Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #180 Gepost op: 25 juli 2011, 22:21:02 »
Brie met spinazie, ui, brie en olijven. Snelle klusmaaltijd.  :-\
:heehee:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #181 Gepost op: 25 juli 2011, 23:16:57 »

Oh, maar dat zijn best veel vitamientjes en mineralen die je daar gegeten hebt, en ook nog eiwit erbij, hihi. In ui zit btw best veel calcium en de vitamine C (best veel) uit de ui helpt goed t ijzer uit de spinazie extra goed op te nemen! Zo bekeken, was dat dus best een uitgebalanceerd gerecht dat je daar gefikst hebt! ;)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #182 Gepost op: 26 juli 2011, 08:28:47 »
Zondag kwamen zwager en zijn Spaanse vriendin aan en kwam er een beetje zon mee omdat zij aardappeltortilla ging maken. We aten dat met onder andere salade.

Gisteren waren we nog steeds bezig met de groentela leegeten en T. maakte een erg interessante pittige fusionrisotto met onder andere wortel, paprika, walnoten en restjes kaas.

Vandaag weer thuis, nog niets in huis. Dus wordt een verrassing.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #183 Gepost op: 26 juli 2011, 09:46:26 »
L maakte gisteren lekkere nasi goreng en erbij tahoe in sojasaus (gek, ik had zoetigheid verwacht en dan is zoutigheid raar in je mond) en omeletreepjes. En vanavond kookt G voor me.
This is between me and the vegetable!

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #184 Gepost op: 26 juli 2011, 10:12:17 »

Oh, maar dat zijn best veel vitamientjes en mineralen die je daar gegeten hebt, en ook nog eiwit erbij, hihi. In ui zit btw best veel calcium en de vitamine C (best veel) uit de ui helpt goed t ijzer uit de spinazie extra goed op te nemen! Zo bekeken, was dat dus best een uitgebalanceerd gerecht dat je daar gefikst hebt! ;)
De eerste brie is pasta. ;)
En volgens mij remde stoffen uit zuivel weer de ijzeropname?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #185 Gepost op: 26 juli 2011, 10:49:42 »
gebakken bloemkool

Kook je die even vooraf of bak je die gewoon rauw?

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #186 Gepost op: 26 juli 2011, 12:29:08 »
Ik denk vanavond een curry of afhaal (niet meneer op visite of wel).
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Uniflame

• 180
Wat eten we vandaag?
« Reactie #187 Gepost op: 26 juli 2011, 14:04:59 »
Ik ga vanavond sla stamppot maken. Met die regen hier heb ik daar wel zin in, en toch lekker fris :)

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #188 Gepost op: 26 juli 2011, 16:05:43 »
Lange biet, aardappelen, burger (AH), olijfolie, wijn (wnw = weet niet welke), aardbeivlaai (AH). Zoiets. Het is koud, dus wellicht nog kerriesoep.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #189 Gepost op: 26 juli 2011, 19:04:36 »
Brie met spinazie, ui, brie en olijven. Snelle klusmaaltijd.  :-\

De eerste brie is pasta. ;)
En volgens mij remde stoffen uit zuivel weer de ijzeropname?

Ja, en daarom was t juist een goed idee om er een vita C rijke ui bij te doen! Of zie ik dat verkeerd?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #190 Gepost op: 26 juli 2011, 19:42:35 »
Vega-huzarensalade (met aardappel, rode kool, sperziebonen, kaas, yoghurtdressing, mais, lente-ui, en een in stukjes gesneden vegaworstje). Zo nog aardbeien.
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2011, 22:14:18 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #191 Gepost op: 26 juli 2011, 20:51:38 »
Ik had vandaag een sojafeestje ;). Namelijk: sojabonen met tofu en boekweit noodles. (eerste 2 op smaak gebracht met chilipeper, zwarte rijstazijn en lichte en donkere sojasaus [soja met soja met soja en andere soja, hihihi]) O ja en een tomatensalade

Offline Eelco

• Admin
  • 20.664
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #192 Gepost op: 26 juli 2011, 21:16:32 »
We zijn weer terug in Hildesheim na een goede week bij mijn ouders. Vorige week dus (naast barbecueën, pannenkoekgourmet en het gezellige etentje bij haantje) vooral 'Honig Vertrouwd'-maaltijden, waar ik verder niet over zal uitwijden. Vanavond een Hollandse maaltijd, maar dan wel zonder pakjes  ::): stamppot andijvie, quornburgers en chocoladevla toe.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #193 Gepost op: 26 juli 2011, 21:22:04 »
Chocoladevla? Een week yn it heitelân heeft jullie aan de toetjes gebracht  :D

Ik heb geen fatsoenlijk maal gehad vanavond, wel veel crackers met walnoot-fenegriekkaas, een kop tuinkruidenbouillon, twee nectarines, een sinaasappel en chocola (en stiekem ook nog een paar dropjes).
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #194 Gepost op: 26 juli 2011, 22:11:47 »
Roti
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #195 Gepost op: 26 juli 2011, 22:12:24 »
We zijn weer terug in Hildesheim na een goede week bij mijn ouders. Vorige week dus (naast barbecueën, pannenkoekgourmet en het gezellige etentje bij haantje) vooral 'Honig Vertrouwd'-maaltijden, waar ik verder niet over zal uitwijden.
Lekker he!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #196 Gepost op: 26 juli 2011, 22:12:55 »

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #197 Gepost op: 26 juli 2011, 22:13:57 »
gebakken bloemkool

Kook je die even vooraf of bak je die gewoon rauw?
Kan gewoon rauw. Het beste is nog wel in de oven, met een paar keer keren dan dus.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #198 Gepost op: 26 juli 2011, 22:16:50 »
De bloemkool inderdaad rauw. Liever een beetje in plakjes snijden dan in roosjes. Dan in zonnebloemolie bakken op redelijk hoog vuur, scheut zoute sojasaus erbij, vuur ietsje lager, na paar minuten (goed roeren steeds) plens water erbij en vuur flink lager. Wat laten sudderen. Heerlijk!

In de oven krijg je een geheel ander effect. Ook lekker zie bv http://www.nrcnext.nl/koken/2010/10/25/bloemkool-en-saucijsjes/ (zonder de saucijsjes)
,,,,فلافل

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #199 Gepost op: 26 juli 2011, 22:19:58 »
Als ik ze bak voor over de couscous onder de tahinsaus en gebakken uien, dan gaan ze gewoon in roosjes, en niks nergens water er bij. Gewoon helemaal droog. Maar meestal is dat dus in de oven. Ze worden er zoetig van.