Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 35 gasten bekijken dit topic.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12280 Gepost op: 26 juni 2016, 22:09:55 »
Stamppot rauwe andijvie (uit de tuin), met zongedroogde tomaat en pittige tofu en een spiegelei.
Ik krijg weer trek :)

Gisteren: rijstnoedels met groente en ei bij Mam Mam in Brussel - leuk Laotiaans-Thais restaurant

Vandaag: pasta met olijfolie. Daarbij broccoli, tomaal, komkommer, tuinkers van eigen balkon
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12281 Gepost op: 27 juni 2016, 07:58:00 »
Vanavond een ovenschotel van nieuwe aardappelen; courgette; paprika;ui; tomaat veel knoflook en rozemarijn :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12282 Gepost op: 27 juni 2016, 08:52:05 »
Griekse ovenschotel met wortelen, selder, ui en knoflook, tomaten, gigantes en peterselie.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12283 Gepost op: 27 juni 2016, 10:18:52 »
Vanavond een ovenschotel van nieuwe aardappelen; courgette; paprika;ui; tomaat veel knoflook en rozemarijn :)

Nu al nieuwe aardappelen? UIt Cyprus denk ik?

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12284 Gepost op: 27 juni 2016, 10:21:50 »
Vandaag weer een lekkere prak van De Krat, falafel met marokkaanse salade.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12285 Gepost op: 27 juni 2016, 19:19:48 »
Pittige rajmacurry, dus kidneybonen in tomatensaus met ui en adjumapeper en specerijen o.a. fenegriek, knoflook, gember, geelwortel, cayenne, koriander, komijn, garam masala en zwarte kardamom. Kerrieraïta met witlof en appel. Ingelegde komkommer, wortel en wat zilverui en ananaschutney.

Gister weer dit, maar dan met in kokos opgebakken rijst, geelwortel, laos, knoflook, kruidnagel en tej patta (Indiase laurier met kaneelsmaak).

En zojuist nasi van zo'n Surinaams-Javaans mengseltje met ketjap manis, spaanse rode peper, sjalot, knoflook, tomaat, sperziebonen, witlof en wortel. Toe yoghurt met banaan.
Sin chile, no tiene chiste!

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12286 Gepost op: 27 juni 2016, 21:26:36 »
Pannenkoek! Met half linzenmeel en half gewoon meel. Gevuld met ui, tomaat, courgette en snijbiet (die kwam uit eigen tuin). Kristof had zijn pannenkoek gevuld met paprika, courgette, basilicum (gedroogd) en kaas.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12287 Gepost op: 27 juni 2016, 23:06:21 »
Ik ook pannenkoek. Eentje met broccoli, en twee met kersen.

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12288 Gepost op: 28 juni 2016, 00:42:11 »
Een pasta met rucolapesto (van deze site af geplukt ;) ), en de aardbeien/rabarbervlaai van Emma gemaakt, maar die is niet helemaal goed gelukt... Wel lekker, maar het deeg niet dun genoeg uitgerold en ik vind er te weinig vulling & room in zitten (terwijl mijn vorm 23cm ipv 24 was).

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12289 Gepost op: 28 juni 2016, 09:27:33 »
Restverwerking: roergebakken paprika en andijvie, tomaatquinoa, beetje walnoot.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12290 Gepost op: 28 juni 2016, 10:26:08 »
Vandaag smokkelroti: aardapel, prei, paprika, ui, sperzieboontjes met kerrie en een hardgekookt eitje met wrapjes.

Dat is dan ook de laatste keer in een week dat ik kook, morgen naar m'n zus, en dan donderdagvroeg naar Rock Werchter! Ik plak er daarna nog een paar dagen Zeeland aan vast bij m'n ouders, maar helaas hoeft m'n badpak niet mee.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12291 Gepost op: 28 juni 2016, 14:22:06 »
Zondag aten we brood met een ovenschotel van aubergine, paprika en tomaat en een rauwkost van sla, avocado en bosui. Gisteren stond er pasta met kaassaus op het menu, erbij in tomaat gestoofde paksoi. Vandaag gaan we rijst met  terong belado, peuljes en een vegetarische sateh van Mora eten en morgen wordt het pasta a la Norma met een salade er bij.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12292 Gepost op: 29 juni 2016, 11:21:59 »
Dat is dan ook de laatste keer in een week dat ik kook, morgen naar m'n zus, en dan donderdagvroeg naar Rock Werchter! Ik plak er daarna nog een paar dagen Zeeland aan vast bij m'n ouders, maar helaas hoeft m'n badpak niet mee.

Supergaaf! Veel plezier op de wei!

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12293 Gepost op: 29 juni 2016, 11:22:53 »
Ik heb nog veel groentes liggen die op moeten, plus een of andere tivall-schijf. Dus het wordt vast iets van een salade of roerbak met quinoa of iets dergelijks.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12294 Gepost op: 29 juni 2016, 18:34:21 »
Dat is dan ook de laatste keer in een week dat ik kook, morgen naar m'n zus, en dan donderdagvroeg naar Rock Werchter! Ik plak er daarna nog een paar dagen Zeeland aan vast bij m'n ouders, maar helaas hoeft m'n badpak niet mee.

Supergaaf! Veel plezier op de wei!

Dankjewel! Grappig, alleen mensen die uit België komen of vaker op een vlaams festival komen, zeggen wei :)

Vandaag nog braaf gelunched met sla, tomaat en komkommer op brood, de komende dag wordt het allemaal wat zoetigheid, ben ik bang. Ik nam altijd van die kleintjes tartex mee, ideaal. Maar die hebben ze nu niet meer, sinds dat alles vernieuwd is. En nu zit ik te twijfelen of ik zo'n groter kuipje meeneem, of alleen van die mini's hazelnootpasta en pindakaas etc.

Gelukkig is het eten op de weide wel erg verbeterd, heb vorig jaar o.a. lekkere falafel gehad. Nu hopen dat het geen grote modderpoel is, ondanks alle maatregelen die ze genomen hebben.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12295 Gepost op: 29 juni 2016, 19:28:25 »
Veel plezier!

Er was weer een grote courgette. Die ging in een soepje. Ik had ging bouillonblokjes meer dus ik heb een 'chop suey'-kruidenblokje ingegooid (ooit gekocht bij een Duitse super?) Dat bleek een goede zet. Lekker zeg!

Verder heeft mijn vriend de eerste augurk geoogst en heel mooi op de foto gezet. Toen ik hem belde om te vragen wat hij daarmee wilde doen, kaatste hij de bal weer naar mij. Ik heb gezegd er niet maar 1 te willen inmaken, dus hopelijk hebben we er wat meer als we terugkomen van vakantie.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12296 Gepost op: 29 juni 2016, 23:39:37 »
Leuk meisbaer, goede reis en fijn festival toegewenst! En ook fijne vakantie voor LL en vriend!

Hier ging er gister ook courgette door een Thaise groene smokkelcurry (On/Off Spices), samen met aardappels, cashewnoten, kokosmelk en lenteui. Erbij een gado-gado van wat sperziebonen en wortel, jasmijnrijst, ingelegde komkommer, kroepoek en eieren in een soort tomatensausje.
Toe koffie en thee met spekkoek, Tutku koekjes (Die turkse zwart/witte met een soort hazelnootvulling) en lokale bonbons.

Vandaag nam ons bezoek van gister ons mee uit eten. Had een soort preitaartje met raspatat en salade. Afgesloten met een glaasje dessertwijn.
Sin chile, no tiene chiste!

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.572
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12297 Gepost op: 30 juni 2016, 00:39:06 »
Vanmiddag werklunch in een hotel in Alicante. Ik, de enige vegetariër in het gezelschap, kreeg een fikse salade (sla, wortel, rode biet, olijven, plakjes gekookt ei, asperge) die ik zelf mocht aanmaken met goede balsamico en olijfolie. Erbij brood. Dat bleek echter slechts het voorgerecht te zijn. Er kwam dus ook nog een bord pasta met kerstomaatjes en champignons - beetje saai (vooral in vergelijking met de paella die de rest kreeg), maar met een fikse lepel aioli erdoor ( :cop:) prima naar binnen te werken. Bord niet opgekregen, toetje overgeslagen.

Laat op de avond projectetentje aan het strand. Paar gegrilde groenten als voorgerecht (de rest had 'zeevruchten') en een 'Franse pizza' met verschillende kazen en witlof, met cognac geflambeerd. Interessant concept.

In ieder geval kun je anno 2016 ook in Spanje prima vegetarisch eten, zelfs als je niet mag uitkiezen waar je eet.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12298 Gepost op: 30 juni 2016, 08:19:41 »
Verder heeft mijn vriend de eerste augurk geoogst en heel mooi op de foto gezet. Toen ik hem belde om te vragen wat hij daarmee wilde doen, kaatste hij de bal weer naar mij. Ik heb gezegd er niet maar 1 te willen inmaken, dus hopelijk hebben we er wat meer als we terugkomen van vakantie.

Je kunt hem gewoon eten als een soort komkommer. Ze zijn wel een beetje stekelig maar ik borstelde dat er eventjes af met een schuursponsje.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #12299 Gepost op: 30 juni 2016, 08:22:20 »
Vanmiddag werklunch in een hotel in Alicante. Ik, de enige vegetariër in het gezelschap, kreeg een fikse salade (sla, wortel, rode biet, olijven, plakjes gekookt ei, asperge) die ik zelf mocht aanmaken met goede balsamico en olijfolie. Erbij brood. Dat bleek echter slechts het voorgerecht te zijn. Er kwam dus ook nog een bord pasta met kerstomaatjes en champignons - beetje saai (vooral in vergelijking met de paella die de rest kreeg), maar met een fikse lepel aioli erdoor ( :cop:) prima naar binnen te werken. Bord niet opgekregen, toetje overgeslagen.

Laat op de avond projectetentje aan het strand. Paar gegrilde groenten als voorgerecht (de rest had 'zeevruchten') en een 'Franse pizza' met verschillende kazen en witlof, met cognac geflambeerd. Interessant concept.

In ieder geval kun je anno 2016 ook in Spanje prima vegetarisch eten, zelfs als je niet mag uitkiezen waar je eet.

Het valt me altijd op dat je als vegetarier ook niks 'te zeiken mag hebben' als je iets niet lekker zou vinden. Het is vegetarisch dus je bent er maar tevreden mee.
Nu vind ik gelukkig alles lekker, maar we gaan regelmatig met vriendinnengroepje uit eten en er zit 1 vriendin bij die echt niks lust. Dus ik zeg dan braaf altijd: maakt mij niet uit waar we eten! En dan heb ik maar weer een salade met geitenkaas en honing ( :nosmile:) Terwijl zij loopt te miemelen over stukjes, of nootjes of dingetjes door haar eten terwijl ze keuze heeft uit wel 10 gerechten en ik uit eentje of twee (de geitenkaassalade of risotto  :-X).