Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1640 Gepost op: 25 november 2011, 19:31:51 »
Mijn vriend maakt soep van aardappel, pastinaak en groene kool. Ik ben erg benieuwd.

Dat klinkt goed zeg, kan ie de verhoudingen niet noteren?  :vork:

Het is dit recept, maar we hadden niet alle ingredienten in huis.

Ik weet niet hoe het precies zou moeten smaken, maar vervang de apple sauce niet door een dikke leppel verwenfruit wat je ooit eens hebt gekregen. Veel te zoet. (zie nu ook dat er een opmerking over staat, dus daar moet je voorzichtig mee zijn.

(sowieso vind ik dat fruit uit een potje niet lekker. Het goede nieuws is dat het nu echt op is)
« Laatst bewerkt op: 25 november 2011, 19:35:24 door LL de Ling »

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1641 Gepost op: 25 november 2011, 19:41:15 »
Hier werd een patatje met natte boterhammen.
Dat klinkt best vies.

Ik at kindereten: hutspot.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1642 Gepost op: 25 november 2011, 20:17:48 »
Duvel is helemaal niet vies!

Hier werd het Griekse afhaal, tzatziki met aardappel-groentekoekje en gevulde aubergine. Toe stoofpeer-zwarte bessensap van de AH.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1643 Gepost op: 25 november 2011, 20:52:12 »
Het is dit recept, maar we hadden niet alle ingredienten in huis.

Lekker! Leuk.
Brr ja verwenfruit, dat klinkt naar. Echt hinderlijk, eten dat je hebt gekregen en niet weg kunt doen omdat dat ook zo wat is. Ik probeer het tegenwoordig in een vroeg stadium weg te geven aan buren.
,,,,فلافل

Offline dorinka

• 741
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1644 Gepost op: 26 november 2011, 18:44:00 »
Gevulde pompoen. Het bovenste deel van een flespompoen had ik van de week al tot soep geprutst, en nu had ik het onderste deel van zaden ontdaan en gekookt. Daarna de pulp eruit gelepeld en in de achtergebleven ruimte eerst aardappelpureee, daarnaa champions en daarna wat diepvriesspinazie en daarop zoveel pompoen als nog paste en afgedkt met creme fraiche en ei. En dat in de oven. Heerlijk makkelijk -het langste duurde het koken, en dat deed het fornuis- voor een druilerige herfstdag.
Zo.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1645 Gepost op: 26 november 2011, 20:06:00 »
Witlofsalade met fruit, noten en geroosterde pitten. Erbij gebakken aardappels met rozemarijn. Lekker!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1646 Gepost op: 26 november 2011, 20:07:38 »
Aardappelgratin met broccoli, omdat je nou eenmaal niet alleen aardappelgratin kunt eten.
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1647 Gepost op: 26 november 2011, 21:05:53 »
Aardappelgratin met broccoli, omdat je nou eenmaal niet alleen aardappelgratin kunt eten.
Ik ken anders iemand die daar héél anders over denkt. Die eet vanavond dan ook pasta met ketchup.

Wij hadden vanmiddag werkbezoek - leuk werkbezoek: een Nederlands musicalscript in het Duits voorlezen, om te kijken of het wat is voor het theater in Hildesheim. Zeer hilarisch. Men had een mand vol biologisch fruit meegebracht en een zelfgebakken cake. Voor het fruit heb ik nog snel een dressing van citroensap, honing, kaneel en een snufje kruidnagel in elkaar gedraaid - en nu heb ik zoveel fruitsalade gegeten, dat ik geen avondeten meer hoef.

En als bedankje kregen we een mandje met potjes ingemaakte kastanjes, cranberries en vijgen, mango-citroenchutney en saffraan.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1648 Gepost op: 26 november 2011, 21:16:34 »
Ik ken anders iemand die daar héél anders over denkt. Die eet vanavond dan ook pasta met ketchup.
??? Is dat een soort penitentie? Pasta met ketchup om te boeten voor een avond met niets dan aardappelgratin?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1649 Gepost op: 26 november 2011, 21:30:26 »

Ik heb laatst toch een hele aardige poging gedaan met een echt grote portie gratin (voor mij alleen!) maar er idd ook maar wat groente bij gegeten.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1650 Gepost op: 26 november 2011, 21:39:54 »
??? Is dat een soort penitentie? Pasta met ketchup om te boeten voor een avond met niets dan aardappelgratin?
Nee, die vindt een maaltijd met alleen aardappelgratin of pasta heel normaal (als hij de kans krijgt), en vindt broccoli of andere groente daarbij geheel overbodig.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1651 Gepost op: 26 november 2011, 21:46:39 »
Prima zaken: lumpia. kroket, frites, omelet, fuyunghai (phoe yong hai etc etc) net zoiets dus), vruchtensap (meestal), uit eten bij vrienden (als ze kunnnen koken en niet voortdurend roepen: recept), eten bij Tertia, veggie chinees eten (in Maleisië bij de vele veggie Chinezen daar), mooi bestek, mooie stoelen, Karel Appel en Egon Schiele...Nabrander slecht: Geen licht op tafel.

Aten rest platte spaghetti in tomatensaus (met ui, knoflook, wortel), groene biopompoen gekookt en toen gebakken met wat ui en prei en licht bestroooid met garam masala tandoori en wat bouillonpoeder , salade van wortel, olijven en groene bladsla, tofu gebakken met ui en knoflook, voorzien van dille en kroiander en surikerry (die veel asafoetida bevat) en tomatensaus. Boven de tafel twee TL-buizen in een decente bak.  
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1652 Gepost op: 26 november 2011, 21:48:15 »
Nee, die vindt een maaltijd met alleen aardappelgratin of pasta heel normaal (als hij de kans krijgt), en vindt broccoli of andere groente daarbij geheel overbodig.
[/quote]

Heer Eelco: die vraag over reuzel in Reibkuchen op de kerstmarkten? Antwoord?

En die reuzelvraag heer Eelco??
« Laatst bewerkt op: 26 november 2011, 21:51:12 door niewied »

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1653 Gepost op: 26 november 2011, 21:57:09 »

Dat was er 23 november al:

Vraag aan heer Eelco: die Reibkuchen op de kerstmarkten: in Schmalz of keurig in olie?
Ik zou zeggen: in de boter, of zelfs in geklaarde boter. Maar ik sluit niet uit dat sommige tenten hun Reibekuchen ook in Schmalz (reuzel) bakken. In geval van twijfel dus navragen. (En dan weten jullie meteen dat Schmalzkuchen niet vegetarisch zijn).

,,,,فلافل

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1654 Gepost op: 27 november 2011, 13:18:39 »

Dat was er 23 november al:

Vraag aan heer Eelco: die Reibkuchen op de kerstmarkten: in Schmalz of keurig in olie?
Ik zou zeggen: in de boter, of zelfs in geklaarde boter. Maar ik sluit niet uit dat sommige tenten hun Reibekuchen ook in Schmalz (reuzel) bakken. In geval van twijfel dus navragen. (En dan weten jullie meteen dat Schmalzkuchen niet vegetarisch zijn).
Ha veel dank Herr Hirt; had dus iets gemist

Eten heden: mijn vrouw kookt. Ze zegt Thais, welaan, kokos, citroengras, maar volgens mij hebben we geen citroengras. Er is toch van alles te verzinnen.
In elk geval zullen we geen tom yamsoep eten.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1655 Gepost op: 27 november 2011, 19:14:45 »
Restje lasagna van vrijdag, saffraanrisotto, bloemkool, ijsbergsla met ingemaakte rode ui, knoflookolijven en een citroendressing. Zo nog een Hartog oliebol. Erg lekker allemaal.
,,,,فلافل

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1656 Gepost op: 27 november 2011, 19:38:29 »
Pasta met tomatensaus met restjes groenten. Nog best smakelijk ook.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Maartje!

• 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1657 Gepost op: 27 november 2011, 20:01:26 »
Zijn Hartog-oliebollen lekker? Dat is een van de weinige dingen waarvan ik me niet voor kan stellen dat volkorenmeel iets toevoegt.
Ik at spookjes :roodmannetje:. Maar wel plantaardige.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1658 Gepost op: 27 november 2011, 21:03:37 »
Driekleurenpasta, groenteprut (drie kleuren paprika, ui, kastanjechampignons, tomaat, spinazie), Italiaans gekruid melksausje, vegaspekjes en geroosterde pitten.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1659 Gepost op: 27 november 2011, 23:47:17 »
Ik at spookjes :roodmannetje:. Maar wel plantaardige.
:heehee: Las ik toch even dat je sprookjes at.