Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #15380 Gepost op: 27 maart 2018, 22:25:35 »
Pasta bolognese. Dat leek de 11-jarige gast wel lekker en zijn moeder dacht ook dat de stukjes groente in de saus, mits heel fijn gesneden, geen probleem zouden zijn ("en bovendien moet hij dat soort dingen nu toch echt leren eten, het is tenslotte niet cool als je als puber bij vrienden op bezoek komt en niets lust"). Nou ja, hij heeft de pasta tussen de groente weg gegeten en vond de saus verder wel erg lekker. Mama mocht de groente hebben (minus één lepel "om te proeven"). Iedereen weer tevreden. Erbij een groene salade van ijsbergsla, venkel, komkommer en spinazie, bestrooid met zonnebloempitten.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #15381 Gepost op: 28 maart 2018, 06:29:20 »
grappig dat de pompoensaus er dan beter inging. Ik at een zadenburger als hamburger tussen 2 portobello's. Met een laagje hummus, paprika, tomaat en rucola. Ik ben nog op zoek naar saus die ik mag (en lekker is!) maar dat lijkt nogal een uitdaging. Maar voor nu voldeed de humus ook.

Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #15382 Gepost op: 28 maart 2018, 07:14:15 »
Ik ben nog op zoek naar saus die ik mag (en lekker is!) maar dat lijkt nogal een uitdaging. Maar voor nu voldeed de humus ook.

Wat voor saus zoek je (waar lijkt ie op, en waarom mag je die nu niet, of zit daar ook soja in)? Dan kunnen we meedenken :-).
,,,,فلافل

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #15383 Gepost op: 28 maart 2018, 07:40:29 »
Ik ben nog op zoek naar saus die ik mag (en lekker is!) maar dat lijkt nogal een uitdaging. Maar voor nu voldeed de humus ook.

Wat voor saus zoek je (waar lijkt ie op, en waarom mag je die nu niet, of zit daar ook soja in)? Dan kunnen we meedenken :-).

Ik mag geen suiker, gluten, zuivel en soya  ::)

Ik had gehoopt op iets bbq achtigs of op ketchup achtigs. Maar nog geen gevonden die geen suiker of gluten bevat. Ik moet nog naar de bio winkel dit weekend. Wellicht hebben die iets. Anders zelf maar maken, maar eigenlijk heb ik daar nog geen puf voor gehad.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
« Reactie #15384 Gepost op: 28 maart 2018, 08:24:16 »
Shoarma, zonder shoarma, want die was verbrand. Gelukkig had ik ook courgette, aubergine en zoete aardappel in de oven gedaan met ras el hanout, om erbij te doen in het broodje. Werd dus broodje groenten.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #15385 Gepost op: 28 maart 2018, 08:33:52 »

Ik mag geen suiker, gluten, zuivel en soya  ::)

Ik had gehoopt op iets bbq achtigs of op ketchup achtigs. Maar nog geen gevonden die geen suiker of gluten bevat. Ik moet nog naar de bio winkel dit weekend. Wellicht hebben die iets. Anders zelf maar maken, maar eigenlijk heb ik daar nog geen puf voor gehad.

En deze?
http://wateetjedanwel.nl/aquafaba-mayonaise/

Offline fem fatale

• 7.161
    • fatalefem
« Reactie #15386 Gepost op: 28 maart 2018, 08:37:34 »
Maar gewone zelfgemaakte mayo mag ook toch?

AH heeft een nieuw assortiment snacksauzen zonder suiker. De meeste zijn op mayobasis, dus die heb ik niet bekeken, maar ik heb een potje ketchup meegekregen, die zou in de koelkast moeten staan nog. Ik zal zo eens kijken wat daar in zit.

Offline fem fatale

• 7.161
    • fatalefem
« Reactie #15387 Gepost op: 28 maart 2018, 08:55:01 »
Er zit in: puree (40% tomaat, wortel, knolselderij, paprika) water, azijn, raapolie, maiszetmeel, knoflook, zout, specerijen (selderij), verdikkingsmiddel (xanthaangom).

Hij lijkt okee?

Het is dus nieuwe in een potje ipv fles. Nog niet geprobeerd.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #15388 Gepost op: 28 maart 2018, 11:06:56 »
Er zit in: puree (40% tomaat, wortel, knolselderij, paprika) water, azijn, raapolie, maiszetmeel, knoflook, zout, specerijen (selderij), verdikkingsmiddel (xanthaangom).

Hij lijkt okee?

Het is dus nieuwe in een potje ipv fles. Nog niet geprobeerd.

Jeeeee! Ik was beetje moedeloos na 3 soorten sausjes vastpakken en weer terugzetten. En ja mayo mag, maar dat wil ik ook niet te vaak doen natuurlijk. Ik ga kijken of "onze" appie hem heeft!

Citaat
En deze?
http://wateetjedanwel.nl/aquafaba-mayonaise/

Gewone mayo zonder suiker kan ook dus mayo is t probleem niet. Maar thanx voor de tip!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #15389 Gepost op: 28 maart 2018, 11:15:13 »
Deze ajvar van AH is zonder suiker (en zonder gluten, zuivel en soja): https://www.ah.nl/producten/product/wi398985/ah-ajvar
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #15390 Gepost op: 28 maart 2018, 11:31:49 »
Deze ajvar van AH is zonder suiker (en zonder gluten, zuivel en soja): https://www.ah.nl/producten/product/wi398985/ah-ajvar

dat ik daar niet aan gedacht heb!

Helden!

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #15391 Gepost op: 28 maart 2018, 12:57:19 »
Hoi lijntje, welkom terug!
Ik ben geen allergieënexpert, maar heb thuis ketchup staan met o.a. agavesiroop en rijstmeel, weet niet of dat ingrediënten zijn die je dient te vermijden. De overige ingrediënten leken me sowieso geen probleem. Het merk is Machandel. Gekocht bij de biowinkel (denk ik).
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #15392 Gepost op: 28 maart 2018, 13:07:00 »
rijstmeel en agave mag idd! Top! Zaterdag de biowinkel in stond sowieso op mijn lijstje! (we zijn in de naburige stad en daar hebben ze een heuse bio supermarkt in plaats van dat mini winkeltje bij ons)

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #15393 Gepost op: 28 maart 2018, 13:30:43 »
Vanavond de groentecurry uit de diepvries. Die zouden we gisteren eigenlijk eten maar toen kreeg ik ineens een heerlijke krentewegge en toen besloten we dat 4 plakken krentewegge met roomboter ook wel prima avondeten is  ;D (dit doe ik dus nooit maar het was zalig!)

(ik had onderweg al veel wortel/komkommer/cherrytomaatjes gegeten)

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #15394 Gepost op: 28 maart 2018, 13:36:52 »
En jij vraagt je af hoe het komt dat die drie kilo er weer aan zit?

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #15395 Gepost op: 28 maart 2018, 16:02:12 »
Ik maak vanavond bloemkool, kikkererwten en courgette in een pittige tomatensaus. Met zilvervliesrijst erbij.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #15396 Gepost op: 28 maart 2018, 16:04:04 »
Ach ja, suf, gewone mayo kan natuurlijk ook.

Die ketchup van machandel kun je een beetje pimpen met gerookte paprikapoeder en een uitje, heb je ook een soort barbecuesaus.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #15397 Gepost op: 28 maart 2018, 16:28:59 »
Vanavond pita broodjes met shoarma van DVS, komkommer en knoflooksaus.

Daarna banaan met roomijs en karamel.
Nothing tastes like compassion feels

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #15398 Gepost op: 28 maart 2018, 19:32:56 »
Ik had gisteren alvast aardapelsalade gemaakt voor vanavond, jammer dat het zo koud is buiten! Er zat verder in: hardgekookt ei, paprika, komkommer, bleekselderij, radijs, rode ui, lente-ui, gemengde sla, augurk, kappertjes, mais. De dressing was op basis van crème fraîche, yogurt, mayonaise, beetje zaijn van de augurkjes en veel dille.

Offline Gem

• 303
« Reactie #15399 Gepost op: 28 maart 2018, 19:35:38 »
Macaroni met roomprei en witte bonen in tomatensaus.