Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline meisbaer

• 5.623
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17360 Gepost op: 01 juni 2019, 20:57:50 »
Volkoren bolletjes met gehalveerde vivera krokante kipschnitzels. Voor ieder een bollletje met ketchup, tomaat, augurk en sla, en eentje met remouladesaus, radijs, gebakken rode ui, wortel en komkommer.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #17361 Gepost op: 02 juni 2019, 10:20:44 »
Vrijdag maakte ik de groenekoolrolletjes uit de nieuwe Joke Boon. Met paksoi want meer in het seizoen, pakte prima uit. We aten er een salade van wortel, tomaat en paprika bij.
Gisteren een Indisch gekruid groentestoofje met salade van bladsla, perzik en appel.
Vandaag in elk geval veel fruit, de rest is nog ?

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #17362 Gepost op: 02 juni 2019, 16:10:51 »
Gisteren ondanks de warmte nasi met een ketjap-champignonsaus, erbij een frisse salade met atjar tjampoer. Vandaag wat snacks bij bier voor een concert, en misschien een salade. De Zwarte Ruiter heeft een erg uitgebreid vega snack assortiment!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

• 5.623
« Reactie #17363 Gepost op: 02 juni 2019, 17:43:46 »
Vandaag maar eens voorzichtig Indonesisch. Met niet te veel sambal en ketjap voor mij, mijn vriend kan het altijd extra toevoegen naar behoefte. Tofu in pindasaus, groentesajoer met taugé, prei, wortel, aardappel en spercieboontjes. Erbij atjar van komkommer en rijst. Heb er al zo lang zin in! :vork:

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #17364 Gepost op: 02 juni 2019, 20:07:25 »
Pizza! De mijne belegd met knoflook, ui en lekker veel spinazie (de gigantische hoop is in de oven flink geslonken, dat dan weer wel).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #17365 Gepost op: 02 juni 2019, 20:33:49 »
Vrijdag Indisch gekookt met wat nog in huis was: sambal goreng tofu, sayur lodeh van spitskool, broccoli en wortel, rijst en komkommeratjar.
Gisteren de gecarameliseerde knoflooktaart van Ottolenghi, maar dan ook nog met witte asperges erdoor. Een aanrader.
Vandaag gebakken aardappels, salade van watermeloen, olijven, dragon, Chinese bieslook, rucola, kropsla, tomaat, rettich en komkommer. Erbij de Mora vega kipcorn. Toe rode grapefruit.
,,,,فلافل

Offline karl

• 6.377
« Reactie #17366 Gepost op: 03 juni 2019, 08:24:55 »
Penne met jonge spinazie, doperwten en courgette. Zoekend naar alternatieven voor de saus drie eetlepels mascarpone bij de groenten gevoegd, vond ik wel geslaagd.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17367 Gepost op: 03 juni 2019, 20:59:26 »
Tagliatelle in salieboter (je kunt de salie in de tuin gewoon bij het groeien toekijken). Erbij gestoomde broccoli, koolrabi, rode paprika en kikkererwten, lekker gekruid met nootmuskaat, lemon myrtle en peper.

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17368 Gepost op: 04 juni 2019, 08:49:21 »
Gisteren de satehburger van Joke Boon (superlekker!). Vanavond bietentaart met zachte geitenkaas.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #17369 Gepost op: 04 juni 2019, 11:25:51 »
Wegens moe en geen zin pizza besteld.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #17370 Gepost op: 04 juni 2019, 18:11:17 »
Toevallige tapas, want er moeten wat dingen op. Mini aardappel-tortilla uit de pie-maker, licht tomatensoepje, little gem sla met komkommer, olijven, gebakken champignons met knoflook.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #17371 Gepost op: 04 juni 2019, 19:47:12 »
Toevallige tapas, want er moeten wat dingen op. Mini aardappel-tortilla uit de pie-maker, licht tomatensoepje, little gem sla met komkommer, olijven, gebakken champignons met knoflook.

Oeh, vertel eens over die pie maker? Klinkt heel handig voor eenpersoonsporties. Je maakt er dus niet alleen pie in?

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #17372 Gepost op: 04 juni 2019, 19:55:48 »
Het is een soort tosti apparaat maar dan dieper, ik maak er pies in, mini quiches, en dus ook mini aardappel tortillas. Twee stuks per persoon is voldoende voor een avondmaaltijd met bijgerechten, en het is klaar in 12 minuten. Beste uitvinding ooit!

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #17373 Gepost op: 04 juni 2019, 20:07:12 »
Klinkt goed! Welke heb jij? En doe je dat dan met rauwe aardappel?
« Laatst bewerkt op: 04 juni 2019, 20:10:44 door Miranda »

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17374 Gepost op: 04 juni 2019, 21:02:27 »
Pellkartoffeln! In de schil gekookte aardappeltjes, aan tafel te schillen en met een klontje boter op te eten. Erbij een uitgebreide salade van sla, koolrabi, waspeen, rode paprika, bleekselderij en kidneybonen met yoghurt-mosterddressing, met zelfgemaakte knoflookcroutons.

Offline meisbaer

• 5.623
« Reactie #17375 Gepost op: 04 juni 2019, 23:51:44 »
Alumnidag op mij oude universiteit, met eten en avondprogramma. Ernwas vegetarische lasagne, slalade en aardappeltjes met brood. En iets voor de vleeseters. Niet veel keuze dus, maar was prima. Bij het voorgerecht kon je kiezen, de linzensalade was ok, maar een beetje te veel anijs oid. Toetje heb ik gemist, want nog wat extra lasagne gehad  ;)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17376 Gepost op: 05 juni 2019, 00:08:17 »
Alumnidag op mij oude universiteit, met eten en avondprogramma. Ernwas vegetarische lasagne, slalade en aardappeltjes met brood. En iets voor de vleeseters. Niet veel keuze dus, maar was prima. Bij het voorgerecht kon je kiezen, de linzensalade was ok, maar een beetje te veel anijs oid. Toetje heb ik gemist, want nog wat extra lasagne gehad  ;)
Ah, ben jij er ook zo eentje die graag het toetje overslaat voor nog wat extra hoofdgerecht. Overigens klinkt lasagne, salade, aardappeltjes en brood als een bescheiden doch prima selectie.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #17377 Gepost op: 05 juni 2019, 10:56:19 »
Het is een soort tosti apparaat maar dan dieper, ik maak er pies in, mini quiches, en dus ook mini aardappel tortillas. Twee stuks per persoon is voldoende voor een avondmaaltijd met bijgerechten, en het is klaar in 12 minuten. Beste uitvinding ooit!

Nu wil ik ook een pie-maker!
https://www.bol.com/nl/p/tristar-pie-maker-sa-1124/9200000010606092/
« Laatst bewerkt op: 05 juni 2019, 10:59:58 door neleH »

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #17378 Gepost op: 05 juni 2019, 11:35:13 »
Klinkt goed! Welke heb jij? En doe je dat dan met rauwe aardappel?
Restje gekookte aardappel of in blokjes even een paar minuten in de magnetron. Aangezien de pie in 12 minuten klaar is, moet je groenten wel even voorkoken/bakken.

Ik heb zelf een Australische pie-maker uit de tijd dat ze nog niet in NL verkrijgbaarbaar waren (Sunbeam, het ding is al 14 of 15 jaar oud bedenk ik me net!). Bij Bol hebben ze tegenwoordig verschillende soorten o.a. van Tristar, maar die zijn net iets minder diep dan die van mij.
« Laatst bewerkt op: 05 juni 2019, 11:46:08 door Sam »

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #17379 Gepost op: 05 juni 2019, 11:50:10 »
Nu wil ik ook een pie-maker!
https://www.bol.com/nl/p/tristar-pie-maker-sa-1124/9200000010606092/
;D Ik heb de mijne dus al 14 of 15 jaar, en ben er nog steeds razend enthousiast over.