Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #13200 Gepost op: 12 januari 2017, 16:42:15 »
Gisteren gezellig met vriendin naar eetcafé op de hoek, ik at daar hetzelfde als (bijna) altijd: een met portobello gevulde salade, koffie met liquor 43 toe.
Vanavond iets met broccoli.
Portobello gevuld met salade, denk ik. Lekker? Ik vind die portobello altijd zoveel zwam. En ik denk ook vaak: ze weten niks beters. Vrieger was dat en omeletje en nu die paddestoel/ oaddenstoel. Maar die koffie met ...mmm.

PS. Of was het toch salade met stukjes portobello? Kijk, een inverse innovatie?

Dat laatste dus, een vreemde salade met van alles er in die ook als ondergrond gebruikt wordt voor de salade geitenkaas van dit eetcafé. Maar onverwacht lekker en ik verkies het toch telkens weer boven die andere salade, de pasta met gegrilde groenten of de kaasfondue.
Tja, het vegadeel van de kaart is niet zo spannend, maar dat is in het hele dorp zo. De drankenkaart is aangenaam  ;D
Mooi dat er toch innovatie is.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Gem

• 303
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #13201 Gepost op: 12 januari 2017, 19:16:12 »
Kaassticks met roomkaas van Lidl (goedgekeurd  :) ) Rode bietjes en gekookte krieltjes met mosterd

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #13202 Gepost op: 12 januari 2017, 22:02:46 »
Pizza bij de bond: ik had honger, maar vond het wel erg vet en zout.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #13203 Gepost op: 12 januari 2017, 22:56:16 »
Ik ging vanavond naar een "After work event" bij het Mauritshuis, met praatjes van André Kuipers  ;D. Omdat we er al om vijf uur naartoe gingen, had ik in de kantine voor de lunch lekker veelnopgeschept en dan 's avonds boterhammetjes mee in de tram.

We hebben een kantine met kleine keuken, maar wel elke dag twee cateringmedewerkers. Dus voornamelijk salades , broodjes en wat warms. Vandaag was het een vegetarisch broodje hamburger,  waar je zelf vanalles op kon doen. Verder veel bonensalade en griekse salade gehad. Lekker makkelijk  ;)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #13204 Gepost op: 13 januari 2017, 18:37:54 »
Restverwerking: 1 persoons boerenkooltaartje. Het was een klein taartje dus ik mag zo nog iets snacken.

Nu is de boerenkool op.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #13205 Gepost op: 13 januari 2017, 20:22:17 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino. Erbij een salade van lollo bionda, venkel, wortel en puntpaprika met een stevige balsamicodressing, feta en geroosterde zonnebloempitten.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13206 Gepost op: 13 januari 2017, 21:10:03 »
Pizza :)

Morgen frites met seitan sateh.

Zondag nuchter voor een endoscopie dus tot maandagmiddag geen eten. Dus nu even genieten ;)
Nothing tastes like compassion feels

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #13207 Gepost op: 13 januari 2017, 21:55:41 »
Tofu, paksoi en bamboe, mie.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #13208 Gepost op: 13 januari 2017, 22:51:56 »
Gebakken aardappels, salade van little gem, witlof, tomaat, jalapeno, munt, Vivera kaasburgers en appelmoes.
,,,,فلافل

Offline Gem

• 303
« Reactie #13209 Gepost op: 14 januari 2017, 17:46:16 »
Nog meer roomkaassticks, rode bietensalade en linzensoep

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #13210 Gepost op: 14 januari 2017, 17:50:27 »
Diepvriespizza. In Almelo vanmiddag nog een soep met brood en in de auto een salade.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #13211 Gepost op: 14 januari 2017, 18:26:03 »
Gisteren broodje falafal met veel rauwkost (en iets teveel lekkers bij de vrijmib). Vandaag lasagne met tomatensaus, veel groenten, een beetje bechamelsaus en kaas

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #13212 Gepost op: 14 januari 2017, 20:58:46 »
Pizza! Ik met kerstomaatjes, champignons, olijven en pepertjes. Erg lekker! Kristof zijn standaardpizza met paprika en ananas.

Nieuwe truc geleerd en vanavond met succes uitgeprobeerd: bolletje mozzarella (zonder vocht) invriezen, daarna kun je het bolletje zonder problemen raspen (waardoor je met minder kaas de pizza helemaal - dunner - kunt bedekken).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Windigo

• 525
« Reactie #13213 Gepost op: 15 januari 2017, 11:22:32 »

Nieuwe truc geleerd en vanavond met succes uitgeprobeerd: bolletje mozzarella (zonder vocht) invriezen, daarna kun je het bolletje zonder problemen raspen (waardoor je met minder kaas de pizza helemaal - dunner - kunt bedekken).

Goede tip! Ga ik onthouden voor mijn vegetarische vriend.

Ik ga vanavond weer het ziekenhuis in maar moet nuchter zijn, morgen onderzoek.

Ben benieuwd wat er daarna weer op het menu staat ;)

Hopelijk dinsdag weer thuis, tenzij ik een operatie nodig heb.
Nothing tastes like compassion feels

Offline karl

• 6.377
« Reactie #13214 Gepost op: 15 januari 2017, 11:35:50 »
Gisteren lasagne met peperoncino, tomatensaus, courgette, venkel en vegaballetjes van Delhaize. Lekker!
Voor vandaag zocht ik iets om zachte geitenkaas (die we gekregen hadden) te verwerken, maar geen salade of deegbereiding. Dus het eerste (een teken!) vegetarisch gerecht op de blog van Charlotte Kleyn: een ovenschotel met aardappelschijfjes, prei, knoflook, bonen (Kleyn gebruikt linzen doch mijn vrouw wenst een spaarzaam gebruik van dit product) en geitenkaas bovenaan.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #13215 Gepost op: 15 januari 2017, 15:57:51 »
Gisteren na onze vakantie weer thuis gegeten: een lekkere maaltijdsalade met oa gemende sla, paprika en granaatappelpitjes, plus wat zelfgesneden frietjes erbij. We hadden eigenlijk vegetarische kroketten gekocht, maar waren die vergeten. Die hadden we vandaag (bij hoge uitzondering) als lunch op een bruine boterham.
Vanavond uit eten als dankjewel voor de dierenverzorgers die onze katten en konijnen verzorgd hebben tijdens de vakantie.
Morgen begint het gewone leven weer met werk, dan eten we andijviestamppot met tempeh'spekjes'.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #13216 Gepost op: 15 januari 2017, 16:34:48 »
Erwtensoep met vegaworst.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #13217 Gepost op: 15 januari 2017, 19:24:26 »
Ovenschotel met zoete aardappel, kokosmelk, pinda's en pindakaas, limoensap en schil. Salade van spinazie en mandarijn met mosterddressing.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #13218 Gepost op: 15 januari 2017, 21:06:43 »
We waren naar de Kunsthal in Rotterdam geweest, waar ze een tentoonstelling hadden over hedendaags afrikaans design. Daarna uit eten geweest bij een afrikaans restaurant, om maar in thema te blijven.

Ik had de kuidige pompoen, okra in pittige tomatensaus en kerriekool met andere groenten. En van die lekkere enjera (zuurdesempannekoekjes). Superlekker!

@Windigo, sterkte weer in het ziekenhuis, hopelijk kunnen ze iets eetbaars verzinnen.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #13219 Gepost op: 15 januari 2017, 21:17:04 »
Gisteren na onze vakantie weer thuis gegeten

Welkom terug!

Ik at witlof, aardappels, champignon-omelet en ijsbergsla met zongedroogde tomaat, kerstomaat en kappertjes met een dressing met citroenolie.
,,,,فلافل