Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Sam

• 7.191
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17260 Gepost op: 04 mei 2019, 16:48:32 »
Nieuwe aardappeltjes met roergebakken spinazie, met gegrillde chili-halloumi.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #17261 Gepost op: 04 mei 2019, 21:52:59 »
Pizzagourmet met de pizzarette! Deeg, tomatensaus, mozzarella, gele courgette, gele en rode paprika, champignon, aubergine, ui, knoflook, pepertjes, spinazie, rucola, ananas, kappertjes, groene peper, olijven en dan heb ik vast nog wat vergeten. Genoeg te combineren dus.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #17262 Gepost op: 05 mei 2019, 09:21:25 »
Eerste poging voor besan gatta (Indiase gnocchi van kikkererwtenmeel). Daarbij basmatirijst.

Niet helemaal gelukt, maar ik weet wel wat ik fout deed. Volgende beter.  :chef:
Interessant, ben benieuwd
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline karl

• 6.377
« Reactie #17263 Gepost op: 05 mei 2019, 09:29:00 »
Geroosterde bloemkoolschijven, rode ui en kikkererwten, met couscous en een yoghurt-dip met onder andere dille en cayennepeper uit het Vegatopia-kookboek.
« Laatst bewerkt op: 06 mei 2019, 07:40:01 door karl »

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #17264 Gepost op: 05 mei 2019, 09:37:15 »
Een broodje met de Beyond meat burger die sinds kort verkrijgbaar is bij AH (lekker!!). Erbij verse maïs en doperwten gebakken in daslookboter.
Mooi, er was pas heel artikel in NRC over deze burgers. En ook dat er bloedige bietensapvarianten op komst zijn. Men verzint wat.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #17265 Gepost op: 05 mei 2019, 09:40:40 »
Vanochtend basmatirijst gekookt met gedroogde boleten en wat snippers zoete ui, beetje sesamolie en bouillonpoeder, norivelletjes, witte miso en groentenbouillon.
Vanavond tuinbonen, gewokte groene asperges, aardappelen met olijfolie en wellicht omelet of burger van de AH.

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17266 Gepost op: 05 mei 2019, 13:17:08 »
Voor vanavond (en meeneemlunch voor morgen) alvast een aardappelsalade gemaakt met wortel, maïs, komkommer, radijs, kappertjes en romige honing-mosterddressing. Daar strooi ik voor het eten nog wat gehakte rookamandelen overheen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17267 Gepost op: 05 mei 2019, 20:12:08 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino. Erbij lekker gekruide gestoomde wortel, broccoli en bloemkool.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #17268 Gepost op: 05 mei 2019, 21:10:13 »
Vorige week zaterdag ziekenhuiskost: omelet, aardappels en iets van groente (wat weet ik niet meer)
Zondag was ik al ontslagen maar de dames van de catering hadden voor mij en mijn vriend een vega maaltijd achter gehouden: falafel met kouseband. Was wel lekker.

Maandag heeft mijn vriend pasta met tomatensaus (uit een pot) gemaakt.

Dinsdag bracht een vriendin een grote hoeveelheid vegan maaltijden (kraamkost is the best!). We aten de rest van de week o.a. wraps met spinazie en nog veel meer, pastasalade met verschillende peulvruchten en veel groenten, pasta met tomatensaus, rijst met groenten (o.a. broccoli en bloemkool) en kikkererwten, pompoensoep. En voor morgen hebben we rijst met mangochutney.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17269 Gepost op: 06 mei 2019, 00:53:44 »
Vorige week zaterdag ziekenhuiskost: omelet, aardappels en iets van groente (wat weet ik niet meer)
Zondag was ik al ontslagen maar de dames van de catering hadden voor mij en mijn vriend een vega maaltijd achter gehouden: falafel met kouseband. Was wel lekker.

Dinsdag bracht een vriendin een grote hoeveelheid vegan maaltijden (kraamkost is the best!). We aten de rest van de week o.a. wraps met spinazie en nog veel meer, pastasalade met verschillende peulvruchten en veel groenten, pasta met tomatensaus, rijst met groenten (o.a. broccoli en bloemkool) en kikkererwten, pompoensoep. En voor morgen hebben we rijst met mangochutney.
Toe maar weer, je wordt flink in de watten gelegd, zo te horen. Smakelijk!

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #17270 Gepost op: 06 mei 2019, 10:38:32 »

Klinkt goed!

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #17271 Gepost op: 06 mei 2019, 10:40:50 »
Vanavond een experimentje met wortel. Erbij spinazie (weet nog niet in welke vorm of wat erbij komt, we hebben van alles in huis) en evt een Vegeterrier.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17272 Gepost op: 06 mei 2019, 21:28:27 »
Een ovenschotel van bloemkool en bleekselderij in mosterdsaus, bedekt met nigella. Voor morgen tussen de middag een kleine couscoussalade gemaakt, met verse spinazie, rode paprika en kikkererwten. En een bakje hummus voor op brood.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #17273 Gepost op: 07 mei 2019, 09:03:54 »
Andijviestamppot met vegaballetjes van Vivera (dat zijn de lekkerste) en jus uit een zakje  ;D

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #17274 Gepost op: 07 mei 2019, 09:32:08 »
Ik had geen tijd gehad om te koken voor de avonddienst gisteren, dus met een k&k bakje couscous, zak salade en een bakje geitenkaasballetjes een couscoussalade gemaakt. Avonddienstbuddy had ook eten mee, couscoussalade met Falafel  van de AH. Blijkbaar was het een couscoussaladedag  ;D

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #17275 Gepost op: 07 mei 2019, 15:36:09 »
Gaan op vakantie en dus restkoken we. Gisteren de volgende resten verwerkt.
Aardappel: Spaanse tortilla. 2. Pinda's geblend en over padthai met groentenresten. 3. Knolselderie en wortel: soep. Groene asperges; gewokt met gekookte sperzieboontjes.
Vandaag:  Koolrabi gekookt en opgediend in een of ander sausje. Rode paprika: weet nog niet. Ik zag mijn vrouw ook wat polenta wellen en er is nog Spaanse tortilla over.
En zo gaat de dag voorbij. Wegbergen, poetsen, wandelen om voldoende beweging te houden…
Inspirerend om te lezen wat iedereen zo bereidt.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17276 Gepost op: 07 mei 2019, 19:25:44 »
Snel en simpel: tagliatelle in salieboter, erbij een salade van rucola, venkel, radijs, komkommer en ijsbergsla, bestrooid met geroosterde zonnebloempitten.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #17277 Gepost op: 07 mei 2019, 20:37:23 »
Vandaag weer zelf gekookt. Wel snel en makkelijk: rijst, wokgroenten, tempeh blokjes en kant-en-klare woksaus.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #17278 Gepost op: 07 mei 2019, 22:35:08 »
k had nog aardappelpuree over van twee dagen terug, en besloot een vegetarische Cottage Pie te maken van onder andere broccoli, pompoen, wortel, salie en ui. Ik maakte er een groentenragôut van, waar ik limabonen door schepte. Het resultaat is heel erg lekker, met dat knapperige korstje aan de bovenkant.
Morgen aspergetaart met dragon en roquefort met denk ik wat cheddar

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #17279 Gepost op: 08 mei 2019, 08:32:08 »
Andijviestamppot met vegaballetjes van Vivera (dat zijn de lekkerste) en jus uit een zakje  ;D
Dit eten we vanavond.

Het is gisteren pasta geworden met spinazie, puntpaprika, blauwe kaas, cherrytomaatjes uit de oven en geroosterde walnoten (2 minuutjes roosteren in de airfryer, als je er eentje hebt is dit echt een gouden tip, zo klaar en 100x lekkerder dan zo uit de zak).