Vrijdagavond erg laat falafel met pitabroodjes gegeten, want ik was sinds een maand weer eens naar de borrel op het werk geweest. Toen ik thuis kwam, was mijn vriend te brak van slecht kunnen slapen en rugpijn om de falafel te bakken. Dus ik uiteindelijk het eten afgemaakt, hij had al wel eerder rauwkost gesneden.
Zaterdag ook weer laat gegeten, ik had een simpele paneer-sperziebonen-doperwtencurry gemaakt uit Puur India, met naanbroodjes erbij. Ik was alleen een beetje aan het dagdromen, dus meer dan een uur op mijn gemakje staan koken. Hoe ik het gedaan heb, ik mij een raadsel, want het is recept dat je in een half uurtje op tafel zou moeten kunnen hebben staan. En dan waren de sperzieboontjes nog niet helemaal gaar.
Dus vandaag maar eens al aan het einde van de middag gaan koken, en dan meteen voor twee dagen eten gemaakt. Vandaag couscous met lente-ui, munt, geroosterde amandelen, restje feta en abrikozen, erbij een saus met aubergine, prei, wortel, ui en tomaten uit blik. Met komijn, gerookte paprikapoeder, kaneel, chilipeper en sumac. Voor morgen alvast een pastasalade met veel tomaat, komkommer, paprika, gefruite lente-ui, bleekselderij en ijsbergsla. Met mozzarella. Ik neem de helft weer mee naar het werk.