Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline jol

• 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18400 Gepost op: 28 februari 2020, 13:03:25 »
gisteren een groententaart met blauwschimmelkaas
vandaag een maaltijdsalade met veel peulvruchten en een grote bak kwark toe.

Offline Sven

• 3.926
  • Geslacht: Man
« Reactie #18401 Gepost op: 28 februari 2020, 15:19:21 »
Gisteren curry van savooiekool, wortel, kokosmelk, pindakaas + kruiden. Daarbij rijst.

Vanmiddag: selderijsoep, salade van witlof, wortel, bruinebonen, waterkersstamppot.

Straks: restje van gisteren met nog iets erbij
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #18402 Gepost op: 28 februari 2020, 18:30:18 »
Bladerdeeg pie met een vulling van champignons, prei, ei en fijngeraspte parmesaanse kaas. Erbij een goed glas witte wijn, daar heb ik wel trek in. En niet in de frisse salade die eigenlijk ook op het programma staat, maar die naar morgen verhuist  ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18403 Gepost op: 28 februari 2020, 19:17:30 »
Bami goreng tempeh met spitskool, wortel en taugé, bestrooid met grof gehakte katjangs.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18404 Gepost op: 29 februari 2020, 20:42:15 »
Pizza! Zonder tomatensaus, gewoon belegd met dunne plakjes tomaat, venkel, ui, champignons en knoflook, afgemaakt met mozzarella. Bestrooid met rucola. Lekker veel smaakcontrasten.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #18405 Gepost op: 29 februari 2020, 21:20:56 »
Lasagne met tomatengroentensaus en bovenop een laagje bechamel. Met een korstje van geraspte pecorino. Erg geslaagd, al zeg ik het zelf.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #18406 Gepost op: 29 februari 2020, 22:13:43 »
toastjes met kaas, yoghurt met tarwekiemen, een banaan, een mandarijn, een peer en een bloedsinaasappel....alleen thuis en geen zin in eten klaarmaken

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #18407 Gepost op: 01 maart 2020, 13:05:32 »
Gisteren pide met ei bij Metin Pide in de Turkse buurt van Brussel. Ik had er eentje met kaas en eitje verwacht. Niet dus. Het was een grote pide met maar liefst 4 spiegeleieren met zachte dooier. Nog even moeten uitvissen hoe ik dat ding kon opeten zonder veel te morsen. Ik had me voorgenomen om vandaag een recept voor omelet uit te testen. Dat doe ik volgende week wel...

Straks wellicht savooiekool met champignons en rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18408 Gepost op: 01 maart 2020, 20:00:16 »
Falafel, patat en lekker veel coleslawtzatziki (met spitskool, radijs en komkommer).

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #18409 Gepost op: 01 maart 2020, 22:47:06 »
Linzenschotel van met verse laurier gekookte linzen met munt, basilicum bladspinazie en citroen erbij met wortelen en veel gehakte peterselie met roomboter. Morgen lasagne met spinazie, citroen-ricotta en bechamèl en geraspte kaas met een zoetige ondertoon. (Onno Kleyn)

Offline jol

• 2.653
« Reactie #18410 Gepost op: 01 maart 2020, 23:01:46 »
Wraps met gemengde groenten en 'pulled' veganistische filetlapjes van veggiechef, op smaak gebracht met paprika poeder, oregano en chipotle saus, kaas en snoeptomaatjes er over en daarna in de oven om de kaas te laten smelten en de tomaatjes te poffen.

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #18411 Gepost op: 02 maart 2020, 11:36:32 »
Salade van geroostere biet/ wortel/ fetakaas/ paprika/ avocado/ noten/ sinaasappel/ dressing met citroen en nog wat zaken die ik nu even niet weet.

Gisteren restant van de vrijdag gemaakte rodekoolstrudel, erbij wat frietjes uit de airfryer en een royale salade.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #18412 Gepost op: 02 maart 2020, 19:32:39 »
Een simpele pilao van basmatirijst, rode linzen, ui, wortel en broccoli, met versgemalen specerijen en verse kurkuma en gember, knoflook, pepertje.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #18413 Gepost op: 02 maart 2020, 20:59:31 »
Pompoensoep, eerst de groente geroosterd met roomboter en twee eetlepels indiase kruiden, ook ui, paprika en wortel. Daarna gepureerd tot een zeer stevige soep, beetje olvarit consistentie. Erg lekker door de indiase toets, nog een schep griekse yoghurt erin voor het frisse accent. Erbij stokbroodje tapenade.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #18414 Gepost op: 03 maart 2020, 00:24:13 »
Roti laten bezorgen voor de avonddienst. Eitje, kool, aardappel, boontjes. Gelukkig niet te pittig, maar wel kruidig.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #18415 Gepost op: 03 maart 2020, 10:53:41 »
Gisteren "boerenpasta": pasta met boerenkool, tomaat, kikkererwten, blikje tomatenpuree en wat restjes kaas.

Vandaag iets met alle restjes of met de bloemkool die nog in de groentelade ligt.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #18416 Gepost op: 03 maart 2020, 11:27:27 »
Vanavond roerbak paprika en sugarsnaps, met gember, knoflook, chili en sojasaus, erbij van die zachte kant-en-klaar noedels, ook even gebakken.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #18417 Gepost op: 03 maart 2020, 11:48:16 »
ik eet tegenwoordig vaak een stevige lunch op de dagen dat de man 's avonds werkt. Gelukkig een goede kantine op het werk, gisteren was Meatless Monday en ik had een lekkere cocossoep en een uitgebreide rauwkost en aardappelsalade. Vandaag is ook vrijwel meatless en kan ik mezelf fêteren op een couscoussalade met falafel en gepickelde groenten.  :hungry:

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #18418 Gepost op: 03 maart 2020, 16:54:19 »
Vandaag rösti met gestoofde prei (kreeg er ineens zin in bij het lezen van prei-overschot zachte winter. daarbij vegetarische schijf gemaakt van vegetarisch gehakt met mandarijnen-dadel-jus met enkele cranberry’s voor de kleur.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #18419 Gepost op: 03 maart 2020, 16:59:40 »
Gisteren broccoliburger van DH met gekookte aardappelen en gestoofd witloof. Vanavond "champignons Stroganoff": selderblokjes en champignons in roomsaus, met rijst.