Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Snuffeltje

• **
  • 27
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14800 Gepost op: 15 december 2017, 23:46:17 »
Ik heb deze avond noedels gegeten met allerlei groenten erin plus een beetje peper en vegetarische gehaktballetjes (die vegetarische gehaktballetjes waren wel erg lekker trouwens) .

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #14801 Gepost op: 16 december 2017, 00:36:09 »
Een stoofpot met o.a. linzen, wortel, koolrabi, tomaat, aardappel en prei, tijm en selderijzaad. Op het eind ook nog een blikje kikkererwten erdoor gemikt omdat ik morgen deze kokosmakronen wil gaan maken.
Erbij wat gierst.
Toe impossible vegan pumpkin pie, dit keer met de correcte hoeveelheid suiker.  ;)
« Laatst bewerkt op: 16 december 2017, 00:55:00 door tamarillo »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #14802 Gepost op: 16 december 2017, 13:12:19 »
Gisteren pasta met walnotenpesto en een tomatensalade met hete verse rode peper en romige burrata. Vanavond kaasfondue van 4 soorten kaas, met erbij bloemkool, broccoli, worteltjes, champignons, komkommer en stokbrood.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #14803 Gepost op: 16 december 2017, 19:39:37 »
Linzensoep.

Offline Windigo

• 525
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #14804 Gepost op: 16 december 2017, 20:26:03 »
Weinig energie om te koken, dus tomatensoep en brood met hummus.

Toe vegan witte chocolade met kokos   :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
« Reactie #14805 Gepost op: 16 december 2017, 22:51:40 »
Tagliatelle met pompoensaus (lekker met salie en nootmuskaat). Daarnaast vandaag eten voor ons huisinwijdingsfeestje annex mijn verjaardagsfeestje voorbereid: erwtensoep (uit het Vegatopia Kookboek, met als extra ingrediënt een kaneelstokje), pompoensoep (van een joekel van een pompoen, lekker met quinoa, salie, nootmuskaat, limoensap), couscoussalade, selleriesalade, hummus, peterselieyoghurt, kruidenboter. Morgen hoef ik alleen nog een Griekse salade in elkaar te draaien, de soepen op te warmen en alles serveren. Verder heeft Kristof twee grote kerststollen en een Duits brood gebakken. Daarnaast hebben we nog Turks brood, stokbrood, camembert, chutney, snoepgroente (tomaat, komkommer, paprika), mandarijnen en koekjes. Volgens mij krijgen we daarmee wel dertig man vol en tevreden.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #14806 Gepost op: 17 december 2017, 17:54:36 »
Klinkt lekker! Hier een druk weekend gehad. Vrijdag was het kerst bij mijn werk. Na de lunch was er de Bake-off, met meer dan 30 collega's die allerlei lekkere dingen hadden gemaakt. Ik had mini-bolusjes gemaakt, die gelukkig, ondanks iets te knapperig, goed in de smaak vielen. Ik was blij dat ik geen boterhammen meegenomen had    :)

Daarna na vijf uur werden we verwacht bij de Schaapskooi, een feestlocatie bij het Delftse Hout. Daar kregen we een buffet. Het thema was Amerikaanse kerst. Niet extreem veel vegetarisch, maar op zich genoeg en lekker. Pompensoep, geroosterde maïskolven, allerlei salades, gepofte aardappel, frietjes. Als toetje weer een taartenbuffet, maar ik heb dit keer overgeslagen (en dat doe ik anders nooit!  ;))

Toen het feest echt begon te stampen, en zelfs met oordopjes teveel lawaai was, naar huis gefietst. Ik was sowieso niet van plan om lang te blijven, want mijn zusje uit Londen was aangekomen in Delft.

Zaterdag kwam de rest van mijn gezin uit Zeeland langs. Lekkere oliebollen gegeten, daarna chinees gehaald. Gelukkig heeft deze chinees ook heel lekker, echt indonesisch eten, dus o.a. pittig eitje, tempé en tofu in zacht sausje, sambal boontjes en sajour lodeh erbij.

Vandaag uitgebreid ontbeten met lekkere bio kersttol en een bloedsinaasappel-banaan-kiwi-smoothie. Mijn zusje is nu weer onderweg naar de boot, via een vriendin in rotterdam. Vandaag dus eindelijk "normaal" eten. Koolraap, pastinaak, pompoen, wortel met zachte geitenkaas uit de oven. Ook aardappels uit de oven.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14807 Gepost op: 17 december 2017, 19:20:01 »
Donderdag bij vrienden: vegetarische chili.
Vrijdag bij September op de grote markt: veggie pokebowl, vooraf platbrood met lekkere smeerseltjes.
Zaterdag laatste loodjes verhuizen vriend en opruimen in huis. Hard gewerkt dus pizza.
Vandaag stamppot zuurkool (kerrie, Indiase kruiden, rozijntjes) met pittige tofu.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #14808 Gepost op: 17 december 2017, 21:17:42 »
erwtensoep (uit het Vegatopia Kookboek, met als extra ingrediënt een kaneelstokje), pompoensoep (van een joekel van een pompoen, lekker met quinoa, salie, nootmuskaat, limoensap), couscoussalade, selleriesalade, hummus, peterselieyoghurt, kruidenboter.

Jaa dit was allemaal erg lekker :hungry:
,,,,فلافل

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #14809 Gepost op: 17 december 2017, 22:57:56 »
Vanmiddag: savooiekoolpuree (zonder aardappel), gekookte aardappels, kaasburger

Vanavond: uit nieuwsgierigheid had ik vorig weekend bij Tesco in London een pakje pasta met tomaten-uiensaus voor £0,20 gekocht. Ik heb het opgegeten maar ik vind het toch niet voor herhaling vatbaar. Veel te zoet, weinig andere smaak. Dat kwam ook niet helemaal als een verrassing.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #14810 Gepost op: 18 december 2017, 09:09:56 »
erwtensoep (uit het Vegatopia Kookboek, met als extra ingrediënt een kaneelstokje), pompoensoep (van een joekel van een pompoen, lekker met quinoa, salie, nootmuskaat, limoensap), couscoussalade, selleriesalade, hummus, peterselieyoghurt, kruidenboter.

Jaa dit was allemaal erg lekker :hungry:

helemaal mee eens. Ook de frisse Griekse salade dient nog vermeld. En de lekkere, natuurlijk ook zelfgemaakte, niet te zoete of marsepeinerige kerststoll.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #14811 Gepost op: 18 december 2017, 19:28:00 »
Klinkt als een paar smakelijke dagen Meisbaer :)

Hier vanavond hete bliksem en een vegafit cordon bleu.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
« Reactie #14812 Gepost op: 18 december 2017, 20:34:25 »
Stamppot van zoete aardappel met rauwe spinazie. Erbij gebakken champignon en venkel, afgeblust met een scheutje wittewijnazijn.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sven

• 3.927
« Reactie #14813 Gepost op: 18 december 2017, 21:08:22 »
Vanmiddag op het werk: waterkerssoep, volkorenrijst met kruiden, broccoli

Vanavond: zelfgemaakte soep (recept volgt  ;D) en biopannenkoeken uit de supermarkt.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14814 Gepost op: 19 december 2017, 08:50:31 »
Gisteren de kruidige kikkererwten uit het Vegatopia - kookboek :) Vandaag weet ik nog niet. Als de boodschappen op tijd komen: pasta. En anders maar improviseren met zuurkool.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #14815 Gepost op: 19 december 2017, 09:19:30 »
Gisteren een caprese salade met Twentse buffelmozzarella. Lekker!
Desembrood erbij.

Vanavond Kerstborrel op het werk, dus dat zullen wel diverse hapjes worden. Voor de hoognodige groenteconsumptie heb ik een wortelsalade (met limoenrasp en - sap, honing en gember) en een rodekoolsalade (met misodressing) mee als lunch.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #14816 Gepost op: 19 december 2017, 10:34:40 »
Gisteren tagliatelle met champignon/ rode paprika roomsaus en spinazie met roomkaas, knoflook en paranokaas. Er overheen ging gehakte walnoten. vandaag zoete aardappelfriet uit de oven met sumak (idee Eelco) met roergebakken sugarsnaps, wortel en broccoli erbij kaasschnitzel

Offline Windigo

• 525
« Reactie #14817 Gepost op: 19 december 2017, 16:06:59 »
Ik kook de laatste tijd enorm fantasieloos, maar ja t ziek zijn eist zn tol een beetje.

Dus vanavond gebakken aardappels, een maiskolf, en een mexicaanse bonenburger. En appelmoes.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #14818 Gepost op: 19 december 2017, 18:51:20 »
Gisteren tagliatelle met champignon/ rode paprika roomsaus en spinazie met roomkaas, knoflook en paranokaas. Er overheen ging gehakte walnoten. vandaag zoete aardappelfriet uit de oven met sumak (idee Eelco) met roergebakken sugarsnaps, wortel en broccoli erbij kaasschnitzel
Die sumak bij de zoete gebakken aardappelfriet is subliem, dank je wel Eelco 👍🏻

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #14819 Gepost op: 19 december 2017, 20:38:05 »
Bij de koffie was multivlaai, en ik had bij de vergadering echt te veel koek op. Dus thuis avocado, linzen en ui gemengd, met helaas wat te veel citroen. Was een erg oude, maar hij was juist heel erg sterk en zuur!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken