Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline jol

• 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17380 Gepost op: 05 juni 2019, 12:21:28 »
Gisteren at ik een licht groentensoepje waarin ik naast doperwtjes en geraspte wortel ook de rest asperges (plus kookwater) in verwerkte die ik zondag overhield, toen had ik een salade gemaakt met asperges, bladsla, wat turkse witte kaas, eieren, tomaat, sherrybalsamico en zelfgemaakte membrillo. Maandag aten we een bonenschotel (bruine bonen, paprika, ui, koriander, rijst, habanerosaus) met een salalde (bladsla, tomaat, sinaasappel, koriander, avocado, pinda's, appelazijn) en tacochips met zureroomsaus. Vandaag wordt de rest van de bonenschotel gegeten, met salade van tomaat en paprika en weer tacochips erbij.

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17381 Gepost op: 05 juni 2019, 12:39:05 »
Nu wil ik ook een pie-maker!
https://www.bol.com/nl/p/tristar-pie-maker-sa-1124/9200000010606092/
;D Ik heb de mijne dus al 14 of 15 jaar, en ben er nog steeds razend enthousiast over.

Ik wil ook! Zijn ook niet duur trouwens. Gaat op de verlanglijst  :D

Edit: of ik net een pie maker heb besteld bij Bol.com? Misschien.... :angel:
« Laatst bewerkt op: 05 juni 2019, 15:23:00 door Miranda »

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #17382 Gepost op: 05 juni 2019, 15:50:50 »

;D Ik ben benieuwd wat je er mee gaat maken!

Bij mij populair: mini-quiche, pies van engels korstdeeg met een vulling van champignons en doperwten in een dikke jus, curry vulling van restjes groente en aardappelpuree, aardappel tortillas, appeltaartjes, spinazie-feta vulling. Het grote voordeel is dat je er wat nattere vulling in kunt gebruiken zonder dat het uit gaat lopen (mits je ze niet overvult). En ze zien er prachtig uit.
« Laatst bewerkt op: 05 juni 2019, 15:55:08 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #17383 Gepost op: 05 juni 2019, 16:32:37 »
Nu wil ik ook een pie-maker!
https://www.bol.com/nl/p/tristar-pie-maker-sa-1124/9200000010606092/
;D Ik heb de mijne dus al 14 of 15 jaar, en ben er nog steeds razend enthousiast over.

Hahahaha! De enige redenen dat ik hem niet meteen in mijn mandje heb gegooid is 1)standaard staat mijn bol.com account op mijn zakelijke account en de uit- en inlogtijd is precies lang genoeg om weer op aarde te komen en 2)het is weer een keukenapparaat, even kijken of dat allemaal past in mijn nieuwe keuken (die in oktober komt, whoohoo).

Maargoed, bij aanhoudende enthousiaste verhalen hier ga ik binnenkort vast overstag  ;D

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #17384 Gepost op: 05 juni 2019, 17:39:44 »
Ik heb geen ruggengraat als het gaat om keukenspeelgoed of kookboeken...

Denk dat ik als eerste een aardappeltortilla ga proberen erin.

On topic: vanavond een pasta met tomatensaus, aubergine en courgette.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #17385 Gepost op: 05 juni 2019, 17:48:58 »
,,,,فلافل

Offline meisbaer

• 5.623
« Reactie #17386 Gepost op: 05 juni 2019, 22:40:51 »
Alumnidag op mij oude universiteit, met eten en avondprogramma. Ernwas vegetarische lasagne, slalade en aardappeltjes met brood. En iets voor de vleeseters. Niet veel keuze dus, maar was prima. Bij het voorgerecht kon je kiezen, de linzensalade was ok, maar een beetje te veel anijs oid. Toetje heb ik gemist, want nog wat extra lasagne gehad  ;)
Ah, ben jij er ook zo eentje die graag het toetje overslaat voor nog wat extra hoofdgerecht. Overigens klinkt lasagne, salade, aardappeltjes en brood als een bescheiden doch prima selectie.

Wij eten thuis eigenlijk nooit toetje, maar twee borden avondeten, dus ja!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #17387 Gepost op: 06 juni 2019, 00:39:00 »
Wij eten thuis eigenlijk nooit toetje, maar twee borden avondeten, dus ja!
Vandaag at ik universiteitschic, in Huize Heyendaal, vrij vroeg al, want voorafgaand aan een avond vol presentaties. En dit keer had ik best een toetje gewild. Het eten was erg lekker, maar nogal weinig. Vooraf een streepje couscous met granaatappel, pistachenoten en kleine bolletjes geitenkaas (er werd vooraf keurig gevraagd naar dieetwensen en de vegetarische gerechten waren afgestemd op de niet-vega-gerechten). Het hoofdgerecht bestond uit drie flinke, perfecte stangen witte asperge met een perfect bijpassend sausje, er op een kleine, zeer smakelijke geitenkaasquiche, erbij ook een paar peultjes. We verwachtten eigenlijk nog wat schaaltjes frites of zo, maar dat was blijkbaar niet de bedoeling. Omdat we aan de late kant waren, werd het toetje geschrapt. Gelukkig waren er na de presentaties lekkere gezouten en ongezouten nootjes, die je welbeschouwd ook als een gezonde proteïnebron kunt beschouwen  ;D.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #17388 Gepost op: 06 juni 2019, 09:59:10 »
Geroosterde bloemkool met tahin-citroensausje (zo lekker), erbij nog 2 satehburgers die ik eerder deze week maakte en in de vriezer liggen. Donderdag is altijd restverwerking en vrijdag ga ik weer naar de supermarkt :-).

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #17389 Gepost op: 06 juni 2019, 13:01:02 »
Sam heeft hier https://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,10021.msg650799.html#msg650799 ook lekkere pie ideeen gepost.

Thanks! Dat draadje weer even omhoog gehaald, dan kunnen we hier on topic verder  :)
Er stond vandaag een poffertjeskraam op mijn werk (er was iets te vieren). Jum!

Offline jol

• 2.653
« Reactie #17390 Gepost op: 06 juni 2019, 14:47:20 »
in elk geval aubergine, ik denk bij pasta met tomatensaus en knoflook. en kaas er over.
voor de lunch had ik een zoetpittige koolsalade en een flinke punt groentepizza, verse abrikozen toe.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17391 Gepost op: 06 juni 2019, 20:42:29 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino. Erbij gestoomde broccoli, waspeen, bleekselderij en kidneybonen.

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #17392 Gepost op: 06 juni 2019, 22:14:02 »
In Lyon, geen Franse keuken. Veg biryani met cheese naan. De biryani was lekker. De naan hadden ze gevuld met smeerkaas. Hoe durven ze!
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #17393 Gepost op: 07 juni 2019, 14:55:06 »
De pie maker kwam vandaag  :cheer:
Op het menu aardappeltortilla uit de pie maker. Verder een maïskolf uit de oven en een salade van little gem, komkommer, tomaat en radijs.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17394 Gepost op: 07 juni 2019, 20:52:15 »
Pellkartoffeln! Lekkere in de schil gekookte frieslanders, geserveerd met een klontje boter. Erbij gestoomde broccoli, bospeen en koolrabi en groene asperges.

Offline meisbaer

• 5.623
« Reactie #17395 Gepost op: 08 juni 2019, 13:59:17 »
Vokkoren pitabroodjes met falafel en rauwkost, knoflooksaus. Ik heb last van een verkoudheidje, en dit ging er prima in. Vandaag maak ik lasagne, waarbij ik de helft met asperges maak, en de andere helft met broccoli.

En ik maak alvast cakejes, want morgen vieren we in Zeeland nog de verjaardag van mijn vader die 70 werd, en mijn verjaardag van een maand geleden. Banaan-kokos en chocolade (misschien met aardbei?).

Offline karl

• 6.377
« Reactie #17396 Gepost op: 08 juni 2019, 15:58:40 »
Een maaltijdsoep met broccoli, courgette, ui, wortelen, linzen, macaroni, tomatenblokjes, rode paprika, koriander en een mierikswortel-zure roomsausje als bijkomende smaakmaker.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #17397 Gepost op: 08 juni 2019, 17:51:27 »
Risotto met verse tuinbonen, dito doperwten en daslookboter.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #17398 Gepost op: 08 juni 2019, 18:46:54 »
Linzensoep.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #17399 Gepost op: 08 juni 2019, 19:23:52 »
Witte asperges met vinaigrette, een salade van warme pruimen, tomaat, bruine linzen, Chinese bieslook en kruidensla met een komijndressing, ovenaardappels met gepofte knoflook. Rabarber met aardbei toe.
,,,,فلافل