Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #16760 Gepost op: 06 januari 2019, 17:43:16 »
Ik vond Madeira een mooi eiland met een overvloedige natuur, ook behoorlijk bergachtig. Je kan mooie wandelingen maken die een berghelling volgen (je moet dan wel vervoer hebben tot die plekken). De hoofdstad Funchal was ook best kleinschalig en gezellig (wel opletten in de overdekte markt dat ze je geen exotisch fruit tegen woekerprijs trachten te verkopen, is daar de toeristenoplichterstruc denk ik.) Er is ook een heel bijzondere afdaling met een soort bestuurde houten sleeën.

Kan je ook leuk wandelen als je hoogtevrees hebt? Dus dat je wel zo’n 2 meter van een steile rand weg blijft?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline karl

• 6.377
  • Geslacht: Man
« Reactie #16761 Gepost op: 06 januari 2019, 19:37:50 »
Voor iemand met hoogtevrees lijkt het me niet de ideale bestemming, maar het is al lang geleden.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #16762 Gepost op: 06 januari 2019, 19:52:21 »
Gebakken aardappeltjes met een flinke bak rauwkost van wortel, knolselderij, verse kruiden en groekse yoghurt. Toe appelcompote met kaneel.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16763 Gepost op: 06 januari 2019, 19:52:58 »
Gnocchi alla Romana. Erbij een stoofje van spruitjes, bloemkool, wortel en kidneybonen.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #16764 Gepost op: 06 januari 2019, 21:54:34 »
Tomatensoep

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #16765 Gepost op: 06 januari 2019, 22:32:48 »

Kan je ook leuk wandelen als je hoogtevrees hebt? Dus dat je wel zo’n 2 meter van een steile rand weg blijft?

Voor mensen met hoogtevrees zijn er heel wat enge paadjes op Madeira, maar het moet wel mogelijk zijn. Vraag gewoon ter plekke. De Azoren zijn iets gemoedelijker.

Vandaag at ik pompoensoep. Knolraap met wortel in gepimpte kerriesaus (zakje met poeder gekregen, op smaak gebracht met kokosmelk, pindakaas en sambal). Daarbij rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16766 Gepost op: 07 januari 2019, 09:42:40 »
Ik vond Madeira een mooi eiland met een overvloedige natuur, ook behoorlijk bergachtig. Je kan mooie wandelingen maken die een berghelling volgen (je moet dan wel vervoer hebben tot die plekken). De hoofdstad Funchal was ook best kleinschalig en gezellig (wel opletten in de overdekte markt dat ze je geen exotisch fruit tegen woekerprijs trachten te verkopen, is daar de toeristenoplichterstruc denk ik.) Er is ook een heel bijzondere afdaling met een soort bestuurde houten sleeën.

Ik zou het er niet op wagen. We hebben laatst een vlakke wandeling gedaan, weliswaar in de bergen, van 1,5 km die zelfs een beetje saai te noemen was. Maar de meesten zijn uitdagender. Met veel dalen en klimmen, soms gladde paadjes en wijdse uitzichten. Ook het autorijden is soms uitdagend.

Wij komen echt wel voor het wandelen, maar omdat ik verkouden ben is het voor ons ook echt even zoeken wat haalbaar is op een dag.

Verder vind ik het wel een aanrader, al zit de verkoudheid me nog een beetje in de weg.
« Laatst bewerkt op: 07 januari 2019, 10:10:38 door LL de Ling »

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #16767 Gepost op: 07 januari 2019, 09:54:20 »
Lasagne met gegrilde groentes

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16768 Gepost op: 07 januari 2019, 19:51:44 »
Bloemkool met een kaassausje. Basmatirijst. Kidneybonen-peterselieburgertjes.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #16769 Gepost op: 07 januari 2019, 20:53:09 »
Kastanjepuree, in het kader van de voorraadkast uitdaging. Brrrr. Smaak is OK, maar het mondgevoel is niets. En dat heeft dan twee jaar plaats staan in te nemen!  :)

Verder erg lekkere noten-kastanjechampignon Wellington.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16770 Gepost op: 07 januari 2019, 21:22:52 »
Kastanjepuree, in het kader van de voorraadkast uitdaging. Brrrr. Smaak is OK, maar het mondgevoel is niets. En dat heeft dan twee jaar plaats staan in te nemen!  :)
Ah, gelukkig, dat vond ik nu dus ook van de kastanjepuree die ik had gemaakt. Dan hoort dat dus zo  :).

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #16771 Gepost op: 07 januari 2019, 21:34:39 »
Ah, ik ben niet de enige dus! Ik denk dat een schep kastanjepuree door notengehakt wel lekker kan zijn, of misschien een dun laagje gezoet als taartvulling, maar zo als puree bijgerecht dus niet.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16772 Gepost op: 07 januari 2019, 22:26:39 »
Ah, ik ben niet de enige dus! Ik denk dat een schep kastanjepuree door notengehakt wel lekker kan zijn, of misschien een dun laagje gezoet als taartvulling, maar zo als puree bijgerecht dus niet.
Een schep(je) kastanjepuree door de aardappelpuree is ook wel lekker. Maar het is zeker niet zo dat ik volgend jaar enthousiast kilo's tamme kastanjes ga rapen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16773 Gepost op: 08 januari 2019, 09:30:40 »
Gister rijst met zwarte bonen, tomaat, mais, paprika en feta.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #16774 Gepost op: 08 januari 2019, 11:13:21 »
Spruitjesstamppot met groenteballetjes en bruine saus.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #16775 Gepost op: 08 januari 2019, 12:06:36 »
Wij eten ook spruitjes, geroerbakt met aardappeltjes en vast nog wel iets erbij.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #16776 Gepost op: 08 januari 2019, 15:10:57 »
Een schep(je) kastanjepuree door de aardappelpuree is ook wel lekker. Maar het is zeker niet zo dat ik volgend jaar enthousiast kilo's tamme kastanjes ga rapen.

Oéh, ik heb ze ook nog liggen. Dan zal ik ze maar heel laten. Wellicht door een Oosters pittig gerecht, leek mij een lekker idee. Heb ze nooit gegeten maar met een pittig sojasausje een idee misschien?

Vandaag vriendin te eten vijf-gangen vegetarisch menu. Zaterdag hadden we verfent vleeseters te gast. Ik heb ze een vegetarisch menu voorgezet, en ze hadden niet eens door dat er geen vlees in zat, zo hebben ze ervan gesmuld
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2019, 11:26:08 door Hedwig »

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16777 Gepost op: 08 januari 2019, 20:16:03 »
Eenpansgerecht met rijst, bloemkool, paprika, courgette. Op smaak gebracht met kerrie, paprikapoeder en bouillonblokje. Met feta. Lekker.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #16778 Gepost op: 08 januari 2019, 20:22:07 »
Pittige chili met tortillachips en griekse yoghurt bij wijze van zure room. Ik vind dat zo'n lekkere manier van eten: tortillachip, schepje chili, beetje yoghurt, stukje jalapeno erop.  elk hapje een gebakje  ;D

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16779 Gepost op: 08 januari 2019, 21:45:40 »
Vanavond aten we Tagliatelle met pompoensaus. Vanmiddag geluncht met een kommetje erwtensoep.