Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13280 Gepost op: 24 januari 2017, 22:23:43 »
Ik kreeg de veganistische verrassing die de diëtist de keuken heeft voorgeschreven en dat was een linzenprutje met stukken tempeh, nog best lekker (maar na ruim 8 maanden misselijkheid heb ik nu weer honger), erbij aardappelpuree en sperziebonen.

Overdag at ik bruine boterhammen met pindakaas en banaan, want daar had ik opeens zin in.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13281 Gepost op: 25 januari 2017, 06:52:02 »
Gisteravond pizza besteld, was nog best lekker ook. Was te moe om zelfs maar na te denken.

Voor vanavond weet ik het ook nog niet echt, ik denk aardappelkroketjes met rode kool en vegetarische rookworst ofzo. Ben duidelijk nog niet helemaal fit.
Nothing tastes like compassion feels

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #13282 Gepost op: 25 januari 2017, 08:58:36 »
Gisteren leftovers en restanten. Dat werd een heerlijke maaltijd (bloemkoolsoep, broodje vegaburger met gedroogdetomatenmayo en gegrilde puntpaprika met hazelnootcrumb.

Vanavond tomatenrisotto met gegrilde groente en een salade.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #13283 Gepost op: 25 januari 2017, 19:10:23 »
Die heb ik uiteindelijk wel gevonden, maar dat was niet zo eenvoudig vanaf het Dalton. En de bordjes leiden via Wateringse Veld.
En wat een nieuwbouw overal!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #13284 Gepost op: 25 januari 2017, 20:40:26 »
Ik vind de route via het Wateringse Veld 's avonds niet fijn, is nog een beetje onduidelijk bij de snelweg. DE Beatrixlaan is misschien ietjes om, maar wel zo duidelijk (immer gerade aus  ;))

En Fem, fijn dat je weer kan eten! Dat ze in het ziekenhuis maar goed kunnen oefenen op vega eten.

Vandaag had ik wraps met zwartebonen-groentenmengsel, beetje guacamole en gerapste pecorino gemaakt. De blikjes bonen van de bio+ die mijn vriend in de aanbieding had gekocht bleken zonder zout te zijn! Dat zie je niet vaak. Ik dacht al, hey, het is helemaal niet zout :)

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #13285 Gepost op: 25 januari 2017, 20:43:39 »
Vandaag een lekkere wokschotel gegeten van spruitjes, ketjap, paddestoelen, knoflook en ui met spaanse peper, naar een idee van Miranda, recept van haar site  'een potje koken' met cashewnoten ipv spekjes een heerlijk vegetarische schotel, lekker met zilvervliesrijst

Offline Sven

• 3.927
  • Geslacht: Man
« Reactie #13286 Gepost op: 25 januari 2017, 20:50:37 »
Zwitserse kaasfondu met gegrilde (knol)groenten.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #13287 Gepost op: 25 januari 2017, 20:52:42 »
Gister en eergister kliekjes uit de vriezer: de kikkererwten-boerenkool-stoofschotel van een paar weken terug en een groene curry van heel veel langer geleden.
Vandaag maakte ik buffalo tempeh en een zoeteaardappel-appelstamp van Isa Chandra Moskovitz, met erbij geroerbakte wortel, broccoli, paksoi en bosui.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
« Reactie #13288 Gepost op: 25 januari 2017, 21:30:49 »
Na een hectische dag moest het snel gaan. Een snelle nasi van basmatirijst, tempeh, Chinese kool, wortel en taugé.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #13289 Gepost op: 26 januari 2017, 08:46:09 »
Stevige chili met koriandersalade, nacho's en guacamole.

Gisteren tomatenrisotto, was heerlijk!

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13290 Gepost op: 26 januari 2017, 12:33:01 »
Kikkererwtencurry met knoflooknaan en een gekookt eitje.

Offline Hedwig

• 793
« Reactie #13291 Gepost op: 26 januari 2017, 13:25:58 »
Vanmiddag een heerlijke lunch van kaasfondue van camembert rustique met daarin knoflook, rozemarijnn besprenkeld met witte wijn daarbij at ik een knapperig broodje, ook lekker als avondeten met een salade

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #13292 Gepost op: 26 januari 2017, 15:17:33 »
Vanwege een misverstand, man en ik dachten beiden dat de ander boodschappen zou doen, boontjes uit de diepvries omgetoverd tot een heerlijke curry. Toch wel handig, zo'n diepvries. Die is nu vrijwel leeg, dus moet gauw weer gevuld worden. Voor het volgende misverstand.

Offline Yehudith

• 413
« Reactie #13293 Gepost op: 26 januari 2017, 15:39:57 »
Gisteren Hokkien Noodles (van Knorr, moest makkelijk en snel), vandaag pasta met tomatensaus (alles vers, maar dat is gewoon een makkelijk en snel gerecht :P ).

Offline jol

• 2.653
« Reactie #13294 Gepost op: 26 januari 2017, 16:27:00 »
Ik at deze week pompoensoep, stamppot boerenkool en freekeh met knolraap, kikkererwten en pompoenpuree. De soep en de freekeh at ik twee keer omdat ik veel had gemaakt. Natuurlijk was er ook een dagelijks portie rauwkost en zijn er wat tivall rookworsten, DVS little willies, gekookte eieren en nootjes weggewerkt. Beetje rommelig weekje wat eten betreft maar wel lekker. Vanavond eten we bij Kua in Den Haag, erg lekker en authentiek (voor zover ik dat kan beoordelen) Mexicaans waar ik me nu al op verheug.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.668
    • Mijn Homepage
« Reactie #13295 Gepost op: 26 januari 2017, 19:48:03 »
Thai curry! Wortel, paprika, koolrabi en taugé in een saus van kokosmelk met een pasta gemaakt van knoflook, uitje, pepertje, gember, citroengras, korianderblad, Thai basilicum en karwijzaad. Erbij basmatirijst.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #13296 Gepost op: 26 januari 2017, 20:58:04 »
Gisteren mochten we naar huis. Koken was nog beetje teveel, dus at ik weer lasagne uit de vriezer.

Vandaag hadden we al wat meer een ritme, dus maakte ik taart van filodeeg, met zoete aardappel, gebakken rode ui en cherrytomaatjes.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #13297 Gepost op: 26 januari 2017, 21:54:03 »
Ik had ook een misverstand, maar dan met mezelf. Was vergeten een kliekje uit de vriezer te halen...
Ik besloot vanavond dan maar dat ik zin had in champignons, ik heb toen champignon-auberginerisotto gemaakt.
Dat pakte erg goed uit, en ik heb lekker nog een extra portie. :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #13298 Gepost op: 27 januari 2017, 09:59:28 »
Ik at gisteren tortillachips met een pittig groen sausje (van het huis = restaurant Kua in Den Haag), wat quesadilla's met een wat minder pittig roodbruin sausje, sopes de frijoles con aguacate (met een zuur-pittig rood sausje) en enchiladas vegetarianas picantes, in een rode chipotle saus met daarnaast nog een bruingroen sausje voor extra pit.
We dronken er pittige cocktails bij: tonic en tequila, met pepers.
Gelukkig was de man erbij om een deel van mijn gerechten weg te werken want alleen was het me niet gelukt. Toe kwam ik niet verder meer dan espresso.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13299 Gepost op: 27 januari 2017, 10:48:48 »
Klinkt leker Jol!

Ik ga vandaag lunchen met een driegangen menu bij mijn favoriete Italiaan met mijn beste vriend, dus dat wordt ook een feestje :)