Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline karl

• 6.377
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #16220 Gepost op: 12 september 2018, 10:47:24 »
Mooie vergelijking met Burroughs, Niewied. Het zou een uitdaging kunnen zijn om chefs met schrijvers te vergelijken.
Ik vind het een boeiende ervaring om een enkele keer met technische hoogstandjes en vreemde combinaties geconfronteerd te worden. Het zijn zeker creatieve kunstwerken. Maar ook weer niet te dikwijls. Behalve prijzig lijkt het me op de duur toch ook wat vermoeiend, zoals elke week een kunstmuseum bezoeken.
Overigens vind ik uw ""eenvoudiger" keuken al ongewoon en zeker smakelijk klinken.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #16221 Gepost op: 12 september 2018, 12:22:56 »
Ha, bedankt Karl. Inderdaad, niet te vaak zo eten. Het is zowat drie jaar geleden dat we bij dit restaurant aten. Overigens, in Eindhoven is nu een super restaurant, veganistisch, dat Albrecht heet, in de Gagelstraat, niet ver van het station. Een dochter die in Eindhoven woont ontdekte het en nodigde ons uit.
Mijn vrouw had een interessante prijs bedongen bij de twee-sterrenoverbuurman, anders is het niet te doen.
O ja,  bij het dessert dat ik voor vandaag vermeldde, zijn ook nog stukjes cactusvijg waar ik een beetje honing-umebusimengsel op zal doen. Ik zal mijn eerdere tekst aanvullen.
Mijn vrouw kookte het leeuwendeel. Mijn bijdrage is het genoemde honingmengsel en de kleefrijstballen, waar ik ook nog een lepeltje tamari in mengde en kuchai ofwel knoflookbieslook uit de tuin in snipperde. Rijst gekookt met een stuk citroengras, wat bouillonpoeder en een beetje fungimixpoeder van Johnny Boer. Zo koken we met de immigratieachtergrondslag, die men vroeger allochtonenslag noemde. Welke rijksidioot toch bedacht dat de term allochtoon krenkend zou zijn?
« Laatst bewerkt op: 12 september 2018, 12:28:17 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Gem

• 303
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16222 Gepost op: 12 september 2018, 20:05:33 »
Bietjes aardappelsalade met dille, geitenkaas en ui. De bedoeling was peer ernaast, maar die was nog niet rijp!

Online Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16223 Gepost op: 12 september 2018, 20:31:13 »
Tagliatelle met saus van gepureerde pompoen, op smaak gebracht met knoflook, salie, pepertje, balsamico, nootmuskaat.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16224 Gepost op: 12 september 2018, 20:57:50 »
Broodjes hamburger. Een broodje met paprika, gebakken aardpeer, tomaat, ketchup en chipotlesaus, de andere met gebakken uienringen, radijs, augurk en zelfgemaakte remouladesaus. Op elk volkoren  brolletje een halve burger, gemengde sla en komkommersliertjes. Mijn veiend had nog wel zin in nog een bolletje, dus ook nog ééntje met kaas, paprika, tomaat, komkommer en ketchup.

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #16225 Gepost op: 12 september 2018, 22:18:58 »
Gegrilde groenten: een rode paprika, een courgette, een kleine koolrabi, 2 tomaten. Daarbij een stukje brood en wat kruidenroomkaas. Helemaal op.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16226 Gepost op: 13 september 2018, 20:37:31 »
Zoete-aardappelfrites à la Ottolenghi. Gestoomde broccoli met nootmuskaat en lemon myrtle. Kaas-havervlokkenburgertje, gekruid met venkel- en karwijzaad en een theelepel mosterd.

Tussen de middag met een groepje studenten geluncht. Ik had zelfgemaakte hummus, radijsjes en komkommer meegebracht, de studenten Turks brood, croissants, stroopwafels en kaas.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #16227 Gepost op: 14 september 2018, 18:37:42 »
Wij aten vanavond een heerlijke lasagne van fijn geraspte wortel, kaassaus met cheddar, nootmuskaat en verse pesto. Met verse lasagne. Bijzonder lekker kan ik wel zeggen.

Online Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16228 Gepost op: 14 september 2018, 21:55:46 »
Wij aten vanavond een heerlijke lasagne van fijn geraspte wortel, kaassaus met cheddar, nootmuskaat en verse pesto. Met verse lasagne. Bijzonder lekker kan ik wel zeggen.
Klinkt goed! Wij hadden pizza, Kristof met paprika en ananas, de mijne was belegd met bosui, chilipepertje, paprika, zonnebloem- en pompoenpitten, na het bakken bestrooid met rucola.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16229 Gepost op: 15 september 2018, 19:42:23 »
Woensdag bij Stoom in Nijmegen: de vegaburger. Lekker! Donderdag opgepast op neefje en nichtje en om het onszelf wat makkelijk te maken, hoefden we niet te koken en maakten we diepvriespizza. Gisteren weer in Stoom; nu de vega burrito. Vandaag bietenrisotto (naast biet ook met snijbiet) met geitenkaas. Wel weer fijn om zelf te koken.
« Laatst bewerkt op: 15 september 2018, 19:51:27 door LL de Ling »

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #16230 Gepost op: 15 september 2018, 19:52:22 »
Aardappelsalade met lekker veel groente
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #16231 Gepost op: 15 september 2018, 20:41:29 »
Gebakken, eerst gemarineerde paneer met paprika, safraanrijst met specerijen, champignoncurry met courgette en tomaat.

Online Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #16232 Gepost op: 16 september 2018, 00:36:06 »
Verjaardagsfeestje van een vriend. Die had goed uitgepakt met Italiaanse tomatensoep, pompoensoep, een groene salade met cashewnoten, en een couscoussalade. Verder kaasjes, stokbrood, kerstomaat, kruidenboter, dat werk. Het valt me op dat op vrijwel alle feestjes waar ik dit jaar was vegetarisch de norm was en het eventuele vl33s 'erbij', dat maakt het leven een stuk makkelijker.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #16233 Gepost op: 16 september 2018, 18:52:07 »
Als brunch weer de lekkere aardappelsalade van gisteren. Vanavond zelfgemaakte vegetarische worstenbroodjes, met een lichte verse tomatensoep.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #16234 Gepost op: 16 september 2018, 19:28:01 »
lekkere aardappelsalade

Kun je daar wat meer over vertellen?  :)
,,,,فلافل

Offline Gem

• 303
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16235 Gepost op: 16 september 2018, 19:30:04 »
Aardappelgnocchi met tomatensaus, groenten en camembert

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16236 Gepost op: 16 september 2018, 19:31:37 »
Stamppotje van gewone en zoete aardappel met andijvie en winterpostelein. Met vegetarische balletjes.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #16237 Gepost op: 16 september 2018, 19:59:11 »
Pizza.

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #16238 Gepost op: 16 september 2018, 20:42:54 »
Weekendje kamperen bij een kennis in Wardin, Belgische Ardennen. Het culinaire gehalte was niet hoog, maar deze keer ook weer geen dieptepunt.

Vrijdag: vegaworstjes op de bbq met daarbij witlof met mayonaise en zachte puntjes
Zaterdag: Groentesoep (pompoen, courgette...) en een ovenschotel van aardappel, witlof en kaas
Zondag: pasta met tomatensaus
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #16239 Gepost op: 16 september 2018, 21:11:21 »
lekkere aardappelsalade

Kun je daar wat meer over vertellen?  :)
Oh ja hoor, ik zal morgen het recept wel neerzetten, moet even een en ander wegen :-)