Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14280 Gepost op: 11 augustus 2017, 01:19:53 »
Tagliatelle met salieboter. Bloemkool en venkel met een dun, smakelijk kaassausje.
Wow!
Dankzij de salie in onze nieuwe tuin echt niets bijzonders, maar wel erg lekker, en lekker snel op tafel. Vanavond waren we weer eens in 's werelds favoriete meubelzaak en hebben daardoor laat gegeten. Een snelle spinaziestamppot, gestampt met aardappelkookvocht wegens geen melk. Naast spinazie ook bosui, een sjalotje en een 'vers' pepertje uit de vriezer in de stamppot. Als lunch een couscoussalade met tomaat, bosui, spinazie en kikkererwten.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #14281 Gepost op: 11 augustus 2017, 11:15:34 »
Gisteren had ik niet veel tijd om te koken omdat ik nog een naar een concert van het Brussels Summer Festival wou. Daarom een bakje champignons à la bourguignonne uit de vriezer (wel zelfgemaakt) met couscous. Daarna nog een pannenkoek met kaas op het festival zelf. Ze waren wel zo eerlijk om me korting te geven omdat ik enkel kaas en geen ham wou. Doen ze niet altijd.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #14282 Gepost op: 11 augustus 2017, 14:38:12 »
Met kaas gevulde spitskoolbladeren (ik weet niet precies welke procedure mijn vrouw volgt om dit gerecht te bereiden), gefrituurde tagliatelle met zelfbereide tomatensaus, rest humus ... zoiets.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #14283 Gepost op: 11 augustus 2017, 17:06:49 »
Dunne mie met groenten en een restje perziken in blik, met roerbakreepjes. M'n vriend had de mie iets te lang gekookt/niet goed doorgeroerd, dus een beetje een klont mie geworden. Acht het was best te eten  ;)

Ik zou die vriend de deur uitdoen 😜

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #14284 Gepost op: 11 augustus 2017, 17:16:30 »
Aardappeltjes met kropsla en slasausje, erbij een bonenburger met gebakken paprika (geel, rood en oranje) met knoflook ui en el ketchup erdoor.
Wilde vanmiddag filet americain kopen voor op broodje tussen de middag van de vegetarische slager, maar nergens te krijgen. Dame achter de vleeswaren, "daar heb ik nog nooit van gehoord, vegetarische filet americain, volgens mij zit daar gewoon vlees in hoor'  ::)

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #14285 Gepost op: 11 augustus 2017, 22:19:07 »
Dunne mie met groenten en een restje perziken in blik, met roerbakreepjes. M'n vriend had de mie iets te lang gekookt/niet goed doorgeroerd, dus een beetje een klont mie geworden. Acht het was best te eten  ;)

Nou, hij is al 20 jaar een blijvertje, hoor  ;D

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #14286 Gepost op: 12 augustus 2017, 01:43:55 »
Tussen de middag weer een kleine salade van couscous, wortel, paprika, spinazie en kikkererwten. 's Avonds bloemkool uit de oven met sesamzaad en nigella, taugé met Koreaanse bonenpasta, en kort gewokte enoki champignons (iets te enthousiast ingekocht bij de Amazing Oriental, een aantal verse dingen moesten op). Kristof kreeg een lasagne bolognese, die tegelijk met de bloemkool in de oven kon.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #14287 Gepost op: 13 augustus 2017, 11:11:19 »
Salade van komkommer, kerstomaat, witte bonen, zongedroogde tomaat, zwarte olijven. Daarbij friet en vegaburger.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #14288 Gepost op: 13 augustus 2017, 17:07:52 »
curry met spinazie, pompoen, quinoa en gemarineerde tahoe, onze lunch was courgettesoep met grove mosterd en kerrie en een huzarensalade met zwarte bonen

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #14289 Gepost op: 13 augustus 2017, 17:20:14 »

Nou, hij is al 20 jaar een blijvertje, hoor  ;D
Ik heb de mijne al 31 jaar, en hij vergeet weleens wezenlijke onderdelen in maaltijden, maar houd desondanks nog steeds heel veel van hem hoor :-)) en hij van mij ondanks dat ook ik weleens missers bega in de keuken hahaha

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #14290 Gepost op: 13 augustus 2017, 17:51:28 »
BBQ met onder andere gevulde champignons, halloumi, paprika, wat vleesvervangers met heul veul shoarmakruiden en daarbij natuurlijk knoflooksaus.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #14291 Gepost op: 13 augustus 2017, 22:34:44 »
Zaterdag: pasta (van die gekrulde telefoonsnoertjes) met o.a. bloemkool en boursin.
Zondag: sambal goreng spitskool met boontjes, eitjes in pittige tomatensaus, wat zoet-zure tomaat en komkommer, met pandanrijst.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #14292 Gepost op: 14 augustus 2017, 08:45:00 »
Pasta met courgette en puntpaprika.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #14293 Gepost op: 14 augustus 2017, 17:29:10 »
Ovenschotel met aardappel, bloemkool, tomaat, oregano en een kaas/huttenkase-sausje.
Rode bessen toe.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #14294 Gepost op: 14 augustus 2017, 21:27:33 »
Pastasalade met blokjes kaas

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #14295 Gepost op: 15 augustus 2017, 12:43:53 »
Vorige week was ik op vakantie met een rugzak in de middle of nowhere, en dan eten we vrijwel altijd droogvoer. Linzen met gedroogde groenten en couscous. Ter afwisseling ook wel eens pasta in plaats van couscous. En een keer op een camping waar een oven was gegrilde groenten (verse) met halloumi en couscous.
Gisteren pannenkoeken met gegrilde groene kool en kaassaus. Toe pannenkoek met ijs.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #14296 Gepost op: 15 augustus 2017, 21:11:33 »
Kerrieaardappels (uit het Vegatopiakookboek), dahl met citroen en tomaat, bloemkool en erbij pickles.
Rode bessen toe.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #14297 Gepost op: 15 augustus 2017, 21:36:07 »
Afgelopen weekend het oude huis in Hildesheim schoongemaakt en opgeleverd. Uiteraard geen leuk klusje, maar ter compensatie werden we verwend door de vrienden waar we overnachtten. Couscoussalade, lekkere kaasjes, tomaat-mozzarella, crackertjes, smeerseltjes, en ga zo maar door. Geruststellend was wel dat we beide avonden en tijdens het ontbijt een selectie van bovenstaande op tafel kregen. Was ook erg gezellig.

Gisteravond na een lange rit wat gevuld Turks brood uit de oven. Lekker snel.

Vanavond pitabroodjes gevuld met groente uit de wok (wortel, sperziebonen, courgette), speltburgertjes, peterselieyoghurt, kerstomaat en ui.  Een lichte maaltijd, want vanavond komen nog vrienden uit Berlijn, dus dan komen er vast ook hapjes op tafel.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #14298 Gepost op: 16 augustus 2017, 06:50:48 »
Deze week ben ik de hele week in mijn up, jongste zoon zit op Ibiza en manlief zit in Friesland deze hele week. Gisteren ben ik wezen stadten met een vriendin, en heb ik s'avonds de rest van de curry en quinoa opgegeten met een gebakken eitje.
Vanavond weet ik het nog niet, heb nog van alles in de koelkast liggen, restje zwarte bonen, mozzarella, tomaat, mango paprika etc. Er zijn nog zoete aardappels. Vandaag maar even over brainstormen.
« Laatst bewerkt op: 16 augustus 2017, 06:53:31 door Hedwig »

Offline Gem

• 303
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #14299 Gepost op: 16 augustus 2017, 21:48:00 »
In een pannenkoekenrestaurant  8) ik koos twee smaken: appel, rozijntjes en kaneel suiker en de andere helft met peer en gorgonzola.