Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Temari

• 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1440 Gepost op: 31 oktober 2011, 20:55:49 »
Hier boerenkool met zwarte ogenbonen, een Arabisch gerecht.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1441 Gepost op: 31 oktober 2011, 20:59:02 »
Hier boerenkool met zwarte ogenbonen, een Arabisch gerecht.

Daar ben ik wel benieuwd naar! Vertel er eens wat meer over?

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1442 Gepost op: 31 oktober 2011, 21:10:57 »
Ehm... 't is echt heel simpel:
Je kookt de bonen met de boerenkool en wat zout tot beide gaar zijn. Dat laat je goed uitlekken. Dan doe je olie in een pan (ik doe heel weinig, maar eigenlijk moet je heel veel gebruiken) en daar fruit je wat knoflook in (als je wil kun je ook nog een ui erbij doen). Dan doe je de boerenkool en bonen erbij met wat peper (ik had er nu ook nog wat Aleppo-peper bijgedaan) en roer je naar smaak het sap van tenminste 1 citroen erdoor. Klaar. ;D
Traditioneel eet je 't met plat brood (dat hele dunne Arabische brood).
Vandaag had ik er ook een ei overheen gebroken en zo gaar laten worden.

meikusje

Wat eten we vandaag?
« Reactie #1443 Gepost op: 31 oktober 2011, 21:29:10 »
Gekookte aardappeltjes met spruitjes en champignons, en de nieuwe fritatta's van de AH Tivall lijn!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1444 Gepost op: 31 oktober 2011, 23:55:39 »
Omdat we er geen genoeg van krijgen: groente met yoghurt met geroosterde aardappels.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sedna

• 160
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1445 Gepost op: 01 november 2011, 08:16:52 »
Afrikaanse pittige pinda soep. Hoewel het pittige iets minder is bij mijn soep aangezien ik de chilli kruiden vervangen heb voor parika kruiden. Anders word het te pittig voor de kinderen.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1446 Gepost op: 01 november 2011, 09:28:10 »
Je kookt de bonen met de boerenkool en wat zout tot beide gaar zijn. Dat laat je goed uitlekken. Dan doe je olie in een pan (ik doe heel weinig, maar eigenlijk moet je heel veel gebruiken) en daar fruit je wat knoflook in (als je wil kun je ook nog een ui erbij doen). Dan doe je de boerenkool en bonen erbij met wat peper (ik had er nu ook nog wat Aleppo-peper bijgedaan) en roer je naar smaak het sap van tenminste 1 citroen erdoor. Klaar. ;D
Traditioneel eet je 't met plat brood (dat hele dunne Arabische brood).
Vandaag had ik er ook een ei overheen gebroken en zo gaar laten worden.

O, dat klinkt lekker! Aleppo-peper klinkt ook goed (qua klank, qua smaak weet ik het niet)
This is between me and the vegetable!

Offline karl

• 6.377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1447 Gepost op: 01 november 2011, 15:10:06 »
Vandaag maak ik aardperen klaar. Ik denk ze te koken (ik lees dat de kooktijd een vijftal minuten is, ze moeten hun beet behouden) en dan op te bakken met wat knoflook, ui en peterselie op het einde. Wat er bij geven? Daar vind ik minder over. Misschien wat champignons erbij? Of apart een linzenstoofpotje met tomatensaus?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1448 Gepost op: 01 november 2011, 15:14:41 »
Vandaag maak ik aardperen klaar. Ik denk ze te koken (ik lees dat de kooktijd een vijftal minuten is, ze moeten hun beet behouden) en dan op te bakken met wat knoflook, ui en peterselie op het einde. Wat er bij geven? Daar vind ik minder over. Misschien wat champignons erbij? Of apart een linzenstoofpotje met tomatensaus?

Ik zou ze een half uurtje roosteren in de oven met olijfolie (schrob of schil ze en hak ze in de lengte doormidden voor ze de oven ingaan) dat is echt veel lekkerder nog, hoewel opbakken natuurlijk ook prima kan.
Ik vind van alles er lekker bij. Ze zijn vrij machtig wel. De smaak is artisjokkerig.

Ik eet gebakken spruit, witlof en rode sla (met wat interessante kruiden er nog door), erbij bruine rijst en een vegaburger.
,,,,فلافل

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1449 Gepost op: 01 november 2011, 15:16:01 »
Gisteren hutspot, ik had zin in spruitjesstamppot, maar mijn leverancier had geen spruitjes. Vandaag bulgur met paprika, aubergine, geitenkaas, yoghurtknoflooksaus en (uiteraard zelfgemaakte) falafel.

Offline Edda

• 159
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1450 Gepost op: 01 november 2011, 16:25:53 »
aardpeer   :kwijl:  ik stem voor eten bij Karl
hoewel de optie van Selly hier al even is gekopieerd voor de eerstvolgende keer dat ik ze heb 

hier een chili sin met nepgehakt (even de mannen voor de gek houden ssssst, niets zeggen)   met rode ui, paprika en verse tomaat en natuurlijk een bak kruiden en specerijen
ernaast gebakken aardappels en bloemkool met een hoop kruiderij...vandaag is heet  :wave2:  een vriend van ons blijft eten en wil hem wel weer eens zien zweten ;)

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1451 Gepost op: 01 november 2011, 16:31:23 »
aardpeer   :kwijl:  ik stem voor eten bij Karl

Ik twijfel nog tussen de aardperen van Karl en de zelfgemaakte falafel van Wombat.
Alhoewel, L maakt denk ik paddenstoelenrisotto, dat is eigenlijk ook best gaaf. Bij nader inzien stem ik op eten bij L.
This is between me and the vegetable!

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1452 Gepost op: 01 november 2011, 16:47:32 »
Ik krijg vandaag eters. Die krijgen pompoensoep, hartige taart met een vulling van prei en in port gestoofde kastanjechampignons (in plaats van de pastinaak tarte tatin, want niet genoeg pastinaak meer), met daarbij een groene salade, en toe bosvruchtensorbet.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1453 Gepost op: 01 november 2011, 17:24:22 »
Home made aardappelkroketten, gemengde salade van avocado, kaas uit Terschelling, pitjes, rode paprika, wortel, komkommer met vinaigrette van citroensap en olijfolie en omelet. En ik wil zo ook nog een tuinkers-yoghurt dip maken voor bij de kroketten. Als toetje heb ik een bak stoofpeertjes die ik nog even uit de vriezer moet halen.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1454 Gepost op: 01 november 2011, 18:49:28 »
Babi ketjap en mini loempia's van Soy.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1455 Gepost op: 01 november 2011, 19:06:09 »
Pasta met rode saus, en kaasplankje toe. En de laatste appeltaart.
Wat blijven we mager he, als vego.  ;)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1456 Gepost op: 01 november 2011, 19:37:32 »
Home made aardappelkroketten, gemengde salade van avocado, kaas uit Terschelling, pitjes, rode paprika, wortel, komkommer met vinaigrette van citroensap en olijfolie en omelet. En ik wil zo ook nog een tuinkers-yoghurt dip maken voor bij de kroketten. Als toetje heb ik een bak stoofpeertjes die ik nog even uit de vriezer moet halen.

Wauw!
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.671
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1457 Gepost op: 01 november 2011, 19:39:47 »
Wauw!
En dat op een gewone doordeweekse dag.

Ik had een hartige pannenkoek met paprika, venkel, ui, pepertje en geraspte Emmentaler.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1458 Gepost op: 01 november 2011, 20:12:46 »

Wauw!

Ik kan officieel geen aardappelkroketten maken. De eetgenoot bleek ziek, maar ik heb er toch een paar gefrituurd voor mezelf en de omelet vervangen door een spiegelei. De kroketten waren van smaak erg lekker, maar de binnenkant weer te zacht en de pankolaag niet stevig en dicht genoeg. Ze waren wel beter dan de vorige keer (met de krokettenmeet), maar echt nog steeds niet perfect. Daar moet ik dus nog een keer op gaan zitten, om het pureemengsel aan te passen (griesmeel bij gooien?).
Het slaatje was wel leuk, alleen iets teveel citroensap. Ik had er overigens ook 2 zongedroogde tomaten in hele dunne reepjes in gedaan en een handje gehakte peterselie en 2 gesnipperde jalapeño-ringetjes en een lente-ui.
Ik heb geen yoghurtdip meer gemaakt en de stoofpeertjes zijn nog niet helemaal ontdooid. Ik zit ook best wel vol, dus die eet ik morgen wel als ontbijt.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1459 Gepost op: 01 november 2011, 20:16:53 »
En dat op een gewone doordeweekse dag.

Ik eet in het weekend juist soberder. Ik ben dan druk met grote boodschappen doen en huis opruimen. Aangezien ik gisteren weer een pizza had gegeten (wel lekker natuurlijk) en de week daarvoor toch vaker soep, vond ik dat ik van mezelf wel wat meer mocht uitpakken. En het was de bedoeling dat ik eetvisite zou krijgen, dan is het ook leuker om wat meer ingewikkelde dingen te doen.
De kroketten had ik al eerder gemaakt en in de vriezer gedaan, dus het meeste werk had ik aan het snijden van de ingrediënten van het slaatje.