Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1520 Gepost op: 09 november 2011, 21:36:59 »
Maak je geen zorgen, ik ben het woord 'thuis' vergeten. Gelukkig niet zeg!
This is between me and the vegetable!

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1521 Gepost op: 09 november 2011, 21:42:31 »
Oh, gelukkig, geen medische ingrepen of vastentijd dus  ;)

Ik at overigens afbakbroodjes met brandnetelkaas en een sinaasappel (en dat na een lunch van drie tosti's), morgen maar weer fatsoenlijk koken.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1522 Gepost op: 10 november 2011, 16:17:33 »
Spruitenstamp en een kaasburger.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1523 Gepost op: 10 november 2011, 18:41:46 »
Pizza! Mjam mjam.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1524 Gepost op: 10 november 2011, 18:58:11 »
Een stamppotje met spruitjes, winterpostelein, rode ui. Met wat balsamico-azijn en gembersiroop. En een vegaburger.

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1525 Gepost op: 10 november 2011, 19:25:03 »
Ik heb een zuurkoolstamppot gemaakt, voor het eerst.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1526 Gepost op: 10 november 2011, 19:43:16 »
Ik heb een zuurkoolstamppot gemaakt, voor het eerst.

:D Was het lekker?

Hier gebakken aardappels/kerstomaat en ui met creme fraiche en geraspte kaas.
« Laatst bewerkt op: 10 november 2011, 19:57:46 door Selly »
,,,,فلافل

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1527 Gepost op: 10 november 2011, 19:55:08 »
Mijn  vrouw was gevallen en had haar enkel akelig verstuikt. Strompelen met stok. Toen kwam een buurtgenote, uit Delhi maar nu met Nederlands paspoort, vier heerlijke Indiase gerechten bengen. Dal,pompoenblokjes met kruiden, aubergine, bloemkool-erwtencurry. Basmatirijst erbij gekookt en limepickels uit de koelkast gehaald, bokbier.. lekker hoor.
Morgen komen nicht en neef eten. Ze krijgen in elk geval imam Badilyi, de flauwvaller, en courgettesoep en vijgen uit de tuin in Trester met honing (die vijgenboom produceert tot mijn verbazing nu rijpe vijgen en er zijn ook boleten te snijden in de buurt).

By the way: hoe lachwekkend is het als je een auto wilt kopen. De ene zegt zus, de ander zegt zo en allemaal over een type van hetzelfde merk. De een geeft korting A, de ander zegt dat dat niet kan, de derde zegt er is geen witte te krijgen, de vierde kan hem wel verkopen.En alles staat gewoon op Internet.
 Nou nou nou. Gelukkig zijn de supermarkten overzichtelijker.
« Laatst bewerkt op: 11 november 2011, 16:22:18 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Edda

• 159
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1528 Gepost op: 11 november 2011, 07:27:23 »
erwtensoep en pompoensoep

moet koken voor het poppodium, vanavond(een 20 personen) en morgenavond( een 20 personen)
dus heb gisteren de erwten op water gezet ne ben nu aan het koken geslagen , vond twee keer apart koken inclusief de drukte van het huis afmaken zodat de pup zondag in een pupveilig huis aankomt een beetje veel worden .

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1529 Gepost op: 11 november 2011, 16:27:23 »
Neef en nicht komen van boven de rivieren. Zekrijgen een slaede in rode kleur te eten (radicchio, bietenpuree met lavendel, wat kazen); sope van courgette, ui.bloekkool en knolslederij, bietentempura, rode rijst met berberisbes en imam badilyi, vijgen uit eigen tuin gemarineerd in trester en een ijsbolletje.

De autohandelaren hier vaarwel gezegd, shop verder boven de rivieren.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1530 Gepost op: 11 november 2011, 20:14:26 »
coleslaw, brood met kruidenboter, st marcelinkaas. Passievrucht.
,,,,فلافل

Offline Edda

• 159
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1531 Gepost op: 12 november 2011, 09:30:36 »
gisteren van de erwtensoep gegeten, vandaag ga ik voor pompoensoep met turks brood

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1532 Gepost op: 12 november 2011, 11:50:27 »
K. belde gisteren op terwijl ik onderweg naar huis was. Hij wilde pizzadeeg maken, of dat ok was. En toen ik thuis was, had hij ook al een zeer smakelijke tomatensaus in elkaar getoverd. De mijne was belegd met ui, puntpaprika en champignons, de zijne met puntpaprika. De bodem had een aparte smaak, tegelijk zoetig en kruidig: bleek dat hij er wat schabzigerklee doorheen had gedaan. Lekker!
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1533 Gepost op: 12 november 2011, 14:13:50 »
Ik denk dat ik vanavond zin heb in gegratineerde portobello's uit de oven, gekruide bulgur, sla van radijsjes en komkommer en pitjes en avocado en als toetje grote kakivrucht.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1534 Gepost op: 12 november 2011, 17:04:55 »
Gisteren at ik snel een pizza. Vanavond maak ik een stoofpotje met pompoen, courgette en kikkererwten. Erover wat geitenkaas.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1535 Gepost op: 12 november 2011, 19:31:31 »
Homemade frietjes (mmmmmmmmm) met vivera falafel (bwa) en wat slasels (het is géén seizoen van de tomaat meer in de winkel)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1536 Gepost op: 13 november 2011, 00:19:14 »
Een snelle chili van puntpaprika, courgette, tomaten, reuzenbonen en ananas, op smaak gebracht met knoflook, pepertje, komijn- en korianderzaad, kruidnagel, kaneel en een scheutje citroensap. Erbij tortillachips. Tegen een uurtje of acht op de bank gegeten, bij het begin van een James Bond. Af en toe moet dat kunnen.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1537 Gepost op: 13 november 2011, 09:02:14 »
Zo een rubriek/draad als deze is een symbool van grote welvaart op alle fronten. Lees je de bijdragen, dan spreekt er ook alom welzijn uit. In dit soort van draden zit veel interessant studiemateriaal. Ben benieuwd wie er ooit eens aan begint. Maar iets soortgelijks heb ik al eens te berde gebracht in ander verband.

Vandaag komt een der dochters met meneer. Ik heb al tempe gedroogd die knapperig gebakken met palmsuikersaus wordt bereid. Daarbij eten we rode rijst, al dan niet nog gebakken met geelkwortel, knoflook, ui, wat specerijen. Een blad rode sla met bietenpureebolletje als toef bij de rode rijst. Voorts gebakken broccoli met wat ui. Soep komt er van courgette, knolselderij, ui, bloemkool en gebakkken knoflook. Mijn vrouw maakt  quinoa waarop gemengde salade en bietenpureefijngesnipperde wortel, ui, prei, selederiewortel en wellicht nog wat eikenboleet die we net hebben gesneden in de omgeving. De quinoa zal warm zijn, zegt ze, en weinig. Nou dan nog eens naar wat groenten kijken.

Vroeger was er een radiorubriek die beslist verzonnen was door een veggie radiomaker. Die rubriek begon met een liedje: "Ra ra ra, wat zullen we eten, ra ra ra wie kan dat weten..... wie is de man die mij dat zeggen kan? De groenteman!. En dan kwam er een figuur die groenteadvies van de dag gaf. Tja, verloren tijden. Maar, nu is er dus deze draad als moderne variant, maar zonder muziek.

Heb net het lachwekkende verhaal opgeschreven van de poging een Peugeot 308 te kopen  en de malversatiepogingen die je dan in de reguliere autohandel ontmoet. Eetlust ontnemend.

Dag allen

« Laatst bewerkt op: 14 november 2011, 14:58:55 door niewied »

Offline Edda

• 159
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1538 Gepost op: 13 november 2011, 10:20:20 »
waarschijnlijk een rode bietjes salade met appel en ei, gebakken aardappeltjes en nog een groentegerechtje,

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1539 Gepost op: 13 november 2011, 23:22:30 »
Zo een rubriek/draad als deze is een symbool van grote welvaart op alle fronten. Lees je de bijdragen, dan spreekt er ook alom welzijn uit. In dit soort van draden zit veel interessant studiemateriaal. Ben benieuwd wie er ooit eens aan begint. Maar iets soortgelijks heb ik al eens te berde gebracht in ander verband.

Vandaag komt een der dochters met meneer. Ik heb al tempe gedroogd die knapperig gebakken met palmsuikersaus wordt bereid. Daarbij eten we rode rijst, al dan niet nog gebakken met geelkwortel, knoflook, ui, wat specerijen. Een blad rode sla met bietenpureebolletje als toef bij de rode rijst. Voorts gebakken broccoli met wat ui. Soep komt er van courgette, knolselderij, ui, bloemkool en gebakkken knoflook. Mijn vrouw maakt  quinoia waarop gemengde salade en bietenpureefijngesnipperde wortel, ui, prei, selederiewortel en wellicht nog wat eikenboleet die we net hebben gesneden in de omgeving. De quinoia zal warm zijn, zegt ze, en weinig. Nou dan nog eens naar wat groenten kijken.

Dat klinkt weer vrij uitgebreid! Leuk hoor! En ja, u hebt natuurlijk gelijk, we hebben met z'n allen veel om tevreden over te zijn!

Vroeger was er een radiorubriek die beslist verzonnen was door een veggie radiomaker. Die rubriek begon met een liedje: "Ra ra ra, wat zullen we eten, ra ra ra wie kan dat weten..... wie is de man die mij dat zeggen kan? De groenteman!. En dan kwam er een figuur die groenteadvies van de dag gaf. Tja, verloren tijden. Maar, nu is er dus deze draad als moderne variant, maar zonder muziek.

We kunnen er natuurlijk altijd zelf wat onder zetten!

Heb net het lachwekkende verhaal opgeschreven van de poging een Peugeot 308 te kopen  en de malversatiepogingen die je dan in de reguliere autohandel ontmoet. Eetlust ontnemend.

Dat laat u u toch niet gebeuren? Zonde! Zeker aangezien die auto natuurlijk ook een zekere vorm van luxe en welzijn is...