Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14840 Gepost op: 23 december 2017, 08:44:45 »
Gisteren een venkel-komkommersalade met feta en kappertjes, granaatappelazijn en olijfolie. Verse friet erbij met mayo.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #14841 Gepost op: 23 december 2017, 17:13:24 »
Pasta, spinazie, brie. :)
En het is niet eens dinsdag.

Ik had dat patroon niet eens door ;) Maar inderdaad: op maandag en dinsdag heeft de man yoga dus dat is altijd opschieten.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sven

• 3.927
  • Geslacht: Man
« Reactie #14842 Gepost op: 24 december 2017, 00:30:58 »
Curry van tofu, taugé, champignons en een broccolistronk. Daarbij een pakje gele rijst met groente dat ik uit nieuwsgierigheid bij Tesco gekocht had. Het is niet vies, maar die paar erwtjes, stukjes wortel en wat gele kleur geven echt geen meerwaarde aan de rijst. Daarbij duurt het bijna een half uur om het klaar te maken. Gewone rijst is beter dus.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14843 Gepost op: 24 december 2017, 11:25:11 »
Gisteren borrel bij schoonmoeder (zij werd 65), met allerlei hapjes en minipizza. Vanavond maken we sushi.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #14844 Gepost op: 24 december 2017, 12:05:48 »
Vanavond curry van boontjes en aardappel met witte rijst en knoflooknan.
Nothing tastes like compassion feels

Offline Gem

• 303
« Reactie #14845 Gepost op: 24 december 2017, 20:03:46 »
Pompoen schapenkaas lasagne en frambozenyoghurt na

Offline Snuffeltje

• **
  • 27
« Reactie #14846 Gepost op: 24 december 2017, 21:27:22 »
Ik heb net kouskous gegeten met groenten en twee vegetarische schnitzels. Het was echt heel erg lekker.
En ik hoef mij lekker niet schuldig te voelen want er zijn geen dieren voor dood gegaan.
Sinds ik vegetariër ben voel ik mij een stuk vrijer moet ik wel zeggen hoor. Ik kan genieten van lekker eten maar het gaat niet ten koste van een lief diertje. ;D
« Laatst bewerkt op: 24 december 2017, 21:30:00 door Snuffeltje »

Offline Windigo

• 525
« Reactie #14847 Gepost op: 25 december 2017, 11:15:15 »
Vanavond toch nog een klein kerst menu in elkaar geflanst ondanks dat ik alleen ben en gewoon werk.

Voorgerecht; mini loempia´s en bapao van de vegetarische slager
Hoofd; Saag aloo, knoflooknaan en witte rijst
Toe; Bananenijs met salted caramel

Toch nog wel feestelijk zo :)

« Reactie #14848 Gepost op: 25 december 2017, 16:58:21 »
.... salted caramel

Waar komt dat eigenlijk ineens vandaan?
Een half jaar geleden had ik daar nooit van gehoord, en nu word je er mee doodgegooid.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Windigo

• 525
« Reactie #14849 Gepost op: 25 december 2017, 19:21:41 »
.... salted caramel

Waar komt dat eigenlijk ineens vandaan?
Een half jaar geleden had ik daar nooit van gehoord, en nu word je er mee doodgegooid.

Ik denk uit Amerika/Engeland en via Instagram enzo.

Ik kende het al veel langer, maar dat komt omdat ik in Engeland gewoond heb.

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #14850 Gepost op: 25 december 2017, 22:42:57 »
Gemengde salade met "Mexicaanse" gevulde eieren
Preisoep
Spruitjes, champignons, sla, seitan, aardappelkroketten
Kerstgebak

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
« Reactie #14851 Gepost op: 25 december 2017, 22:53:20 »
Ik dacht dat het alweer uit was. Voordat ik zwanger was kon ik zelfs zeezout-karamel nootjes kopen, sinds het kind eruit is, niet meer.

Ontopic: vandaag kerstmenu, hapjes waren spruitjessateh (huisgenoot vond de spruitjes lekker maar de satehsaus niet) en crostini met witte bonenpuree en gemarineerde pompoen (die pikte P van zowel haar oma als van mij). Voor hadden we de koolrabi en selleriesalade van Vegatopia (P schoof de selleriesalade met 2 handen naar binnen, de koolrabi had ze niet gekregen) en een cocktail met vega kipstuckjes, mango en kerriemayonaise. Daarna een simpele pastinaaksoep, met in margarine en peterselie gebakken brood (voor P gewoon brood en ze had er ook geen amandelen bij gekregen).

Het hoofdgerecht was vegan paté en croute, pommes duchesse, sugar snaps en bimi (dat heet tegenwoordig aspergebroccoli), salade met sla, sinaasappel, granaatappelpitjes en pistaches, en stoofperen (P kreeg een stoofpeer, sugar snaps, bimi en een pommes duchesse, ondertussen was ze moe, dus waren de bekende dingen het lekkerst, de sugar snaps en bimi dus - al houdt ze daar sowieso wel erg van).

Na had ik het allerhande ding gemaakt. Voor mij een meringue krans met Alpro slagroom met Alpro yoghurt en wat citroenrasp erdoor erover, daarboven op frambozen-kersencompote. De andere eters zijn niet zo allergisch, dus kregen echte meringue (wel kant en klaar, ik had immers de oven al in gebruik voor de vegan versie), en echte slagroom en yoghurt en lemon curd. P lepelde een bakje ijs leeg.

Voor toekomstige lezers: P is nu 11 maanden en 3 dagen. Het klopt dat er nog niet enorm veel eiwitten in haar eten zitten, de melk is nog haar voornaamste voeding. (Maar tot onze vreugde eet ze, in ieder geval 's avonds, lekker mee. Dus we hebben er vertrouwen in dat die eiwitten ook komen als ze wat ouder is.) P heeft altijd volgens rapley gegeten en eet sinds ze een maand of acht was gedeeltelijk tot grotendeels met ons mee. Zoals ik hier omschrijf is redelijk typisch voor hoe we het doen (al eten we normaalgesproken minder gangen en zeker geen toetjes.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline fem fatale

• 7.161
    • fatalefem
« Reactie #14852 Gepost op: 25 december 2017, 22:54:19 »
Oh ik reageerde op Mac vegan en Windigo over de salty caramel.

Online Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #14853 Gepost op: 26 december 2017, 01:51:15 »
Een veel te uitgebreid buffet bij mijn oom. Vooral de Griekse salade en spanakopita waren lekker, daar heb ik me tot beperkt.

Met Oud en Nieuw met 20 man in Bourtange. Ik heb aangeboden te koken. Er zijn kinderen en moeilijke eters bij, dus dat wordt pasta, chili, wraps, salade, dat werk. Voor ieder wat wils. Voor de kinderen, voor ons. En Kristof gaat oliebollen bakken.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Windigo

• 525
« Reactie #14854 Gepost op: 26 december 2017, 08:39:12 »
Bwuh, die loempia´s van de vegetarische slager vond ik helemaal niet lekker..  :-\ Ik vind al hun andere snacks heerlijk dus ik was nogal verbaasd.

Hopelijk vanavond beter met de wilmersburger ravioli met gegrilde groenten en pesto.

Toetje is hetzelfde als gisteren :)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14855 Gepost op: 26 december 2017, 09:33:16 »
Gisteren bij mijn zus en zwager. 's Middags taart want mijn nichtje werd 3, verder kaasfondue (lekker) en ijs, fruit oreo toe. Straks brunchen bij de andere zwager. Voor vanavond heb ik een frittata en wat restjes groente van de sushi. Als we nog willen.

Offline meisbaer

• 5.623
« Reactie #14856 Gepost op: 26 december 2017, 11:27:42 »
Wij hebben kerst al zondag gevierd,  bij mijn ouders. Gisteren waren we rond half zeven terug in ons huis, en toen lekker simpel kant&klare champignonsoep uit zak met een afbakbroodje gedaan. Op het station hadden we tijdens de 25 minuten overstap een warm hema kaasbroodje op het station gegeten, want het was frisjes.

Vandaag maar weer eens zelf koken, risotto met o.a. pastinaak en zachte geitenkaas.

Offline Multithejen

• *
  • 4
« Reactie #14857 Gepost op: 26 december 2017, 18:12:42 »
Ik ga wokken  ;D
Lekker vooral veel groente was ik van plan te gaan eten.
Het leven kan moeilijk zijn, maar vaak denken we ook moeilijk.

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #14858 Gepost op: 26 december 2017, 19:13:30 »
Spruitjes, seitan en aardappelpuree.

Offline fem fatale

• 7.161
    • fatalefem
« Reactie #14859 Gepost op: 26 december 2017, 19:56:50 »
Vandaag steengrillen/gourmetten met de restjes van gisteren, met twee bordjes voor P, een waar de groenten direct van de grill afkomen en als ze voldoende zijn afgekoeld gaan ze door.