Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline meisbaer

• 5.623
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17400 Gepost op: 08 juni 2019, 20:12:38 »
Vandaag maak ik lasagne, waarbij ik de helft met asperges maak, en de andere helft met broccoli.

Even niet opgelet, ik had geen lasagnebladen meer  :nopompom:. Dus dan maar grote pastaschelpen en twee aparte pannetjes.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #17401 Gepost op: 08 juni 2019, 22:40:53 »
Vanaf morgen conferentie in Larnaca, Cyprus. Ik had, om in de sfeer te komen en om in het vliegtuig wat te eten te hebben, drie stuks Libanees platbrood gevuld met yoghurt en tahin, koolrabi, paprika, wortel, komkommer en pepertjes. Het is hier nu twintig voor twaalf en stiekem heb ik toch nog wat trek. Nee, ik zal sterk zijn: de komende dagen zal er nog voldoende worden geschranst - hotelontbijt, conferentielunch, avondeten.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #17402 Gepost op: 08 juni 2019, 23:33:39 »
Mexicaans bij Don Taco in Lyon. Requeson (soort roomkaas) als voorgerechtje. Daarna vega tacos. Als dessert komkommersorbet met mezcal en chilipoeder. Lekker en authentiek, geen doorsnee texmex op een Europese leest.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #17403 Gepost op: 09 juni 2019, 19:49:43 »
Gisteren bij mijn vader een kant en klare salade van de Jumbo plus gebakken gemarineerde tempeh. Dat maakte veel goed.
Vandaag de resten van de aubergines van eerder deze week, yoghurtshake met perzik, zwarte bessen en aardbeien uit eigen tuin.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17404 Gepost op: 10 juni 2019, 00:15:16 »
Vanochtend een hotelontbijt zoals verwacht. Goed brood, kaas, ei, groente. Tijdens de buffetlunch toch per ongeluk wat salade met vis genomen, net op tijd ontdekt, helaas dus van mijn bordje moeten vegen. Verder wel prima salades en gegrilde groenten. Vanavond de welcome reception van de conferentie, voornamelijk vl33s en v1s met wat groentegarnituur. Op den duur werden de pitabroodjes met halloumi (ik ben tenslotte op Cyprus) wat saai, maar samen met de nodige plakjes tomaat was het toch een enigszins volwaardige avondmaaltijd. Tot zojuist in goed gezelschap de nodige glazen wijn, al reflecterend op de stand der wetenschap, onze persoonlijke carrières, en privéleven met collegavrienden met wie ik al sinds 2002 een bijzonder fijne relatie heb.

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17405 Gepost op: 10 juni 2019, 19:18:21 »
Een erg geslaagde focaccia (alweer met het pizzadeegrecept van Eelco) met za'atar en komijnzaad, yoghurtsausje met harissa, geroosterde bloemkool met knoflook en komijn, tomatensalade met sjalot, sumac en feta.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17406 Gepost op: 10 juni 2019, 22:22:06 »
Hotelontbijt. Conferentielunch: salades (dit keer de 'veilige' salades genomen), gegrilde groenten, paar geroosterde aardappeltjes. Bij de posterpresentaties werd spinazie in bladerdeeg geserveerd, waar ik niet af kon blijven. Vanavond op eigen gelegenheid met een leuke groep mensen in een klein restaurantje gegeten. De keus was niet overweldigend, maar de pita met halloumi, salade en een klein portie patat was prima te eten, zeker met de pitcher karaf witte wijn die we erbij hadden besteld. Culinair dus niet overweldigend, maar zeker niets te klagen.
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2019, 22:47:29 door Eelco »

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17407 Gepost op: 11 juni 2019, 08:49:39 »
Restje risotto uit de vriezer, met gegrilde pompoen en nepkip

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #17408 Gepost op: 11 juni 2019, 13:45:39 »
Gisteren pizza. Pro-tip: ookal lijkt het nog zo lekker, Gormas op een pizza wordt net iets te vloeibaar!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Tirza

• *
  • 5
« Reactie #17409 Gepost op: 11 juni 2019, 14:53:02 »
Huzarensalade met nepjes. De huzarensalade bestond uit gelijke delen aardappel (in dobbelsteentjes, gekookt), wortel (in dobbelsteentjes, gekookt) en erwtjes (ontdooid en ongekookt). Rauwe ui en appel fijngesneden. Zure augurk, mosterd en mayonaise. Peper en zout. De nepjes erdoor geprakt, en het geheel met wat mooie blaadjes botersla naar binnen werken.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17410 Gepost op: 12 juni 2019, 00:24:56 »
Hotelontbijt. We hadden ipv conferentielunchbuffet een kleiner lunchbuffet voor bij een vergadering, die voor vegetariërs zo oninteressant was (lauwwarme broodjes met tomaat of champignon met gesmolten kaas en wat groentesticks) dat we toch wat salade van beneden hebben gehaald. Conferentiediner in een mezzerestaurant, met een gigantisch bord speciaal voor de vegetariërs. Aubergineballetjes, courgetteburgers, knapperige aardappelschijfjes, plakken geroosterde aubergine, pitabroodjes, baba ganoush, en ga zo maar door. Verder Griekse salade en nog meer spul, dus niets te klagen - behalve dan over de huiswijn, die niet te zuipen was. De calorieën konden we later op de avond wegdansen samen met een Cypriotische dansgroep, die er een feestje van maakte.

Offline Tirza

• *
  • 5
« Reactie #17411 Gepost op: 12 juni 2019, 15:03:21 »
Mac & cheese, coleslaw (van spitskool, wortelplakjes, rozijnen en vinaigrette), wittebonenburgers die ik een paar weken terug maakte naar een recept uit de krant, en waar ik een deel van in de vriezer deed. Het recept hier.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #17412 Gepost op: 12 juni 2019, 16:18:42 »
Gister stamppot andijvie met gerookte amandelen en een spiegelei erop.
Vandaag ‘kapsalon’ met zoete aardappel en zonder kaas.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #17413 Gepost op: 12 juni 2019, 21:55:55 »
Vooraf Turkse linzensoep met Spanakopita als hoofdgerecht

Offline meisbaer

• 5.623
« Reactie #17414 Gepost op: 13 juni 2019, 00:22:31 »
We hadden teamuitje van mijn werk, en met z'n allen als verrassing bij de collega gaan eten die het allemaal organiseerde. We hadden wrapjes die je zelf kon vullen met allerlei groenten en kaas, salsa, crème fraîche etc. Voor de vegetariër was er falafel, wat ze niet op kon werd met liefde door o.a mij opgemaakt . Was gezellig!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17415 Gepost op: 13 juni 2019, 03:37:44 »
Na hotelontbijt en conferentielunch met veel salade op het vliegveld een baguette gescoord. Omdat het vliegtuig een goed uur vertraagd was, kreeg ik de laatste trein naar Nijmegen niet meer te pakken, en ook de trein naar Delft (waar ik bij een collega, die meereisde, kon logeren) was al weg. Uiteindelijk om twee uur de nachttrein en nachtbus te pakken gekregen. Net aangekomen en me geïnstalleerd, nog even bijkomen met een glaasje wijn en wat stukjes baguette met kaas. Morgen kan ik gelukkig wat uitslapen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17416 Gepost op: 14 juni 2019, 00:25:57 »
Weer thuis aten we vanavond zelfgemaakte pizza. Met een prachtig elastisch deeg dat ik met de hand tot een pizza kon vormen. De mijne was belegd met spinazie en ui, die van Kristof met ananas en paprika.

Morgen vertrekken we naar Klangrausch, een muziekfestival in Noord-Duitsland. We hebben ingrediënten voor salade, tagliatelle, tomatensaus, kleine aardappeltjes en meer proviand mee. We zitten midden in de Lüneburger Heide zonder internet, dus ik kan niet rapporteren wat we wanneer eten  :).

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #17417 Gepost op: 14 juni 2019, 19:38:59 »
Curry van paprika en wat ik verder nog in huis had, onder meer tempeh en zoete aardappel. Met basmatirijst.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #17418 Gepost op: 15 juni 2019, 17:21:22 »
Pasta (orecchietti) met reepjes in olijfolie  gestoofde en gekookte Romeinse sla en tuinbonen. Om erop te strooien Parmezaanse kaas en een probeersel met in olijfolie gebakken ciabatta, knoflook, peterselie en citroenschil. (In de twee recepten van Romeinse sla, of bindsla, die ik vond, was er een afwerking met paneermeel of krokant gebakken brood.)

Offline meisbaer

• 5.623
« Reactie #17419 Gepost op: 16 juni 2019, 16:38:50 »
Vandaag maak ik een hartige taart van croissantdeeg (uit zo'n blikje, aanbieding) met prei, lente-ui en paprika. Vandaag ook alvast voor morgen couscous met groentensaus met o.a. kikkererwten, aubergine en courgette maken. Door de couscous gaat ook nog granaatappel en lente-ui.