Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1200 Gepost op: 15 oktober 2011, 16:58:28 »
Surinaams: roti, gestoofde kousenband, kerrieaardappelts, zo'n gefrituurd gekookt ei, daikon-atjar en helaas geen plakkerige tempe, want de AH Gelderlandplein verkoopt dat niet en geen zin naar een andere winkel te gaan.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1201 Gepost op: 15 oktober 2011, 19:25:36 »
Maar bewaar me voor de maaltijdsoep.
Maaltijdsoep. Die kan zo in het rijtje zeilmeisje en dominomus.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1202 Gepost op: 15 oktober 2011, 19:30:39 »
Wat is er mis met soep als volwaardige warme maaltijd?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1203 Gepost op: 15 oktober 2011, 19:36:52 »
Ik geloof dat het over het woord ging. Soms is soep een maaltijd. Dat is niet erg.

Je mag van geluk spreken dat J@n is teruggetreden. Die hadden de griebels over de grabbels gelopen bij het woord "volwaardig".
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1204 Gepost op: 15 oktober 2011, 22:11:13 »
L maakte nasi met pindasaus en ik sprong op de fiets om de groenteballetjes-in-de-aanbieding erbij te halen. Goeie verdeling!
This is between me and the vegetable!

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1205 Gepost op: 15 oktober 2011, 22:46:41 »
Gevulde eieren en een pizzabroodje. Vooral die laatste was erg lekker. Weggespoeld met een halve liter troebel appelsap van de natuurwinkel.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1206 Gepost op: 15 oktober 2011, 23:04:01 »
@Koekje:
Jou kennende was dat een zelfgefabriekt pizzabroodje. Vertel es, als je wil.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1207 Gepost op: 16 oktober 2011, 00:08:44 »
Binnenkort is het recept te lezen.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1208 Gepost op: 16 oktober 2011, 09:52:05 »
Maar bewaar me voor de maaltijdsoep.
Maaltijdsoep. Die kan zo in het rijtje zeilmeisje en dominomus.

Klopt, zo had ik het nog niet gekapeerd.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1209 Gepost op: 16 oktober 2011, 09:54:44 »

Mijn mening is: soepzooi. Gaarkeukeneten uit de oorlog, kampen en de DDR. Maar dat zijn zo mijn associaties.
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2011, 14:12:00 door niewied »

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1210 Gepost op: 16 oktober 2011, 09:58:47 »
Tja, wat eten we vandaag. Eens mijn vrouw vragen wat ze wil. Weer rijst (want die is nog over omdat ik vaak teveel kook omdat mijn vrouw denkt dat er anders te weinig is), of een gratin, een pannekoek, een nor-maaltijdsoep (nor=niet, denk aan nor-adrenaline, die heeft een H-atoom niet, dit bedoeld voor heer Christiaan), van kruiden en courgette, een boerenomelet (in India zag ik op een marktje: omlate) .. En, ja, waar komt die term omelet vandaan? Geen flauwe notie. Eens kijken. Ah! Welaan, hij is zo oud als Methusalem en past bij ons word lemmet: 1610s, from Fr. omelette (16c.), metathesis of alemette (14c.), from alemelle "blade of a knife or sword," probably a misdivision of la lemelle (mistaken as l'alemelle), from L. lamella "thin, small plate," dim. of lamina "plate, layer." The food so called from its flat shape. The proverb "you can't make an omelet without breaking eggs" (1859) translates Fr. On ne saurait faire une omelette sans casser des oeufs. M.E. had hanonei "fried onions mixed with scrambled eggs" (mid-15c.).

Nu weer een paar uur later: wortelsalade met cranberries, gekookte aardappelen met olijfolie van Meeuwig (spel ik dat goed?), gepaneerde, gebakken kaas en wellicht nog een warme groenten. Tja.
Zo zie je hoe de dingen veranderen in de tijd.
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2011, 17:16:07 door niewied »

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1211 Gepost op: 16 oktober 2011, 13:10:09 »
Gisteren zelfgemaakte loempia's met rijst en gefrituurde tofu in pindasaus.
Vandaag kokosmakronen bij de thee (we hebben er ook wat gemaakt met cacao!) en vanavond denk ik witte broodjes met hamburger, worstjes en zuurkool.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1212 Gepost op: 16 oktober 2011, 13:20:26 »
Vandaag resten en bloemkool met R-kwadraatsaus want er is magere melk over.

Op een andere draad (waar komt die term vandaan?) staan vragen in de trant van... wat doe ik met...

R-Kwadraatsaus? Als ik R-kwadraat van verklaarde variantie? Die soep wil ik ook maken!

Draad komt van het woord 'thread' en zal wel eens zo vertaald zijn geweest naar het Nederlands.

Vanmiddag heb ik een verjaardag en vriendin heeft een aardige voorraad pompoen uit eigen tuin. Ze heeft al gewaarschuwd voor hapjes en eten met pompoen. Vind ik heerlijk, dus prima.

Morgen weet ik al dat ik gado gado eet met boontjes, tofu, ei, etc.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1213 Gepost op: 16 oktober 2011, 13:30:00 »
Zondagnotitie
Rob Riphagen werkte bij Philips als adjunct directeur reclame. Op een lunch zei hij me dat je met de magnetron zo mooi saus kon maken. Voorbeeld: wat meel en melk in een glazen schaal aanroeren. In magnetron op 850 W en dan elke 6 seconden met garde roeren tot gaar. Binnen een minuut heb je je saus. Dat is dus de Rob Riphagen, ofwel R kwadraatsaus. Mevrouw Maartje: magnetron is toch wel fijn voor zo een snelle Rkwadraat.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1214 Gepost op: 16 oktober 2011, 14:08:48 »
Zondagnotitie
Rob Riphagen werkte bij Philips als adjunct directeur reclame. Op een lunch zei hij me dat je met de magnetron zo mooi saus kon maken. Voorbeeld: wat meel en melk in een glazen schaal aanroeren. In magnetron op 850 W en dan elke 6 seconden met garde roeren tot gaar. Binnen een minuut heb je je saus. Dat is dus de Rob Riphagen, ofwel R kwadraatsaus. Mevrouw Maartje: magnetron is toch wel fijn voor zo een snelle Rkwadraat.

Hartelijk dank mevrouw Haantje voor uw attente, snelle antwoord aan mevrouw LL. Ik had mijn zondagnotitie niet zo vlug kunnen vinden (niet zo handig met de site). Overigens: het is weer zondag. Was net bij zo een Groene Dagen manifestatie in Eindhoven. Aardig. Ook lekker bier van Gulpener.
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2011, 14:10:55 door niewied »

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1215 Gepost op: 16 oktober 2011, 17:53:45 »
(nor=niet, denk aan nor-adrenaline, die heeft een H-atoom niet, dit bedoeld voor heer Christiaan)
De rest van de forumgebruikers kan 'm niet snappen en ik wel omdat... ?

Ik eet andijviestamppot en een salade, beide grotendeels geput uit het groentepakket, waar dus ook nog een venkeltje in zat. Poh.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1216 Gepost op: 16 oktober 2011, 18:14:27 »
Japans: miso-aubergines uit de oven, sushirijst met zwarte sesamzaadjes en rood pittig strooipoeder, tofu-tempura, daikonpickles met yuzu, radijs en hizikisalade (die laatste 2 uit de Japans-Koreaanse winkel). Mango toe.
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1217 Gepost op: 16 oktober 2011, 18:20:58 »
Mjam!

Hier weer eens pannenkoeken: met kaas/rode ui en maple syrup.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1218 Gepost op: 16 oktober 2011, 18:30:51 »
Mjam!

Hier weer eens pannenkoeken: met kaas/rode ui en maple syrup.
Is dat een combinatie?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1219 Gepost op: 16 oktober 2011, 18:32:46 »
Nee, 2 soorten, maar zou best samen kunnen.