ga nu maar 1x per week boodschappen doen en dat kost enig geplan.
Van de week ook lekker gegeten. Maandag orrechiete met tomaat, knoflook en basilicum (deze
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2011/may/25/angela-hartnett-warm-orechiette-tomato, aanrader) en erbij mozzarella met gegrilde courgette en champignons. Druiven toe.
Dinsdag mujadara uit de vriezer met in ghee gebakken knolselderij, prei en venkel erbij. Rode koolsalade erbij. Mango toe.
Woensdag Spaanse aardappelomelet met gegrilde geitenkaas, gegrilde courgette en ijsbergsalade met paprika. Geen ananas toe want die bleek niet in orde (rook naar banaan!) dus witte druiven toe.
Gister hele bloemkool uit de oven met tahin en dragon, gort met sinaasappeldressing, rode koolsalade en tempehrotsjes.
Vandaag stond witte asperge op het menu maar die vergat ik te kopen
. Dus nu aardappelgratin, mozzarella met verse oregano en gegrilde paprika, ijsbergsalade met bleekselderij, worteljulienne en citroendressing. Rode druiven toe.