Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12740 Gepost op: 14 oktober 2016, 20:31:46 »
Gisteravond Mulligatawny soep. Erg lekker en komt aardig in de buurt van de soep die we in ons favoriete Indiase restaurant eten.

Oeh lekker
,,,,فلافل

Online Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #12741 Gepost op: 14 oktober 2016, 21:50:59 »
Couscous met 'zeven' groenten.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Windigo

• 525
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #12742 Gepost op: 15 oktober 2016, 04:52:50 »
Vandaag een verjaardag van een mede vegetarier, dus dat komt vast goed. Ik begrijp dat er pizza op het menu staat :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #12743 Gepost op: 15 oktober 2016, 08:50:30 »
Risotto. Toe appeltaart omdat ik appels gekregen had die op moesten. Waren helaas moesappels, maar de taart was (is) erg lekker geworden: op smaak gebracht met citroen, kardemom en gemberpoeder.

Online Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #12744 Gepost op: 15 oktober 2016, 21:39:18 »
Mijn broertje en zijn vriendin zijn op bezoek. Uitgebreid ontbijt met door Kristof gebakken Krustenbrot. 's Middags een kom pompoensoep (met salie, foelie en nootmuskaat). Vanavond chili con Gemüse en twee soorten bonen met zelfgemaakte tortilla's, met op tafel ook: ananas, sjalotjes, kerstomaat, pepertjes, geraspte kaas, blaadjes ijsbergsla en tabasco.

Offline karl

• 6.375
« Reactie #12745 Gepost op: 16 oktober 2016, 08:33:59 »
Vanavond een tomatenstoofpot (tomatenpuree en tomatenblokjes) met ui en knoflook waarin sperziebonen, zoete puntpaprika, tuinbonen en aardappelblokjes. Bij falafel.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #12746 Gepost op: 16 oktober 2016, 12:07:14 »
Veel frikadellen van gekookte, gepelde en vermalen kastanje uit de dreven hier, gemengd met gekookte boekweit, tahin, koflook, ei, tarwemeel, kruiden en bouillonpoeder en de bereide brij gebakken in de vorm van dikke flensjes (frikadellen in koloniale taal en wellicht ook in ouderwets Nederlands), sojaboontjes en spruitjes gebakken met knoflook in olijfolie en wat boter, een sausje van tomatenketchup (-ap) en wat sake, gemengde salade.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #12747 Gepost op: 16 oktober 2016, 14:55:37 »
Dat klinkt heel bijzonder, zoals gebruikelijk, Niewied!

Gisteren op het station Utrecht bij Enoki een vegetarische Laksa gehad met rijst (dan was het strikt gezien geen laksa meer, toch?). Met geroosterde pompoen, eitje, pinda's en een beetje salade. Was best lekker en ondanks dat het niet heel veel leek, had ik pas aan het eind van de avond weer honger.

Vandaag zelfgemaakte pizza met champies, paprika, mais, courgette en mozzarella.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #12748 Gepost op: 16 oktober 2016, 16:00:16 »
Meisbaer: thanks.
Vandaag gasten, twee, m/v, oud, maar jonger dan ik.
We eten: een salade van lof, roodbladsla, appel, peer en wat geitenkaas met een toef compote van vijg/dadel/abrikoos. Soep van kastanje, een walnoot, ui, wortel en knoflook, een TVP-schotel met salsa op een bordje met wortel, gebakken witte, zoete kool uit Oirschot en pastinaak. Spaghetti met knoflook en babyspinazie. Diverse kazen. Alleen de kaazen en de onbewerkte TVP zijn niet zelfbereid. Ik heb alleen de soep gemaakt.
Het barst hier in de dreven van de kastanjes. De walnoot komt van des buurmans boom. Ok zagen we vandaag de eerste boleten. Laat in het jaar deze keer.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #12749 Gepost op: 16 oktober 2016, 20:15:00 »
Vrijdag met een vriend bij Soeboer gegeten. Vega rijsttafel. @rg lekker hoor, maar die van Selly is minstens net zo lekker, zo niet lekkerder.

Gisteren een trouwfeest in Nijmegen. Er was catering van De Rode Comcommer, o.a een quiche, linzensalade, wortelsalade en groenten uit de oven. Toe een vegan muffin. Heerlijk allemaal, goed op smaak.

Vandaag heb ik bij thuiskomst een courgette frittata gemaakt. Er zat ook beetje tomaat bij.

Online Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #12750 Gepost op: 16 oktober 2016, 21:29:29 »
Begin van de middag zijn mijn broer en zijn vriendin weer vertrokken. Voor de lange treinreis had ik wat wraps gevuld met hummus en groente gemaakt. Vanochtend vrij licht ontbeten en geluncht met een kom pompoensoep. Later op de middag nog een tosti gevuld met kaas, champignon en snijbiet. Vanavond licht gegeten: een klein bordje spaghetti aglio, olio e peperoncino met erbij geroosterde bloemkool uit de oven.

Offline Windigo

• 525
« Reactie #12751 Gepost op: 17 oktober 2016, 05:27:48 »
Gisteren was ik onverwacht lang van huis af en moest ik toen ik laat in de avond thuis kwam nog koken dus toen werd het gewoon even wat beans on toast.. Met een kop thee.

Vanavond gratin dauphinois, frisse salade van bietjes en appel en little willies van DVS :)

Engeland en Frankrijk verenigd op een bord  ;D

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #12752 Gepost op: 17 oktober 2016, 12:20:49 »
Vanavond een snoepmaaltijd met grill-hapjes: halloumi, paprika, en champignons in knoflookboter. Erbij bruschetta.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #12753 Gepost op: 17 oktober 2016, 19:48:26 »
Pompoensoep
Salade van tomaat en broccoli
Restje lasagne van gisteren
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #12754 Gepost op: 17 oktober 2016, 19:52:21 »
Vrijdag met een vriend bij Soeboer gegeten. Vega rijsttafel. @rg lekker hoor, maar die van Selly is minstens net zo lekker, zo niet lekkerder.

hihi wat leuk  :bloos:
,,,,فلافل

Online Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #12755 Gepost op: 17 oktober 2016, 21:10:00 »
Een stoere pasta-ovenschotel van volkorenpenne, bloemkool, knolselderij en savooiekool in een mosterd-karwijzaad saus. Bestrooid met mozzarella en nigella.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #12756 Gepost op: 17 oktober 2016, 22:02:09 »
Gestoofde pompoen met geelwortel, knoflook, zwarte peper en wat bouillonpoeder, gebakken kikkererwten met sjalot, knoflook en adjumapeper (goegrie) en pilaf van basmatirijst met selderij, ui, groene paprika, knoflook, tej patta, piment, tijm, bouillonpoeder en kokosmelk.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #12757 Gepost op: 18 oktober 2016, 16:20:46 »
Vegan paella uit De Krat. Ze doen deze maand mee met de Vegan Challenge, zo sympathiek vind ik dat!

Morgen denk ik iets van hutspot, F heeft 2 zakken winterwortels meegenomen ('was in de Bonus!').

Offline Windigo

• 525
« Reactie #12758 Gepost op: 18 oktober 2016, 17:21:41 »
Gevulde pasta met paddenstoelen in een eenvoudige tomaten-roomsaus.

Online Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #12759 Gepost op: 18 oktober 2016, 21:14:52 »
Hartige pannenkoek! Ik met snijbiet (de laatste uit de tuin), kerstomaat, champignon, courgette en bosui. Kristof met courgette, puntpaprika en kaas.