Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Sam

• 7.191
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14860 Gepost op: 27 december 2017, 00:24:52 »
Gisteren kaasfondue. Vandaag vooraf een tomatensoepje in een shotglas met erbij een bruschetta met mozzarella. Daarna zelfgemaakte ravioli met spinazie-kaasvulling en champignonsaus, erbij doperwtjes, salade en stoofpeertjes. Toe limoncello tiramisu, koffie, thee en likeurtjes, en nog chocola. Ik sla het ontbijt morgen maar over :-)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Snuffeltje

• **
  • 27
  • Geslacht: Man
« Reactie #14861 Gepost op: 27 december 2017, 20:53:55 »
Ik heb vandaag vegetarische gebakhalletjes gegeten met frietjes.

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #14862 Gepost op: 27 december 2017, 21:06:20 »
Gisteren kaasfondue. Vandaag vooraf een tomatensoepje in een shotglas met erbij een bruschetta met mozzarella. Daarna zelfgemaakte ravioli met spinazie-kaasvulling en champignonsaus, erbij doperwtjes, salade en stoofpeertjes. Toe limoncello tiramisu, koffie, thee en likeurtjes, en nog chocola. Ik sla het ontbijt morgen maar over :-)
:hungry:

Hier was het vrij eenvoudig: aardappelpuree van gisteren met wat cheddar eronder nu. Daarbij gegrilde groenten (wortel, broccoli, gele bietjes) en een lik mosterd. Een bonbon en thee toe.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #14863 Gepost op: 27 december 2017, 22:08:11 »
Een gigantische, maar flinterdunne pizza vegetariana bij l'Osteria in het Duitse Darmstadt. Met lekkere paddestoelen en gegrilde groente er op. Op tafel een flesje chili-olie.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #14864 Gepost op: 27 december 2017, 22:21:55 »
Kliekjesdag. Paté en croute, salade en stoofpeer. P had de laatste bimi, maar geen paté en erbij aten we pasta met snelle tomatensaus.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Windigo

• 525
« Reactie #14865 Gepost op: 28 december 2017, 03:57:13 »
Nog een kleine post-kerstbrunch gehad in huiselijke sfeer bij mijn moeder.

Vriendin van mijn moeder had vegan sheperds pie met boekweit en spelt ipv veggiegehakt gemaakt, en dat is een van de lekkerste dingen die ik dit jaar gegeten heb! Ga ik voortaan altijd zo doen  ;D

Als toetje had ze zelf bounty ganache repen gemaakt, ik klaag niet..
Nothing tastes like compassion feels

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #14866 Gepost op: 28 december 2017, 21:04:00 »
Na het werk ben ik eerst even schoenen gaan kopen. Daarna als voorafje portie nacho's op de kerstmarkt. Thuis nog de resterende gegrilde groenten van gisteren, zilvervliesrijst, een gebakken eitje en Ikea-saus.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #14867 Gepost op: 29 december 2017, 08:09:31 »
Vanavond ga ik Mexicaans uit eten :)

En morgen een gourmet feestje met vriendinnen dus ik heb zin in dit weekend

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #14868 Gepost op: 29 december 2017, 09:38:52 »
Gisteren pasta pomodori. Vanavond rösti en een rodekoolsalade met ook wortel, knolselderij, koriander, bosui en een knoflookdressing.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #14869 Gepost op: 29 december 2017, 11:17:13 »
We kregen een soort Poolse dumplings met witte kool en champignons. Die moesten licht gebakken worden. Het was een beetje machtig doch lichter door er sla en tomaat bij te eten en best lekker.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14870 Gepost op: 29 december 2017, 12:52:32 »
Gister spruitjesstamppot, vandaag Thaise groene curry.

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #14871 Gepost op: 29 december 2017, 22:35:25 »
Gnocchi met tomatensaus, spinazie en geitenkaas (diepvriesmaaltijd) met daarbij een salade van geraspte wortel, witlof en witte bonen.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #14872 Gepost op: 30 december 2017, 16:36:54 »
Gisteren een roerbakschotel van spruitjes, rode paprika, ui, knoflook met gemarineerde tempé, ketjap manis en sambal. Hier een soort van nasi van gemaakt met wat zilvervliesrijst. Bij ons hebben  groenten altijd de hoofdrol. Vandaag koolraap met kaassaus en aardappels met vegetarische jus en een bakcamembert. Morgen met oudjaar, snert gemaakt door manlief, s'avonds nemen vrienden zelfgemaakte oliebollen mee. Wij hebben een bijzonder rond schapenkaasje gekocht waar je stukjes stokbrood in kan dopen. Daarnaast bruschetta met burretta, en gestoofde tomaatjes, bleu stilton, en nog een andere kaas met toast. Erbij komt nog een oudejaarsslaatje

Offline karl

• 6.377
« Reactie #14873 Gepost op: 30 december 2017, 17:07:37 »
Falafel met sla en tomaten en pommes rissolés. Wil er ook (voor de eerste keer) eens een tahinsausje bij maken, zoals het hoort bij falafel.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #14874 Gepost op: 30 december 2017, 19:48:55 »
Gisteren lekkere verse Nacho´s met guacamole en salsa, en daarna een chilli sin carne voor mij met rijst en een maiskolf. Toe een lekkere rauwe limoencheesecake.

Vandaag was het vegan gourmet met de mini´s van Vegafit, zelfgemaakte knoflooksaus en uienchutney, veel verschillende groenten, krieltjes en stokbrood en toe kerstkransjes en alpro caramel vla met peren :)

Morgen nog even verse oliebollen halen, en dan met wat bitterballen van de vegetarische slager en wat alcoholvrije bubbels het jaar uit  ;D

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
« Reactie #14875 Gepost op: 30 december 2017, 20:22:27 »
Na een paar daagjes het overschot van het kerstmenu wegeten, al dan niet aangevuld met een simpele pasta, moesten we vandaag weer echt koken. Ik vond winterpeen en nog flink wat knolselderij in de koelkast, sneedt ze in frietjes en deed er ras el hanout, olie en agavesiroop overheen en deed ze in de oven. Erbij deed ik couscous, sojayoghurt-tahin-sinaasappelsaus voor mij en wat broccoli voor huisgenoot P. P kreeg ook een bakje tomaat.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Online Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #14876 Gepost op: 30 december 2017, 21:36:19 »
Met een grote groep vrienden met aanhang en kinderen in Bourtange. 20 personen. Ik heb gisteren en vandaag gekookt, met veel snijhulp.

Gisteren tagliatelle met pompoensaus, risotto met champignons, venkel en wilde spinazie, ciabatta met zelfgemaakte kruidenboter.

Vandaag wraps met een zeer milde chili, salsa, guacamole, ijsbergsla, pepertjes, komkommer, ananas, tomaat, rode ui, tortillachips. Alle combinaties toegestaan.

Kinderen en volwassenen vonden het bijzonder en erg lekker.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14877 Gepost op: 30 december 2017, 21:53:30 »
Vandaag was ik in Nijmegen en heb ik een frietje met satésaus gegeten bij cafetaria Vuurens (uit sentiment).

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #14878 Gepost op: 31 december 2017, 18:15:06 »
Spaghetti, mozzerella, olijfjes en zongedroogde tomaat, veel erwtjes met citroensap.
Vanmiddag al een appelflap.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Windigo

• 525
« Reactie #14879 Gepost op: 01 januari 2018, 01:02:26 »
Oliebollen :)

Gelukkig nieuwjaar iedereen!