Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Wombat

• 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14660 Gepost op: 21 november 2017, 15:49:47 »
Gisteren bij een pubquiz in Het oude Gasthuis gegeten. Vooraf konden we inschrijven op hutspot, zuurkool of boerenkool. Al dan niet vegetarisch. Ik koos voor de vegetarische zuurkool. Dat was een kleinere portie dan de niet-vegetarische zuurkool, met daarbij simpelweg de worst weggelaten. Wel, los bij de vegazuurkool geserveerd, niet-vegetarische jus. Dat werd er wel netjes bij verteld. En er waren spekjes, al waren die denk ik voor de niet-vegetariers. De zuurkool was op zich niet slecht, wel saai. En heel erg weinig. Ik geef toe dat ik een grote eter ben, maar zelfs mijn tafelgenote die dezelfde keuze had gemaakt en die een kleine eter is was het met me eens. De portie was ongeveer ter grootte van een vuist, en ik heb echt niet van die grote handen. De niet-vegetariers hadden beduidend grotere porties stamppot met daarbij ook nog worst. Echt heel raar.
Ik heb de hele avond trek gehad. Toen ik thuiskwam heb ik het bord nasi dat eigenlijk voor vandaag was maar opgewarmd en opgegeten.
Vanavond daarom geen nasi maar broccolistamppot met gebakken geitenkaas.

Offline Gem

• 303
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #14661 Gepost op: 21 november 2017, 19:03:13 »
Curry met bloemkool, kikkererwten, aardappel, kokosmelk, tomatenstukjes en kruiden.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #14662 Gepost op: 21 november 2017, 19:32:37 »
Een wokje van spruitjes, venkel, rode ui, kapucijners, gedroogde tomaat en peterselie. Erbij gebakken polentastaafjes.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #14663 Gepost op: 21 november 2017, 22:23:42 »
Vandaag gegeten, Tagliatelle met verse tomatensaus, gehakte basilicum en gebakken haloumi

Offline Windigo

• 525
« Reactie #14664 Gepost op: 23 november 2017, 07:58:12 »
Gisteren andijviestamppot met vegan jus en goodbite balletjes.

Vanavond chilli sin carne met nacho´s.
Nothing tastes like compassion feels

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #14665 Gepost op: 23 november 2017, 08:36:16 »
Gnocchi van bakbananen met ratatouille.

Recept volgt ;D
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #14666 Gepost op: 23 november 2017, 08:50:22 »
Gisteren bij een pubquiz in Het oude Gasthuis gegeten. Vooraf konden we inschrijven op hutspot, zuurkool of boerenkool. Al dan niet vegetarisch. Ik koos voor de vegetarische zuurkool. Dat was een kleinere portie dan de niet-vegetarische zuurkool, met daarbij simpelweg de worst weggelaten. Wel, los bij de vegazuurkool geserveerd, niet-vegetarische jus. Dat werd er wel netjes bij verteld. En er waren spekjes, al waren die denk ik voor de niet-vegetariers. De zuurkool was op zich niet slecht, wel saai. En heel erg weinig. Ik geef toe dat ik een grote eter ben, maar zelfs mijn tafelgenote die dezelfde keuze had gemaakt en die een kleine eter is was het met me eens. De portie was ongeveer ter grootte van een vuist, en ik heb echt niet van die grote handen. De niet-vegetariers hadden beduidend grotere porties stamppot met daarbij ook nog worst. Echt heel raar.
Ik heb de hele avond trek gehad. Toen ik thuiskwam heb ik het bord nasi dat eigenlijk voor vandaag was maar opgewarmd en opgegeten.
Vanavond daarom geen nasi maar broccolistamppot met gebakken geitenkaas.

Wat een treurigheid. Gelukkig was je niet de enige. Bied de optie 'vegetarisch' dan niet aan zou ik zeggen.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #14667 Gepost op: 23 november 2017, 08:51:16 »
Gisteren chili sin carne met avocado en tortillachipjes. Vanavond een etentje met een vriendin.

« Reactie #14668 Gepost op: 23 november 2017, 11:19:02 »
En er waren spekjes, al waren die denk ik voor de niet-vegetariers.

Ik zou daar niet te zeker van zijn. Zoiets heb ik dus ook ooit meegemaakt, er was gereserveerd en vooraf meegedeeld dat er vegetariërs zouden zijn. Kwamen ze doodleuk vragen of we wel spekjes bij de gebakken aardappelen bliefden. Kennelijk had dat bij de kok een vegetarische status of zo, in ieder geval maar goed dat de bediening het kwam vragen.

"Nee, hamlappen eten we niet. Maar in stukjes gemalen spek eten we wel." Hoe men in vredesnaam op dat idee komt....
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #14669 Gepost op: 23 november 2017, 11:45:27 »
"Nee, hamlappen eten we niet. Maar in stukjes gemalen spek eten we wel." Hoe men in vredesnaam op dat idee komt....
En daarnaast zijn vegetariërs altijd mager en op dieet. Vergeet dat niet.

Wij aten gisteren pizza. Kristof uiteraard weer met paprika en ananas. Ik met spinazie, rode ui, champignons en pepertjes. Het deeg was nogal plakkerig, maar het resultaat was prima.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #14670 Gepost op: 23 november 2017, 13:44:01 »
En daarnaast zijn vegetariërs altijd mager en op dieet. Vergeet dat niet.

"En dan voor de vegetarier deze salade!" (=avondmaaltijd van 250kcal  ???)

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #14671 Gepost op: 23 november 2017, 18:08:58 »
Tsja, ik ben blij dat vegetarisch eten de laatste tijd zo hip is dat het gelukkig vaak wel goed gaat. Maar als het mis gaat komen vegetariërs er wel bekaaid af.
Ik had een keer een bijeenkomst van mijn werk waar reguliere saté was, en halal, maar met de vegetariërs was geen rekening gehouden. En de salade en de frietjes waren gewoonweg niet lekker. En als je gewoon voor iedereen vegetarisch kookt heb je ook meteen rekening gehouden met de religieuze diëten. Maar nu preek ik voor eigen parochie, want dit weten jullie natuurlijk al lang.

Vanavond pannenkoeken met ovengegaarde pompoen en bloemkool, en een gruyèresausje.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #14672 Gepost op: 23 november 2017, 19:06:59 »
Pasta met tomatensaus, paprika, spruitjes en olijven. Alles gemaakt met wat er nog in de (koel)kast stond.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #14673 Gepost op: 23 november 2017, 23:27:14 »
Een lekkere lasagne met sojagranulaat, broccoli, venkel, wortel en puntpaprika.

Tussen de middag op het werk een restje pompoensoep. Voordat ik die in de magnetron durfde te zetten, heb ik hem uitgebreid schoongemaakt. De koelkast meteen ook even meegenomen. Studentenhuistoestanden waren het. Nu hopen dat de boel ook enigszins schoon blijft.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #14674 Gepost op: 24 november 2017, 06:42:49 »
Tsja, ik ben blij dat vegetarisch eten de laatste tijd zo hip is dat het gelukkig vaak wel goed gaat. Maar als het mis gaat komen vegetariërs er wel bekaaid af.
Ik had een keer een bijeenkomst van mijn werk waar reguliere saté was, en halal, maar met de vegetariërs was geen rekening gehouden. En de salade en de frietjes waren gewoonweg niet lekker.

Als die al niet lekker waren denk ik dat je blij moet zijn dat je de sate niet hebt gehad :P

Vanavond eet ik ook maar eens pannenkoeken denk ik.. Is lang geleden :)

Offline Snuffeltje

• **
  • 27
« Reactie #14675 Gepost op: 24 november 2017, 09:12:34 »
Ik had een keer een bijeenkomst van mijn werk waar reguliere saté was, en halal, maar met de vegetariërs was geen rekening gehouden. En de salade en de frietjes waren gewoonweg niet lekker. En als je gewoon voor iedereen vegetarisch kookt heb je ook meteen rekening gehouden met de religieuze diëten. Maar nu preek ik voor eigen parochie, want dit weten jullie natuurlijk al lang.

Vanavond pannenkoeken met ovengegaarde pompoen en bloemkool, en een gruyèresausje.

Zo hip is vegetarisch eten helemaal niet hoor. De meeste mensen eten gewoon nog vlees..helaas.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #14676 Gepost op: 24 november 2017, 10:11:45 »
Snuffeltje, klopt, maar het is gelukkig niet meer zo vreemd als een jaar of twintig geleden.

Windigo, de salade en friet deden inderdaad het ergste vrezen voor de saté.

Vaak gaat het gelukkig wel goed.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #14677 Gepost op: 24 november 2017, 20:44:18 »
Tagliatelle met een saus van gepureerde pompoen met fijngesneden salie, knoflook, pepertje, citroensap en nootmuskaat. Erbij een stoofje van spruitjes, champignons en rode ui, afgeblust met een scheutje wittewijnazijn en een likje honing.

Offline Snuffeltje

• **
  • 27
« Reactie #14678 Gepost op: 25 november 2017, 08:55:57 »
Snuffeltje, klopt, maar het is gelukkig niet meer zo vreemd als een jaar of twintig geleden.

Ja oke, dat is ook wel weer waar inderdaad.  ;D

Offline Windigo

• 525
« Reactie #14679 Gepost op: 25 november 2017, 16:02:50 »
Vanavond met een vriendin eten bij Sla en Meer in Amersfoort, veel keus qua  vegan gerechten dus ik ben benieuwd.