Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #160 Gepost op: 23 juli 2011, 20:59:24 »

Watermeloen na.

Gisteren kwam ik erachter dat een verpakte schijf watermeloen er nog wel heel vers uit kan zien, maar toch aan het rotten kan zijn.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #161 Gepost op: 23 juli 2011, 21:00:14 »
Gisteren: Biofriet van Pomms op de Valhof-Affaire. Lekker! (wel jammer dat er geen vegasnack was)

Nu een schotel van aardappel en allerlei groenten gered uit de groentela op mijn logeeradres.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #162 Gepost op: 23 juli 2011, 22:50:27 »

Watermeloen na.

Gisteren kwam ik erachter dat een verpakte schijf watermeloen er nog wel heel vers uit kan zien, maar toch aan het rotten kan zijn.

jaiks!
Ik heb nog een hele liggen, maar er zit een klein barstje in, maar eens vlug gaan aansnijden. Wil hem in de oven onder de gril doen met wat chilipoeder.
,,,,فلافل

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #163 Gepost op: 24 juli 2011, 09:11:50 »
Gisteravond uit de Delhaize meegebrachte, quasi kant en klare zaken die gecombineerd erg lekker waren. (Diepvries) country potatoes (soort patatas bravas) uit de oven, tegen het einde van de gaartijd Greenway mediterrane falafel erbij. Sla met tomaten en komkommer en vinaigrette.
Dipsausen: looksaus en pikante chilisaus uit de vleesafdeling, vooral dienend voor pita's denk ik.

Voor vandaag heb ik oesterzwammen en wat prei die ik met adukibonen in een romig stoofpotje wil verwerken. Erbij pasta of aardappelpuree.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #164 Gepost op: 24 juli 2011, 10:16:13 »

Watermeloen na.

Bij mij in de LIDL zijn ze echt obsceen goedkoop... De hele dus.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #165 Gepost op: 24 juli 2011, 11:27:51 »
@Hr. Christiaan  In veel tropische landen waarschuwt men voor het eten van watermeloen/patak. Welige bacteriegroei. Ik houd me dan ook graag verre van deze meloensoort! Mijn vrouw niet en die heet nog geen last gehad. Zo zie je.

Vandaag komt een der dochters met haar heer. Ze zijn net terug uit Zwitserland waar ze pasta en pizza aten om snel snel klaar te zijn met koken.
Ze krijgen komkommersoep, nasi goreng, tofu en kacangsaus, krupuksoorten (veggie, dus emping, cassave,... krupuk is per slot een kraak-onomatopee) en wellicht worteltjes gestoofd met kokos of boontjes (buncis). Durian (de heer wilde dat ens proberen) en daarna nog aardbeientaart (AH) toe. Leffebier, AH biowijn en wellicht ook een rode (weet nog niet welke).

« Laatst bewerkt op: 24 juli 2011, 12:09:43 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Online Eelco

• Admin
  • 20.664
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #166 Gepost op: 24 juli 2011, 13:48:49 »
Ratatouille; rul gebakken vegagehakt; zilvervliesrijst; salade van eikebladsla, puntpaprika en komkommer; kerstomaatjes. Toe apple crumble met custardpudding. Was erg lekker en gezellig. Bedankt voor de leuke middag en het lekkere eten, haantje en G.!
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #167 Gepost op: 24 juli 2011, 13:52:21 »
Ik heb een romainesla die al niet in de meest geweldige conditie was toen ik hem eergisteren kocht (overigens wel de beste vn de stapel). Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen, wel dat ik hem vandaag ga opeten. Gewoon als gewone sla bereiden (dingetjes erdoor en vinaigrette erbij), of wokken als side dish bij mn noedels, of vullen met het eea (ik heb nog steeds rode linzen).
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #168 Gepost op: 24 juli 2011, 13:54:56 »
Hetzelfde als Eelco  ;D  Zelfs nog met gekarameliseerde amandelen op de crumble.
Jullie komen maar eens weer. Gaan we echt wandelen met Bastiaan.

@Koekje: gezien het weer zou ik voor de noedel-optie gaan.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #169 Gepost op: 24 juli 2011, 20:16:08 »
Vandaag aardappels met schil, restje sperziebonen, restje aangeklede sla en notengehakt van de biowinkel.
De laatste appel crumble en custard hebben we gedeeld.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Online Eelco

• Admin
  • 20.664
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #170 Gepost op: 24 juli 2011, 21:03:16 »
Pannenkoekgourmet!
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #171 Gepost op: 24 juli 2011, 22:07:55 »
Ik ben idd voor de noedel-optie gegaan, zoals Haan al voorstelde. Helaas had ik er ook een afgegoten blikje mock-chicken door gedaan. Gatver, wat is dat vies.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #172 Gepost op: 24 juli 2011, 22:46:03 »
Bladerdeegtaart met roquefort, spinazie en courgette, met een salade met sla, ui, komkommer, courgette en broccoli, toe walnotenijs met slagroom en aalbessen.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #173 Gepost op: 25 juli 2011, 18:03:06 »
Ik had me vanmiddag bedacht om frieten te gaan eten, afgehaalde. Maar inmiddels heb ik eigenlijk geen zin meer om de deur uit te gaan, want vanmiddag ook al gewinkeld en genoeg geld uitgegeven. En nu weet ik dus niet wat ik moet eten. Weer een tosti is ook zo saai. Een bakje uit de vriezer kan ook, maar ook geen zin in. Ik heb nog wel een doosje vega-kroketten, maar geen zin om zelf te gaan frituren. Misschien dat ik zo pasta ga eten, met champignonsaus en komkommersalade.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #174 Gepost op: 25 juli 2011, 18:22:03 »
Het is anders wel echt tostiweer. Kun je ze niet leuk aankleden met tomaat en basilicum/pesto?

Hier een minirestje gebakken aardappels, twee gebakken eitjes en een fijne bak sla.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #175 Gepost op: 25 juli 2011, 18:26:14 »
Pasta met courgette en champs en tomaat, in de oven geflikkerd met kaas. Bij een salade met wortel, tomaat, radijs, peterselie. Toe aalbessentaart

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #176 Gepost op: 25 juli 2011, 18:26:50 »
en een fijne bak sla.
Zie je al groen ondertussen?

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #177 Gepost op: 25 juli 2011, 18:32:56 »
en een fijne bak sla.
Zie je al groen ondertussen?
Nee, totaal geen last van.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #178 Gepost op: 25 juli 2011, 19:50:28 »
gebakken bloemkool met wat sojasaus en kerrie, gebakken tomaat, basmatirijst, tofuburger.
Toe mandarijn-grunschnabelijs en misschien nog wat aardbeien.
,,,,فلافل

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #179 Gepost op: 25 juli 2011, 22:02:25 »
Brie met spinazie, ui, brie en olijven. Snelle klusmaaltijd.  :-\
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken