Vandaag een trip naar Bonn. Half zeven opgestaan, vier uur in de trein, vijf uur werken inclusief lunch, vier uur in de trein terug. Als ontbijt lekker brood, door Kristof gebakken, met kaas en radijs. Lunch in de kantine van Deutsche Welle: een soort paella en een kleine salade (voor vijf euro, best ok). Op de terugreis twee wraps, die ik had meegenomen: een met guacamole en kerstomaat en een met hummus en radijs. Thuis de hummus opgemaakt als dip met koolrabi, en nog een plak van Kristofs brood met kaas en radijs. Een beetje grazen dus, een echte maaltijd ontbrak.
Morgen wordt nog eens 'echt' gegeten en dan vlieg ik naar Halifax, Canada. Daar verblijf ik tien dagen in een studentenkamer (de rest van de conferentiegasten heeft blijkbaar voor een hotel gekozen). In het vliegtuig (Lufthansa) krijg ik Aziatisch vegetarisch. Of en hoe ik zaterdagochtend ga ontbijten, weet ik nog niet. Ik heb wel alvast een supermarkt op 15 minuten lopen afstand gevonden. Daar kan ik me dan met mijn jet lag naartoe slepen, als de nood aan de man komt.