Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12320 Gepost op: 04 juli 2016, 11:20:37 »
Vrijdag zelfgemaakte flammkuchen (met kant en klaar deeg van AH, erg makkelijk maar ook erg lekker), zaterdag allemaal groente met dipjes, gisteren een grote salade caprese met veel verse basilicum.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12321 Gepost op: 04 juli 2016, 22:05:36 »
Mag je zo'n vitaminenbom wel meenemen in een vliegtuig?

ik heb altijd eigenlijk altijd eten waaronder fruit mee in het vliegtuig. Je mag geen vers voedsel (lees fruit/ (ander waar weet ik niet) mee in de check in luggage als je bijvoorbeeld naar de VS vliegt.

Ik maakte eigenlijk een behoorlijke leuke bomgrap.
Maar er niet eens bij stilgestaan of je wel of niet zelf wat mag meenemen. Je mocht toch iets van 250 milliliter aan vloeistoffen meenemen? Geldt hetzelfde volume niet voor vast voedsel, of minder vloeibaar voedsel zoals meloenen?

ja, ik snapte het. het is ook vaak door mijn heen gegaan maar nooit problemen mee gehad, ook met sinaasappels oid neit, het gaat dus echt puur om vloeistoffen. kan natuurlijk altijd weer veranderen..
Za Zemiata!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12322 Gepost op: 05 juli 2016, 00:58:45 »
Couscous met aubergine en foul medames. Dit keer niet vers gemaakt, maar uit de magnetron op de universiteit. Ik had mijn laatste college van het semester, veel te doen, en een hond op sleeptouw, die na zeven uur 's avonds gratis terug van Hannover naar Hildesheim mee mocht reizen. De hond heeft gezellig tegelijk met mij gegeten, maar wat precies hoort op dit forum niet thuis  ;D.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12323 Gepost op: 05 juli 2016, 09:23:36 »
Gisteren bloemkool met gruyere kaassaus uit de oven, erbij een pistoletje. Vanavond mexicaanse bonensoep Als het zulk grauw weer blijft vandaag dan kan ik wel een zonnig gekleurd en pittig warm soepje gebruiken.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12324 Gepost op: 05 juli 2016, 12:22:45 »
Vier dagen in de modder geploegd (Rock Werchter), maar het was verder erg leuk, mooie dingen gezien.

Eten was ook prima, twee keer falafel gegeten, want je kreeg het in een lekker vers turks broodje, en als je vriendelijk vroeg, deden ze er extra sla, tomaat en augurk op :) Ook twee keer thaise curry (geel en rood), met rijst, groentesalade, gebakken uitjes of pinda's en verse koriander. Smaakte goed. Ik laat me altijd door mijn maag leiden, en had niet zoveel zin in wraps, frietjes, pasta of pizza. We zag ik nog lekkere salade's voorbij komen, maar toen had ik zin in iets warms.

Verder nog als snack tussendoor Vietnamese loempia'tjes en verse wafels  :yummie:

Ik had natuurlijk ook gewoon  brood mee met Zonnatura tartex en pindakaas/appelstroop etc. Ik probeer altijd een beetje normaal te eten op festivals, daar is mijn lijf altijd blij mee.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12325 Gepost op: 05 juli 2016, 21:14:14 »
Gister een maaltijdsalade van botersla, komkommer, tomaat, radijs, wortel, rode ui, brandnetelkaas, knoflookcroutons, hard gekookt ei met een mayo-yoghurtdressing.
Vandaag alu matar (aardappel-doperwtcurry), gesmokkeld met o.a. hindostaanse en garam masala en weer de eieren in tomatensaus. Erbij basmatirijst en alu bhajia voor wat knapperige textuur. Toe een bosbessensmoothie.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12326 Gepost op: 05 juli 2016, 22:53:44 »
Vandaag eindelijk de MC2 burger van de Vegetarische Slager! Op een broodje met sesamzaadjes, augurk, sla, ui, paprika en currysaus. Zeker voor herhaling vatbaar!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12327 Gepost op: 06 juli 2016, 00:25:22 »
We hadden zin om eens buiten de deur te eten. Omdat in Hildesheim de mogelijkheden nogal beperkt zijn, en omdat de City Beach net weer is aangelegd, hebben we naast het 'strand' bij Amadeus een pizza gegeten. Zoals altijd een best aardige pizza (ik met spinazie, ui en tomaat, Kristof een Hawaii 'ohne Sch1nk3n') en vooral een avondje uit, met goede gesprekken en mensjes kijken.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12328 Gepost op: 06 juli 2016, 12:56:59 »
Gegrilde little gemsla met gerookt zout, met linzen/citroen/feta/peterselie/dille/puntpaprikasalade en falafel met spinazie (tivall) en erbij een yoghurtsausje

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12329 Gepost op: 06 juli 2016, 13:01:33 »
Gisteren spaghetti bolognese met heel veel paprika, was erg lekker. Een extra portie voor in de diepvriezer.

Voor degenen die zich mijn voorraadkast uitdaging van begin dit jaar nog herinneren: ik ben BIJNA aan mijn laatste pak pasta toe. Ik heb inmiddels alleen nog spaghetti en mag dus van mezelf pas nieuwe pasta kopen als dit ook op is.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12330 Gepost op: 06 juli 2016, 23:58:20 »
Samenraapsel: aardappelsalade, kaaskroketten, komkommer, geraspte wortel.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12331 Gepost op: 07 juli 2016, 01:00:24 »
Vandaag een trip naar Bonn. Half zeven opgestaan, vier uur in de trein, vijf uur werken inclusief lunch, vier uur in de trein terug. Als ontbijt lekker brood, door Kristof gebakken, met kaas en radijs. Lunch in de kantine van Deutsche Welle: een soort paella en een kleine salade (voor vijf euro, best ok). Op de terugreis twee wraps, die ik had meegenomen: een met guacamole en kerstomaat en een met hummus en radijs. Thuis de hummus opgemaakt als dip met koolrabi, en nog een plak van Kristofs brood met kaas en radijs. Een beetje grazen dus, een echte maaltijd ontbrak.

Morgen wordt nog eens 'echt' gegeten en dan vlieg ik naar Halifax, Canada. Daar verblijf ik tien dagen in een studentenkamer (de rest van de conferentiegasten heeft blijkbaar voor een hotel gekozen). In het vliegtuig (Lufthansa) krijg ik Aziatisch vegetarisch. Of en hoe ik zaterdagochtend ga ontbijten, weet ik nog niet. Ik heb wel alvast een supermarkt op 15 minuten lopen afstand gevonden. Daar kan ik me dan met mijn jet lag naartoe slepen, als de nood aan de man komt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12332 Gepost op: 07 juli 2016, 13:10:19 »
Je reist zo nog wat af voor je werk  :)

Hier ga ik eindelijk weer eens zelf koken, was verkouden van Rock Werchter afgekomen (was niet al te warm weer, en niet veel geslapen), dus liet gisteren nog even voor mij koken.

Vandaag ga ik risotto maken, met champies, courgette, prei en doperwtjes. Beetje wijn, safraan en op het laatst geraspte pardano erover. Nu al zin in.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12333 Gepost op: 07 juli 2016, 21:25:49 »
Je reist zo nog wat af voor je werk  :)
Ja, op dit moment reis ik wel heel erg veel  :).

Vanavond aten we Bandnudeln met salie, pepertjes en knoflook. Erbij een uitgebreide salade van ijsbergsla, koolrabi, radijs, bospeen en paprika, bestrooid met geroosterde zonnebloempitten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.913
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12334 Gepost op: 08 juli 2016, 19:47:28 »
Aardappel-wortel-knoflooksoep (gemalen), spaghetti met spinazie, olijfolie, dragon, bieslook, verse geitenkaas, caponata, meloen.

"Mag ik het recèhept?" Neen.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12335 Gepost op: 08 juli 2016, 21:47:21 »
Couscous met groenten-tomatensaus met kikkererwten. Met heel veel kruiden, munt, koriander en wat gedroogde vruchten. Lekker, maar ik kon niet alles op (verkouden geworden op festival).

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12336 Gepost op: 09 juli 2016, 16:49:35 »
Kliekje curry met afbaknaan.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12337 Gepost op: 09 juli 2016, 20:12:18 »
Pizza. Ik moest de kaasboer plechtig beloven om de mozzarella pas na het bakken toe te voegen, anders zou het zonde zou zijn van de goede mozarella😄

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12338 Gepost op: 10 juli 2016, 03:27:54 »
Ontbijt in een tentje naast de campus van Dalhousie University: een bagel met hummus, tomaat en komkommer en een mok thee. Voor de komende dagen toch maar ontbijt om zelf te maken gehaald (spaart tijd): eh, bagels, hummus en tomaat dus.

's Avonds rond een uurtje of acht (voor Canadese begrippen erg laat, blijkbaar) in mijn eentje in een Turks restaurantje een 'vegetarian plate' gegeten: de welbekende mezzes (falafel, hummus, halloumi, gevulde deegdingetjes en druivenblad) met wat rijst en salade. De portie had wel wat groter mogen zijn, maar verder prima. Erbij een craft beer. Gezelschap ontbrak helaas, want wegen jetlag vroeg in het bed.

Vanaf morgen conferentiegedoe, dus komende week zal ik blij zijn als ik eens een momentje wél alleen ben.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12339 Gepost op: 10 juli 2016, 15:01:28 »
Gisteren iets dat begon als een smokkelcurry (currypasta + kokosmelk), maar uiteindelijk meer een soort nasi werd (sojasaus, laos, sereh) met o.a, spitskool, taugé en lente-uitjes. Erdoor nog een omelet en pinda's. Was wel erg lekker. Beetje Maleisisch dan?

Vandaag Falafel met pitabroodjes en veel rauwkost. Want het zou vandaag lekker zomers moeten worden.