Zo een rubriek/draad als deze is een symbool van grote welvaart op alle fronten. Lees je de bijdragen, dan spreekt er ook alom welzijn uit. In dit soort van draden zit veel interessant studiemateriaal. Ben benieuwd wie er ooit eens aan begint. Maar iets soortgelijks heb ik al eens te berde gebracht in ander verband.
Vandaag komt een der dochters met meneer. Ik heb al tempe gedroogd die knapperig gebakken met palmsuikersaus wordt bereid. Daarbij eten we rode rijst, al dan niet nog gebakken met geelkwortel, knoflook, ui, wat specerijen. Een blad rode sla met bietenpureebolletje als toef bij de rode rijst. Voorts gebakken broccoli met wat ui. Soep komt er van courgette, knolselderij, ui, bloemkool en gebakkken knoflook. Mijn vrouw maakt quinoa waarop gemengde salade en bietenpureefijngesnipperde wortel, ui, prei, selederiewortel en wellicht nog wat eikenboleet die we net hebben gesneden in de omgeving. De quinoa zal warm zijn, zegt ze, en weinig. Nou dan nog eens naar wat groenten kijken.
Vroeger was er een radiorubriek die beslist verzonnen was door een veggie radiomaker. Die rubriek begon met een liedje: "Ra ra ra, wat zullen we eten, ra ra ra wie kan dat weten..... wie is de man die mij dat zeggen kan? De groenteman!. En dan kwam er een figuur die groenteadvies van de dag gaf. Tja, verloren tijden. Maar, nu is er dus deze draad als moderne variant, maar zonder muziek.
Heb net het lachwekkende verhaal opgeschreven van de poging een Peugeot 308 te kopen en de malversatiepogingen die je dan in de reguliere autohandel ontmoet. Eetlust ontnemend.
Dag allen