Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Hedwig

• 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17000 Gepost op: 18 februari 2019, 20:44:01 »
Geroosterde broccoli, roosjes en steel, zoete aardappels in blokjes, geroosterd in de oven 20 minuten op 200 graden.
Dit met aubergine/ kaasburger (zelfgemaakt) met dragonmayonaise

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17001 Gepost op: 19 februari 2019, 10:15:13 »
Gnocchi met gegrilde groentes.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #17002 Gepost op: 19 februari 2019, 19:44:48 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino. Erbij gestoomde groente (spruitjes, winterpeen, kidneybonen) gekruid met nootmuskaat, lemon myrtle en paprikapoeder.

Vanmiddag had ik een kleine couscoussalade met kikkererwten, bleekselderij, waspeen en spinazie, lekker gekruid met kurkuma, kaneel, fijngesneden peper en versgeraspte gember.

Voor morgen op het werk een lekker soepje van bouillon en tomatensaus, gevuld met bloemkool, wortel, bleekselderij en kapucijners - lekker pittig met een mespuntje zelfgemaakte killersambal.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #17003 Gepost op: 19 februari 2019, 21:41:22 »
Veg kip met volkoren pasta en veel groenten.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #17004 Gepost op: 20 februari 2019, 12:22:00 »
Soort van flammkuchen met vegarookworst en zuurkool.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #17005 Gepost op: 20 februari 2019, 20:41:39 »
Volkoren pita met falafel. Te vullen met rauwkost (wortel, augurk, komkommer, tomaat, sla) en gebakken groenten (aubergine, asrdpeer, lenteui). Met knoflooksaus  ;)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #17006 Gepost op: 20 februari 2019, 21:09:47 »
Gisteren zoete aardappel, courgette en falafel uit de oven.
Vandaag risotto met champignon, broccoli en palmkool. Met gerookte amandelen. Erg lekker.
« Laatst bewerkt op: 27 februari 2019, 06:53:43 door LL de Ling »

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #17007 Gepost op: 20 februari 2019, 21:39:19 »
Geïnspireerd door het leuke artikel van Eelco en de inhoud van de groentelade at ik een curry met alle restjes: courgette, shii-take, knolselderij, bosui, tomaat. En ook curry madras, knoflook, gember, cashewnoten, tomatenpuree, limoensap en een flinke lepel sambal. Met bruine ronde rijst erbij.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17008 Gepost op: 20 februari 2019, 22:37:09 »
Geïnspireerd door het leuke artikel van Eelco en de inhoud van de groentelade at ik een curry met alle restjes: courgette, shii-take, knolselderij, bosui, tomaat. En ook curry madras, knoflook, gember, cashewnoten, tomatenpuree, limoensap en een flinke lepel sambal. Met bruine ronde rijst erbij.
:D Klinkt lekker, Miranda!

Vanmiddag op het werk at ik
Citaat
Voor morgen op het werk een lekker soepje van bouillon en tomatensaus, gevuld met bloemkool, wortel, bleekselderij en kapucijners - lekker pittig met een mespuntje zelfgemaakte killersambal.

's Avonds werd er eten op de universiteit geserveerd, voor een avond vol presentaties. Gekookte aardappelen, gemengde groenten en vl33s. Voor de vegetariërs was er pasta met champignonsaus. Ik heb lekker tegendraads aardappel met champignonsaus gegeten, met de gemengde groente, die ik met de rucola en de bijbehorende dressing heb vermengd, opdat ze toch nog wat smaak en pit hadden. Ach ja, het vult de maag.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17009 Gepost op: 21 februari 2019, 20:07:45 »
Een uitgebreide salade van koolrabi, bleekselderij, rode paprika, wortel, kidneybonen en ijsbergsla met een yoghurt-mosterd-stroopdressing, bestrooid met knoflookcroutons. Erbij twee kaasgehaktburgers.

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #17010 Gepost op: 21 februari 2019, 20:42:21 »
Risotto met kastanjechampignons, rode ui, courgette, pastinaak, doperwten en waterkers. Met een beetje geraspte harde kaas.

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #17011 Gepost op: 21 februari 2019, 22:01:08 »
In een eetplek in Tartu: gerecht van aardappel, kidneybonen, champignons, tomatensaus. Gegratineerd met vegan kaas.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #17012 Gepost op: 22 februari 2019, 08:56:46 »
Gisteren tempeh, courgette, paprika en geroerbakte spruitjes, op smaak gebracht met ketjap en pindakaas. Met rijst.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17013 Gepost op: 22 februari 2019, 20:36:06 »
Wegens filodeeg-moest-op twee hartige taarten gemaakt: een spanakopita en een quiche van geraspte courgette met ui, prei, tijm en een klodder Turkse yoghurt. Van beide heb ik vanavond de helft gegeten, warm tot lauw. De rest staat nu in de koelkast, voor morgen als brunch en als tussendoortje.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #17014 Gepost op: 23 februari 2019, 23:11:21 »
Veel: •   Kokos-groentesoep (prei, bloemkool, selderiewortel gekookt in kokosmelk en dan in blender)
•   Salade van een schijf goudreinet, blad witlof, gebakken selderieknolschijf, gefrituurde julienne gesneden peterseliewortel en een dressing van witte miso en water plus een beetje geroosterde-sesamolie
•   Basmatirijst uit India gemengd met witte ketan (=kleefrijst) uit Thailand gekookt met witte ui, gele paprika, gedroogde boleet, wortel en bouillonpoeder/ gewokte peultjes en groene asperges met wat tamari op het laatst erbij/ gefrituurde balletjes van walnoot, TVP en peterseliewortel (blenderbehandeld) overgoten met tomatensaus
•   IJsje

Tja, zo kom je de dag wel weer door. Die gefrituurde peterseliewortel fritters zijn overigens erg lekker. De gefrituurde balletjes zijn durfdingen, daar mijn vrouw iets te weinig ei gebruikte om de massa te binden. Maar door drie keer te paneren werd die omissie gecorrigeerd en bleven de balletjes keurig bijeen. Knap hoor.

Is iedereen welgemoed: dr. Ellen, Machteld, Karl, Eelco, Tertia...? Spannende tijden! En ja, het vegetarisme krijgt élan al gaat het niet meer om goed voor de dieren maar om goed voor de mensen. Suggestie: Hernoem Partij voor de Dieren in partij voor Dier en mens. Zo blijf je in de running. En sinds gisteren weten we dat Nuenen Nuenen blijft en niet door Eindhoven wordt geannexeerd, mede dankzij de blunderende D66 gedeputeerde Anne-Marie Speirings. Wat een blindgangster. Ik vraag me af of ik wel D66 moet stemmen in maart. Maar dat terzijde.
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2019, 23:23:29 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17015 Gepost op: 24 februari 2019, 00:06:06 »
•   Salade van een schijf goudreinet, blad witlof, gebakken selderieknolschijf, gefrituurde julienne gesneden peterseliewortel en een dressing van witte miso en water plus een beetje geroosterde-sesamolie
Welkom terug, Herr Niewied! Die salade en met name de gefrituurde peterseliewortel klinkt goed.

Hier alles goed. Na een productieve werkweek een lekker rustig weekend. Bij de Amazing Oriental had ik een pak voorgekookt maismeel gekocht (PAN, gele verpakking) en daarmee vanavond tortilla's gemaakt, die lekker flexibel bleven (en erg smakelijk zijn). Dit als basis voor een chili gevuld met broccoli, winterpeen, paprika en kidneybonen (knoflook, pepertje, komijn-, koriander-, venkelzaad, kruidnagel, koffie, cacao, kaneel). Ook op tafel: killerchilisaus, kaas met rasp, ijsbergsla, fijngesneden ui, ananas.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #17016 Gepost op: 24 februari 2019, 15:00:50 »
Gisteren aten we gebakken gemengde paddestoelen( 250 g pp), gebakken met sjalot en knoflook en een flinke snuf chilipoeder, met crème fraiche erdoor en peper en zout. Hierbij aten we spaghetti met rucola en oude kaas. 
Vanavond eten we stampot knolselderij met wortel, en gehaktballetjes van de vegetarische slager met rode wijnsaus  waar frambozenjam aan is toegevoegd

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #17017 Gepost op: 24 februari 2019, 15:01:16 »
Gisteren zuurkoolschotel uit de oven, met laagjes gebakken champignons, aardappelpuree met aardpeer, zuurkool en ananas. Bovenop een laagje verkruimelde beschuit.

Vandaag wordt het een blik soep met een broodje  ;)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #17018 Gepost op: 24 februari 2019, 20:26:02 »
Pizza! De mijne belegd met uien, champignons en mozzarella, bestrooid met lekker veel rucola.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #17019 Gepost op: 24 februari 2019, 21:06:23 »
Vegan pannenkoeken. Met stroop. En met appel en kaneel.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light