We zijn in Leeuwarden, bij mijn ouders. Gisteren en vandaag waren mijn ouders echter op pad, het huis en de keuken voor onszelf dus. Kristof wilde beide dagen graag pasta met tomatensaus en beetgare groente (bospeen, paprika, courgette, bosui) en die heeft hij gekregen. Gek genoeg smaakte de pasta(saus) anders dan bij ons thuis, hoewel ik dezelfde ingrediënten heb gebruikt. De gedroogde kruiden waren wel duidelijk ouder dan de kruiden in onze voorraadkast. Ik vermoed dat de geraspte kaas (wij hebben altijd versgeraspte Parmezaanse kaas of Grana Padano) een belangrijke rol heeft gespeeld.
Ondertussen ook bij de Albert Heijn flink wat groente ingeslagen: mijn ouders hadden slechts tomaten, paprika en courgette. Ik heb enthousiast ijsbergsla, witlof, spitskool, radijs, kerstomaat, bosui, koolrabi, komkommer, bospeen en ingelegde pepertjes gekocht en alweer een stagiaire bij de kassa getroffen, die duidelijk de verschillende groenten niet kende. "Is dat witte kool?" - "Nee, spitskool". "Wat is dit nu weer?" - "Koolrabi" - "Koolraap?"