Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15980 Gepost op: 21 juli 2018, 21:09:24 »
Een salade van ijsbergsla, fijngesneden venkel, bospeen, komkommer en kikkererwten met een mosterd-knoflookdressing. Koude, beetgaar gestoomde broccoli met een scheut goede balsamico. Halloumi. Bulgur, Griekse yoghurt, chili-olie, geroosterde zonnebloempitten.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #15981 Gepost op: 22 juli 2018, 11:56:03 »
Mijn vriend had alvast sperzieboontjes gekocht "want daar zal je wel behoefte aan hebben na een week uit eten"  ;) En inderdaad, daar heb ik wel zin in. Dus het wordt indonesisch, met pittige boontjes, tempé en zoetzure komkommer.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #15982 Gepost op: 22 juli 2018, 22:12:21 »
Tropisch dus maar eens koloniaal: sayur lodeh, rijst en gebakken tahu.
De sayur lodeh gemaakt van groenten die we hadden: spitskool, wortel, bloemkool, boontjes, petehbonen, daun jeruk, kokosmelk.
De tahu eerst voorgekookt in de magnetron.

Veel vijgen uit de tuin gegeten. Subtropisch.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #15983 Gepost op: 23 juli 2018, 08:46:20 »
Weekendje Parijs.

Zaterdagavond gaan eten bij Chartier, één van de oudste restaurants in Montmartre. Erg toeristisch maar toch goed en vooral goedkoop. Ik had als voorgerecht een salade van witlof, mosterdressing en roquefortkaas. Volgens mij was het toch eerder bedoeld als bijgerecht voor meerdere persoon. Te groot als voorgerecht. Heb maar de helft aan een tafelgenoot zonder voorgerecht gegeven. Vond'ie niet erg ;D Als hoofgerecht een bord gemengde groenten als enige vegetarische optie. Basic, maar vers en goed bereid. Daarbij friet. Als dessert appeltaart. Met een karafje wijn erbij was het in totaal €20,70.

Zondagmiddag gaan eten bij Saravanaa Bhavan. Ik was een beetje sceptisch omdat het keten is die zichzelf aanprijst. Mijn vrees was ongegrond. Het is één van de beste Indische restaurants waar ik ooit geweest ben. Ik nam als voorgerecht curd vada en als hoofdgerecht cheese masala dosa. Alles samen €13,50. Ze hebben ook een vestiging in Brussel en Amsterdam, wist ik zelfs niet.

Zondagavond wou ik snel en goedkoop iets eten voordat ik de Izy-trein terug naar Brussel nam. In het lagere deel van Rue du Faubourg St Denis zijn er meerdere restaurantjes waar je voor €5 een hoofdgerecht hebt. Ik had een groentecurry met rijst. geen chique keuken maar toch echt waar voor je geld. Op basis van verse groenten, wat in goedkope restaurantjes in bv. London vaak niet het geval is.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #15984 Gepost op: 23 juli 2018, 09:55:03 »
De komende week even koelkast en vriezer leegeten, die zijn weer ongemerkt volgeslibt. Op het menu deze week: risotto met champignons, groente-pie met restjes diepvriesgroente, cruditees met knoflookdip, tomatensalade met mozzarella, verse sapjes, aardappelsalade, soepjes, lasagna, en waarschijnlijk de week afsluiten met zelfgemaakte pizza.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #15985 Gepost op: 23 juli 2018, 11:01:00 »
Gisteren een heerlijk noodles-gerecht uit Vegalicious (met tempeh). Vanavond een in z'n geheel in de oven gegaarde bloemkool met een of andere (monsterd-)marinade er over. Met vast nog wel iets er bij.

Offline Gem

• 303
« Reactie #15986 Gepost op: 23 juli 2018, 21:52:23 »
Hey spitskool is weer in: hier dus deze avond gekookte spitskool met kerrie, aardappelen met mosterd en paprikaschijf van Aldi. Gisteren afbakbroodje met champignon omelet / omelette

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #15987 Gepost op: 23 juli 2018, 23:00:05 »
Uitgenodigd door een vriend om samen met zijn Mozambikaanse stagair iets te gaan eten in het centrum van Brussel, bij Le Jardin de Van Gogh. Ik had een (eeuwige) vegetarische pasta. Op zich niet slecht, maar weer eens pasta. Daarna een cappuccino. Filiberto, de stagair, had een beetje last van een culinaire cultuurschok. Het was ook zijn eerste keer in Europa. De stamppot vond hij maar niks, denk ik. Het speculoosijs achteraf ging vlotter naar binnen.
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2018, 11:39:50 door Sven »

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #15988 Gepost op: 23 juli 2018, 23:44:09 »
Pizzagourmet samen met mederedacteur Sophie en onze beide mannen! Het bekende riedeltje: perfect pizzadeeg door Kristof gemaakt, kruidige tomatensaus. Op tafel mozzarella, aubergine, paddenstoelen, rode ui, olijven, paprika, ananas, spinazie, rucola, verse oregano uit de tuin, verse en ingelegde pepertjes, knoflook, chili-olie. Sophie had nog een lekkere Kroatische witte wijn meegenomen!

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #15989 Gepost op: 24 juli 2018, 10:42:12 »
Gisteren had ik sperziebonen, komkommer, paprika, champignons afgeblust met een scheut ketjap, tempehcrackers en pindasaus.
Straks voor de lunch heb ik een salade mee van kropsla, maïs, tomaat, radijs, paprika, komkommer, bosui, ei, balsamico en olijfolie.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #15990 Gepost op: 24 juli 2018, 13:32:37 »
Het is te warm om te eten en te koken. ik ga toch een poging wagen met wederom een recept uit Vegalicious, een soort nasi goreng-achtige happening. 

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #15991 Gepost op: 24 juli 2018, 15:03:52 »
Weekendje Parijs.

Zondagmiddag gaan eten bij Saravanaa Bhavan. Ik was een beetje sceptisch omdat het keten is die zichzelf aanprijst. Mijn vrees was ongegrond. Het is één van de beste Indische restaurants waar ik ooit geweest ben. Ik nam als voorgerecht curd vada en als hoofdgerecht cheese masala dosa. Alles samen €13,50. Ze hebben ook een vestiging in Brussel en Amsterdam, wist ik zelfs niet.

Ha ja, die keten kennen we al uit begin jaren 90 uit Kuala Lumpur. Schitterend: een groot bananenblad op tafel en een manneke dat van alles erop schepte, rijst, dal, groentencurry, sambar en er een papadam bij gaf. Pas als je je bananenblad toevouwde, kwam hij niet meer. Maar inmiddels is Saravana Bhavan gemoderniseerd in Kuala Lumpur en niet meer zo authentiek. Je vind er gelukkig nog wel andere authentieke bananenbladtrestaurants als je de weg weet.Ik heb ze zorgvuldig genoteerd.
Wist overigens niet dat SB in Amsterdam is. Dank voor tip.

« Laatst bewerkt op: 24 juli 2018, 15:26:40 door niewied »

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #15992 Gepost op: 24 juli 2018, 15:11:24 »
Gisteren gazpacho die mijn vrouw maakte met tomaat, komkommer, paprika, ui, wortel, Chinese kruiden van Johnny Boer, beetje suiker want de tomaten zijn hier zuur.
Verder gestoofde spinazie, een spinazie-kaas-börek van AH en een Vivera-biefstuk, nieuw bij AH en vervaardigd ism Wageningen Universiteit (WU) e.a. Mijn judicium is: te zout, gelukkig is de bejubeling als vlees een loze, verder goed van smaak. Maar achterlijk dat ie zo zout moet zijn.

Vandaag spaghetti met doperwtjes, wortelsalade, rest gazpacho en, ik denk tuinvijgen met wat Grand Marnier. Er komt beslist nog iets bij. 

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #15993 Gepost op: 24 juli 2018, 17:34:49 »

Ik vergat Doctor LL te groeten. Las dat ze wandelde en frietjes at. Mooi allemaal. Mooi ook dat ze frietje schrijft en niet patat.

Binnenkort gaan we eten in het nieuwe restaurant van de veggie slager op de Hooikade in Den Haag. Het heeft wel een abjecte naam, De Vleesch Lobby en ik denk verkeerd gespeld. Moet zijn: Vleeschlobby of gold die substantivenschakeling eertijds nog niet?
Hoe ook: ecce lupum.

Goed u weer terug te zien, heer Niewied!

Ik schrijf inderdaad meestal friet, maar soms als ik terug ga naar het oosten bestel ik toch maar 'patat' omdat ze anders niet weten wat ik bedoel. Zo opportuun ben ik dan ook wel weer.

Ja, het zou Vleeschlobby moeten zijn. Ik heb ooit op twitter gezien dat ze dat wel onderkenden, maar vertelden dat ze dat niet mooi vonden of iets dergelijks. Kan dat antwoord niet terugvinden helaas. Bent u al geweest?

Wat aten we verder? Vrijdag een linzencurry met naanbrood. Zaterdag ovenschotel van aardappel, tomaat, sperziebonen en kaas. Zondag 'hamburgers' op een broodje met sla. Gisteren na het wandelen heerlijk ijs van de IJskluis in Bunnik en daarna rijst met sperziebonen, ei en satésaus. Straks een barbecue bij mijn schoonouders (de eerste dit jaar!).

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #15994 Gepost op: 24 juli 2018, 17:36:06 »
Salade met kropsla, tomaat, komkommer, snijboon, champignons, avocado, feta. Toe kwark met aardbei en perzik.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #15995 Gepost op: 24 juli 2018, 20:59:43 »
Falafel! Met pitabroodjes en knoflookcoleslaw. En een salade van venkel, radijs, paprika, komkommer en ijsbergsla.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #15996 Gepost op: 25 juli 2018, 08:52:20 »
Gisteren aten we een linzensoepje met wortel, mais en citroen.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #15997 Gepost op: 25 juli 2018, 12:04:43 »
Vanmorgen ontbeten met snoep  :) Een mousse van avocado, cacaopoeder, een halve banaan, en een scheut citroensiroop. Bakje creamcrackers ernaast en een grote pot thee. Vreselijk lekker.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

• 3.928
« Reactie #15998 Gepost op: 25 juli 2018, 15:00:27 »
Vanmorgen ontbeten met snoep  :) Een mousse van avocado, cacaopoeder, een halve banaan, en een scheut citroensiroop. Bakje creamcrackers ernaast en een grote pot thee. Vreselijk lekker.

De doorsnee ontbijtgranen voor kinderen zijn veel ongezonder dan dit :)

Zelf had ik gisteren aardappelpuree met tomaat en lente-ui. Daarbij geitenkaaskroketjes.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
« Reactie #15999 Gepost op: 25 juli 2018, 21:04:44 »
Een salade van rucola, radijs, venkel, komkommer en kidneybonen, met een gekookt eitje erbij. Ook een schaaltje in tomatensaus gestoofde aubergine-die-vandaag-echt-op-moest.