Dat was voor jou.
Bij goulash zou ik dus echt niet denken aan stroganoff. Goulash is vlees, paprika's, paprika en tomaat. Een aantal van die ingredienten gaan ook wel in stroganoff, maar dat is echt een rijker gerecht. Goulash is boer'nvoer.
Maar goed, het verschil tussen de chili en de goulash van mijn moeder waren dus de bonen. Alhoewel ze die ook wel in de goulash heeft kunnen doen, denk ik.
Stogranoff associeer ik wel met Russen ja.
Maar goulash en bonen vind ik weer raar.
Ik heb nog nooit goulash gegeten (wel eens een recept gezien met grote lappen vlezen en allerlei fruit uit blik, sprak me niet zo aan), maar wij aten vroeger thuis bij moeders ook geregeld chili met puree. Meestal door haar gemaakt, dus de chili aangemaakt met een zakje en een wokpakket erdoor en bonen uit blik (vaak dus kapucijners ipv bruine bonen), pureestopverf uit een zakje en als het meezat ook sla uit een zakje met echt veel te veel slasaus.
De chili met puree van meneer koekje is overigens niet veel beter. Door de chili gaat dan echt teveel vlees (ik eet mn chili liever sin carne ipv con), augurkjes, een flesje Hoegaarden en het liefst doet hij er dan ook nog de sla uit zakje erbij in de pan. De puree is ook stopverf uit een zakje, maar dan met kaassmaak
Ik ben blij dat ik tegenwoordig gewoon zelf kook. Eigengeweekte bonen naar eigen smaak en keuze, eigen geassembleerde kruiden en specerijen, geen enge zakjes die vies en te zout zijn en ook niet smaken, sla los en naar keuze en zonder zakje. En als ik er een pureetje bij eet, dan van echte bio-piepers, aangemaakt met room en boter en luchtig door de pureeknijper.