Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1400 Gepost op: 29 oktober 2011, 12:09:34 »
knutseleten

:heart:

@Christiaan
Mijn supermarkt kan ook dingen leveren die niet in het gewoonlijke assortiment zitten. Als er nou meer mensen weten dat het wel geregeld kan worden, goed en lekker ook, dan komt er meer vraag. En meer vraag betekent aanpassing van het aanbod in dit geval.

Dan pleit ik eerder voor een aparte lijst met dit soort verrassingsrestaurants, want we willen toch weten waar we lekker vegetarisch kunnen eten in het algemeen.
Ik kies graag voor lekker (en anders) en dan zou ik eerder naar een restaurant gaan waar je dit soort improv-veggiedingen krijgt, dan een kaart met 3 vegahoofdgerechten die je al kan uittekenen.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1401 Gepost op: 29 oktober 2011, 12:42:38 »
Dan pleit ik eerder voor een aparte lijst met dit soort verrassingsrestaurants, want we willen toch weten waar we lekker vegetarisch kunnen eten in het algemeen.

Ja maar daarover kan men lezen in het restaurantforum.
,,,,فلافل

brenda_lelie

Wat eten we vandaag?
« Reactie #1402 Gepost op: 29 oktober 2011, 13:50:47 »
Ja, een resto met alleen een verrassingsmenu dat voor vega's heel goed uitpakt maakt ook zeker wel een kans om in de vegatopia resraurantgids te komen!

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1403 Gepost op: 29 oktober 2011, 13:56:35 »
Hmmmmm, ik vind het toch altijd lastig als er niks vega op de kaart staat hoor, voor mij liever niet die resto's in de gids.

brenda_lelie

Wat eten we vandaag?
« Reactie #1404 Gepost op: 29 oktober 2011, 13:59:21 »
Maar sommige resto's hebben nou eenmaal alleen een verrassingsmenu. Als je daar sowieso niet van houdt dan hoef je er natuurlijk niet heen  :)

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1405 Gepost op: 29 oktober 2011, 16:00:42 »
Maar dat Roozemarijn had begreep ik wél een menu en niets vega's. Zoiets hoort niet in de gids, daarover leest men maar in het restaurantforum. Hetzelfde geldt voor sterrenrestaurants zonder vegaopties op de kaart: je kunt verwachten dat je daar als veggie heerlijk kunt eten, maar in de gids staan ze niet, tenzij ze altijd mooi veggie eten op de kaart hebben.
Een restaurant met voor iederéén geen menu, ja dat kan prima in de gids als men daar met plezier aan lekker veggie doet.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1406 Gepost op: 29 oktober 2011, 20:42:28 »
Christiaan kwam eten en kreeg pompoensoep, puylinzensalade met koriander, gebakken witlof, radicchiosalade, brood met kruidenboter en drie kazen (ami de chambertin, colston & basset stilton en een geit waarvan ik de naam niet meer weet). Grunschnabel winterijs toe.
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1407 Gepost op: 29 oktober 2011, 21:07:47 »
Stamppot raapstelen met een scheut room, erbij tomatensaus à la Eelco en een vegarookworst met een flinke schep mosterd  :yummie:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1408 Gepost op: 29 oktober 2011, 23:34:15 »
een geit
Toch!

Errrg lekker weer hoor. Errrg lekker.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1409 Gepost op: 30 oktober 2011, 01:22:16 »
Rijst met gebraden stukjes ui en korianderzaad. Erbij in gember gewokte spruitjes met pindasaus.
En vandaag weer, wegens lekker en spruitjes moeten op.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1410 Gepost op: 30 oktober 2011, 11:56:16 »
Maar dat Roozemarijn had begreep ik wél een menu en niets vega's. Zoiets hoort niet in de gids, daarover leest men maar in het restaurantforum. Hetzelfde geldt voor sterrenrestaurants zonder vegaopties op de kaart: je kunt verwachten dat je daar als veggie heerlijk kunt eten, maar in de gids staan ze niet, tenzij ze altijd mooi veggie eten op de kaart hebben.
Een restaurant met voor iederéén geen menu, ja dat kan prima in de gids als men daar met plezier aan lekker veggie doet.

Welaan, wat een Selly-purisme. Maar ja, kom op met de geit, zou heer Christiaan zeggen na gisteren!
Als ik zo de reacties zie: een lijst van restaurants die niet aan de Vegatopialijst voldoen maar waar vegatopisten wèl prima aten. Dat geeft toch in elk geval een indicatie. Ik stem voor zo een lijst. Maar ja, is natuurlijk wel veel extra werk, dat wèl.
O ja, in de Koestraat 2-6 te Maastricht, ook hartje centrum, is Nxt Door (een annex van de ster-Baluga) die wèl aan de Vegatopiaeis voldoet, althans er staan 2 veggies menu's op de kaart. En dat zag er goed uit allemaal daar.

Vandaag: boontjes moeten op, ik denk met pinda-kecapsaus, gebakken tahu met tomaat, ui, knoflook en korianderzaad, misschien flespompoenhumus met wat kikkererwtenmeel erdoor, en rijst.

« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2011, 11:58:17 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1411 Gepost op: 30 oktober 2011, 12:04:36 »

Ja maar daarover kan men lezen in het restaurantforum.

Nabrander: het gaat noch om verrassing noch om forum. Ik pleit voor aparte lijst van plezierige restaurants waar met de chef die sjoege heeft kan praten en die dan wat goeds vervaardigt conform het besprokene.
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2011, 16:50:26 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1412 Gepost op: 30 oktober 2011, 13:06:32 »
Dat zijn dan de restaurants waar je mag verwachten écht lekker te kunnen eten omdat de chef er zonder vast menu ook wel wat van weet te bakken. De restaurantlijst is er meer voor als je met de schoonfamilie of de oude studievrienden ergens wil eten en er zeker van wil zijn dat je de keuken niks uit hoeft te leggen, en ook wat keuze hebt. Niet iedereen is een smulpaap die zoekt naar de meest exquise restaurants. Selly wel, toevallig.

Het is ook lastiger een lijst daarvan samen te stellen omdat je mag verwachten dat er daar echt incidenteel wordt gegeten, en je dus geen statistiek op de reviews kan toepassen.

Enfin, vandaag eet ik pasta met een rode saus, met prei en witte wijn en een beetje chilipoeder. Waarschijnlijk ook nog wel een salade (met balkontomaat, die nu nog rood aan het worden zijn). Sinaasappeltje toe.

Morgen wordt het linzensoep uit de vriezer. Met wellicht ook nog een salade.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Edda

• 159
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1413 Gepost op: 30 oktober 2011, 14:14:50 »
vanmorgen decadent een eitje gebakken met champignons, rode uit, habanero's en paprika op een geroosterde boterham .

vanmiddag een boterham met kaas, sla, tomaat, rode ui, augurk en een mosterdsausje

en vanavond aardappels, spruitjes met vegaspekjes en een kaasbroccoli- dinges van de Appie met een uien jus

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1414 Gepost op: 30 oktober 2011, 15:40:53 »
Pompoencurry met naanbrood.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1415 Gepost op: 30 oktober 2011, 17:44:35 »
Lasagna met broccoli, courgette, munt, wortel, rozemarijn, bechamelsaus, kaas. Mango toe.
,,,,فلافل

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1416 Gepost op: 30 oktober 2011, 17:47:31 »
Restje (halve pan) vullende paddenstoelensoep en tosti's. Als toetje heb ik een sharonvrucht of kaki (weet nooit de welke het nou is) liggen.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1417 Gepost op: 30 oktober 2011, 19:37:22 »
Aardappelpuree; gestoofde worteltjes met peterselie; bloemkool; spruitjes; kaassausje.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1418 Gepost op: 30 oktober 2011, 20:19:52 »
sharonvrucht of kaki

Ik dacht dat dat hetzelfde was.
(En ik dacht ook dat die dingen vies zijn, dus de kans is groot dat ik niets van kaki's/sharonfruits weet.)

En wij aten 'verse' gevulde pasta met rode saus en spinazie. Met een lekker stukje kaas ernaast.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1419 Gepost op: 30 oktober 2011, 20:29:37 »
sharonvrucht of kaki

Ik dacht dat dat hetzelfde was.
(En ik dacht ook dat die dingen vies zijn, dus de kans is groot dat ik niets van kaki's/sharonfruits weet.)

Nee het is wat anders. Ik vind ze ook niet lekker.
,,,,فلافل