Veel: • Kokos-groentesoep (prei, bloemkool, selderiewortel gekookt in kokosmelk en dan in blender)
• Salade van een schijf goudreinet, blad witlof, gebakken selderieknolschijf, gefrituurde julienne gesneden peterseliewortel en een dressing van witte miso en water plus een beetje geroosterde-sesamolie
• Basmatirijst uit India gemengd met witte ketan (=kleefrijst) uit Thailand gekookt met witte ui, gele paprika, gedroogde boleet, wortel en bouillonpoeder/ gewokte peultjes en groene asperges met wat tamari op het laatst erbij/ gefrituurde balletjes van walnoot, TVP en peterseliewortel (blenderbehandeld) overgoten met tomatensaus
• IJsje
Tja, zo kom je de dag wel weer door. Die gefrituurde peterseliewortel fritters zijn overigens erg lekker. De gefrituurde balletjes zijn durfdingen, daar mijn vrouw iets te weinig ei gebruikte om de massa te binden. Maar door drie keer te paneren werd die omissie gecorrigeerd en bleven de balletjes keurig bijeen. Knap hoor.
Is iedereen welgemoed: dr. Ellen, Machteld, Karl, Eelco, Tertia...? Spannende tijden! En ja, het vegetarisme krijgt élan al gaat het niet meer om goed voor de dieren maar om goed voor de mensen. Suggestie: Hernoem Partij voor de Dieren in partij voor Dier en mens. Zo blijf je in de running. En sinds gisteren weten we dat Nuenen Nuenen blijft en niet door Eindhoven wordt geannexeerd, mede dankzij de blunderende D66 gedeputeerde Anne-Marie Speirings. Wat een blindgangster. Ik vraag me af of ik wel D66 moet stemmen in maart. Maar dat terzijde.