Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #140 Gepost op: 18 juli 2011, 20:09:32 »
Zijn interessante nuggets lekker of juist vies? Of ehh paars ofzo?

Ja lekker,ik zal later in de productendraad er nog ff over schrijven.
,,,,فلافل

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #141 Gepost op: 19 juli 2011, 16:39:20 »
In Helmond is een biotuin waar groenten wordt verkocht. Haalden er vandaag net gerooide lange bieten, knoflook, rucola, sla, pompoen, basilicum en komkommer. Vandaag avondeten: gestoofd bietenloof (met ui en knoflook), aardappelpuree, gemengde sla, kroket van de veggie slager Den Haag, pesto basilicum/kaas. Zo ongeveer.

Nu U! (met dank aan de fatale mevrouw).
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #142 Gepost op: 19 juli 2011, 16:59:17 »
Restje aardappel-rijstsoep, met zuurdesemroggebrood
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #143 Gepost op: 19 juli 2011, 17:02:19 »
In Helmond is een biotuin waar groenten wordt verkocht. Haalden er vandaag net gerooide lange bieten, knoflook, rucola, sla, pompoen, basilicum en komkommer. Vandaag avondeten: gestoofd bietenloof (met ui en knoflook), aardappelpuree, gemengde sla, kroket van de veggie slager Den Haag, pesto basilicum/kaas. Zo ongeveer.

Nu U! (met dank aan de fatale mevrouw).
Dat klinkt allemaal heel aangenaam, meneer Niewied.

Hier ook restjes: gebakken aardappels, broccoli-wortel-bleekselderij en roerei of omelet erbij.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
Wat eten we vandaag?
« Reactie #144 Gepost op: 19 juli 2011, 20:23:41 »
Aardappeltjes met courgette, feta, quorn en oregano :yummie:

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #145 Gepost op: 19 juli 2011, 21:16:42 »
Pasta met tomatensaus en gegrilde courgette, geraspte kaas. Erbij een tomatensalade.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #146 Gepost op: 20 juli 2011, 10:51:48 »
Ik kan er niet omheen: vandaag wordt het worteltjespilav. Er gaat geen paprika in bij mij en de amandelen worden pijnboompitten, en ik ga het truukje met het verstoppen van hele teentjes knoflook dat ik ergens op internet zag ook proberen.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #147 Gepost op: 20 juli 2011, 16:27:46 »
Van heer Christiaan leerde ik zojuist lighght als minimal poem . Prachtig. Zo hoor je nog eens wat. Geweldig.
Nu ga ik eens peinzen over een minimal dinner.  
Maar dat is niet meer dan wat intellectueel steigerwerk, want al dit reductionisme, van diner tot maaltijdsoep, van gedicht tot een enkel woord, van mens tot brein (prof Swaab) en van dier tot ferme hap, zint me niet. Maar daar moet ik dus nog eens flink op vooruitdenken. Zodra ik echt een volwaardig minimaal diner heb, meld ik dat.
Vooralsnog vandaag:
Aubergine (van die zebra aubergine, die zijn lekkerder dan de monochrome) met miso, er is nog knofllook-aardappelpuree over van gister, gemengde salade, en ik heb net bij de Italiaan semolino de grano duro (grof) gekocht. Eens kijken of ik daar wat mee doe. Mijn vrouw is al druk bezig met rucola en aubergine. O ja, die heerlijke kaas-noot-basilicum pesto hebben we ook nog over.
Heb net een nieuw jasje gekocht (schitterende paarse en roze voering, mouwstukken..). Oppassen dat ik niet te dik word!  Lighght! Righght.
« Laatst bewerkt op: 20 juli 2011, 16:30:10 door niewied »

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #148 Gepost op: 20 juli 2011, 18:44:42 »
Veldsla, ijsbergsla, yoghurt-knoflookdressing en allemaal lekkers: pitten, tomaat, zongedroogde tomaat, olijven, feta, komkommer. Njam njam njam.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #149 Gepost op: 20 juli 2011, 19:31:36 »
Bloemkool, paarse worteltjes en een paar sperziebonen, lekkere aardappels, Goodbite kaasburger.
,,,,فلافل

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #150 Gepost op: 21 juli 2011, 16:00:23 »
Vandaag: gebakken zebra-aubergine-carpaccio met miso (gisteren had mijn vrouw vergeten dat te maken), spag met olie en knoflook, gemengde sla (bladsla, basilicum, rucola), tofuomelet. YessszssseY (minimaal palindroompoƫem).
« Laatst bewerkt op: 22 juli 2011, 09:56:53 door niewied »

Offline Uniflame

• 180
Wat eten we vandaag?
« Reactie #151 Gepost op: 21 juli 2011, 17:36:49 »
Pasta met broccolipesto :)

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #152 Gepost op: 21 juli 2011, 19:04:49 »
Nieuwe aardappeltjes en peultjes uit de moestuin van mijn vader, met sla uit de moestuin van mijn vader en van mijn balkon met kruiden en bloemen van mijn balkon en bij de aardappels en peultjes een gekookt ei en boter, toe watermeloen.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #153 Gepost op: 21 juli 2011, 19:12:08 »
Bietensalade en tosti. Rare combinatie, maar moe en geen fut om de grote koekenpan af te wassen.
De bietensalade was best leuk. Bietjes, rucola, granaatappelpitjes, tuinkers, pitjes, vinaigrette.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #154 Gepost op: 21 juli 2011, 21:33:55 »
Pasta met pesto (zelfgemaakte  :)) en mozzarella, erbij gebakken courgettes.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #155 Gepost op: 22 juli 2011, 18:54:38 »
Nieuwe aardappeltjes met boter en bieslook, boontjes met olijfolie en peterselie, salade, watermeloen

Offline bambi

• 5.560
Wat eten we vandaag?
« Reactie #156 Gepost op: 22 juli 2011, 21:22:17 »
Pasta met pesto (zelfgemaakte  :)) en mozzarella, erbij gebakken courgettes.

Nu met boterboontjes ipv courgette.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #157 Gepost op: 22 juli 2011, 21:30:56 »
Platten, dat deden studenten in de jaren 50 als ze weinig geld hadden: thuis blijven en een boterham eten in plaats van een warme maaltijd in restaurant, later was er ook de mensa. Variant uit de zelfde tijd: in het weekend doen we 'gemakkelijk'. Dat betekende dat men te beroerd was om te koken. Abject.
Vandaag: kerry-aardappelen (variant op Tertia's recept avn weleer: blokjes gekookte aardappelen,knoflook, ui, Surikerrie en nigel bakken), groentenburger van AH, gemengde sla, rest omelet van gister, gebakken tomaat en toe vijgfen uit de tuin (mooi rijp) met port. Niks platten, niks gemakkelijk.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #158 Gepost op: 23 juli 2011, 20:43:56 »
Vandaag wat porties zelfgemaakt vanille-ijs gehad: http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11553-vanille-vs-vanille-david-vs-jeni-wat-is-het-lekkerste-vanilleijs

Zo maar eens een broodje met kaas en ook een bordje postelein.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #159 Gepost op: 23 juli 2011, 20:50:06 »
Zilvervliesrijst met courgetteovenschotel: schijven courgette, gebakken ui, paprika, champs, peterselie en oregano, schijven courgette, schijven tomaat, in oven, op het laatst wat plakjes kaas er over.

Watermeloen na.