Soms gebeuren er dingen. Bijvoorbeeld: mijn vrouw bestelt als verrassing een tafel in een 1 ster restaurant hier in ons dorp. Jawel, we hebben er hier een, de Lindehof.
Als je nu vraagt wat we hebben gegeten, dan is dat moeilijk te verwoorden. Eerst een groot aantal soorten amuses zoals een praliné gevuld met topinamboer en wat raz al hanout waarop chilischuim, een druppel rode bietenstroop op de vuist en daarop een klein ding in de vorm van een pepernoot, een soepje van pompoen, kerrie, gerookte-melkschuim en geroosterde wilde rijst, een ijsbolletje appel-peperkoek, een flan van ui, gefermenteerde zwarte knoflook en paddenstoel in mirin. Broodjes, mooie olijfolie, zoute boter. Dan als voorgerecht een gecompliceerd slaatje met bataten en knoflook en truffel. Als entremets een wortelschotel met gele, oranje, rode wortels en peterseliemousse, wortelmousse en 1paddenstoel. Het hoofdgerecht bestaat uit twee stukjes cannelloni gevuld met aubergine, wat bulgur, rolletje wijnblad met pruim, ik denk umebusi, kikkererwtempuraatje, pruimenchutney en meer.
Tenslotte een dessert met allerlei smaken: rozemarijnijs, yuzupasta, karamelsaus en witte chocolade.
Ik heb er een wijnarrangement bij twee witte, een rode en een moscateldessertwijn. Koffie met zelfbereide gevulde chocoladingen. Mijn vrouw drinkt andere wijnen.
Bijzonder vind ik dat geen der gasten (het restaurant is tegen 20 uur helemaal vol) net gekleed komt: trui, geen das, een clubje in veldcostuum, eentje met waterlaarzen. Ik heb ook geen das aan, vond mijn echtgenote niet nodig. Alleen de obers en de oberin zijn in het net. De obers schenken met een hand op de rug, zoals gebruikelijk in de horeca hier en elders.
De chef-eigenaar, Soenil, zat vroeger bij twee van de dochters op de basisschool. Nu is hij sterrenkok. Zijn zoon heeft een prima restaurant in Eindhoven (LN2, dat is Liquid N2, hij kookt o.a.met vloeibare stikstof ).
Soenil mengt Indiase en Europese smaken op interessante wijze. Hij is geen Chin-Ind maar een Ind-Eur met ster.
In het restaurant gaat het wat boers-lawaaiïg toe. Soenil lacht om het hardst mee met de gasten. Brabants dorpsfestijn op een culinair hoge trap van ontwikkeling.