Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11840 Gepost op: 18 maart 2016, 21:55:20 »
Edge is de boosdoener.
Dacht je dat Microsoft eindelijk begrepen had waar standaarden voor bedoeld zijn...

Nou ja, Edge is duidelijk gewoon nog helemaal niet af. Dat geldt eigenlijk voor Win10 in het algemeen, ik heb het binnen een week weer van m'n PC geflikkerd - terwijl ik toch vrij lang gewacht heb voordat ik het installeerde. Waarom men zo jubelend is over Win10, en zo veel moeite heeft met Win8(.1), dat naar mijn mening superieur is aan z'n opvolger zonder enig voordeel te lijken te hebben, zal me nog wel lang blijven ontgaan. Zelfs op m'n werk heb ik erop aangedrongen dat mijn nieuwe PC van Win8.1 voorzien zou worden, en niet van Win10. En daar heb ik beslist nog geen spijt van. O ja, wel Classic Shell geïnstalleerd, uiteraard.
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2016, 21:57:34 door Y@ñis »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11841 Gepost op: 18 maart 2016, 22:27:32 »
geen blikje doperwten in huis
Dat is sowieso vies, diepvriesdoperwten, die moet je hebben.
:P
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11842 Gepost op: 19 maart 2016, 15:00:34 »
Groentepizza van de Lidl, ben de hele middag lekkers aan het maken geweest voor het weekend, wij vieren dan onze verjaardagen. Ik be  pas in mei jarig maar m'n vriend was al in januari jarig, dus we vieren het nu. Morgen veel hapjes, en couscoussalade, falafel  en pitabroodjes met veel rauwkost. Zondag chili met wrapjes en nog meer hapjes (familie komt dan)

Nog en al van harte gefeliciteerd en veel (eet)plezier!

Doperwtjes uit blik zijn wel een beetje nostalgie, dus het komt hier ook nog wel eens op tafel :bloos:

Donderdag dan toch de spinazie opgemaakt, gewoon kort gekookt. Hamburger, inclusief broodje en gesmolten cheddar erbij. Toe de Bonne Maman coeur fondants o.i.d.
Gister zou er pasta gekookt worden, maar ik zag dat het pannenkoekendag was en toen heeft mijn lief heel lief dat staan maken. Vanavond alsnog penne, met broccoli, rood pepertje, mozzarella en restje gruyere uit de oven.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11843 Gepost op: 20 maart 2016, 01:06:56 »
Ik kwam pas later op de avond aan eten toe en had geen zin meer in een complete warme maaltijd. Ciabatta in de oven, met smeerseltjes (hummus en een soort tapenade van Turkse paprikapasta met chili-olie, gedroogde tomaat, balsamico en agavediksap) en groente (kerstomaten, radijs, rucola, zuurkool).
Gemüse ist mein Fleisch

Online LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.316
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11844 Gepost op: 20 maart 2016, 08:46:21 »
Was gisteren op een verjaardag van een vriendin. Er was wortelcake, linzensoep, brood en bladerdeegflapjes met groenten. Meeste was door haar vriend gemaakt.

Online LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.316
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11845 Gepost op: 20 maart 2016, 20:48:47 »
Lang gewandeld en daar horen pannekoeken bij. Bij stroop, kaas, banaan.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11846 Gepost op: 20 maart 2016, 20:54:12 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino. En een salade van radijs, koolrabi, puntpaprika, wortel en rucola, bestrooid met geroosterde zonnebloempitten.

En voor de komende week op brood heb ik alvast een bakje hummus en rucolapesto gemaakt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11847 Gepost op: 21 maart 2016, 12:30:34 »
Zaterdag de komst van onze wijnvoorraad gevierd met wijn en hapjes,
Gisteren uit eten bij het beste restaurant van Pijnacker (Brocante) waar ze niet veel vegetarisch op de kaart hebben staan maar dat is dan wel weer heel lekker. Deze keer was 'het vegetarisch hoofdgerecht' een bord vol precies goed gekookte groenten met een bos groene asperges on top, een bladerdeegschelp gevuld met spinazie er naast en wat tomatencoulis er omheen. Ik at geen voorgerecht om niet het risico te lopen geen dessert meer aan te kunnen. Het was een moeilijke keuze maar werd de chocolade-zoute caramelbrownietaart met toffee-ijs en zwarte bessensaus. :metal:
Vanavond wortelsoep en een salade met peultjes en tomaat.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11848 Gepost op: 21 maart 2016, 20:33:59 »
Een soort Thai curry van glasmie (van mungbonen), wortel, rode paprika, koolrabi, taugé en edamamebonen in een kokos-sojasaus (currypasta van galgant, citroengras, Thai basilicum, knoflook, pepertje, komijn- en koiranderzaad).

De glasmie had ik, volgens de aanwijzingen op de verpakking, ca. 3 minuten in gekookt water ingeweekt en dan, na afgieten, aan de saus toegevoegd. Nét niet te plakkerig, maar nog voor verbetering vatbaar. Ik heb net ook gelezen dat 30 minuten inweken in koud water een beter resultaat geeft. Dat ga ik dus de volgende keer proberen. Wel geinig spul  ;).
Gemüse ist mein Fleisch

Online LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.316
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11849 Gepost op: 22 maart 2016, 19:17:06 »
Minestrone.


Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11850 Gepost op: 22 maart 2016, 21:03:50 »
Fusilli bolognese.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11851 Gepost op: 22 maart 2016, 21:15:59 »
Pasta-spinazie-brie.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.557
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11852 Gepost op: 22 maart 2016, 21:17:48 »
Gisteren gele rijst met javaanse schijf door mijn vriend
Vandaag tricolore farfale met zachte geitenkaas, courgette, aubergine, champies, diepvriesdoperwtjes en prei.

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11853 Gepost op: 22 maart 2016, 22:47:44 »
Mie met wokgroente, zoetzure saus en omelet.

Offline Sam

  • ******
  • 7.097
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11854 Gepost op: 23 maart 2016, 10:42:43 »
Vanavond pas laat thuis, dus lekker makkelijk een restje erwtensoep opwarmen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11855 Gepost op: 23 maart 2016, 20:10:36 »
Gister een maaltijdsalade met o.a. aardappel, romaine, ei, lenteui, kervel en crème fraîche.
Vanavond een wokje met bimi, peultjes, pepertje, gekruide ketjap, restje paprika en cashewnootjes met pandanrijst erbij.
Morgen groene tagliatelle met Boursin en courgette.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11856 Gepost op: 23 maart 2016, 20:52:26 »
Pannenkoek. Ik met rode ui, venkel, champignons, pepertjes en geitenkaas. Kristof met paprika, courgette, (gedroogde) basilicum en kaas.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.855
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11857 Gepost op: 24 maart 2016, 13:08:05 »
Gegrilde tortilla bij Los Gringos in Brussel. Het concept was erg leuk: een gegrilde tortilla met groenten opgediend op een gloeiend hete gietijzeren pan. De ui en de tomaat die ze erbij serveren bakken gaar terwijl je aan tafel zit :)

Het had voor mij misschien wel iets scherper gekruid mogen zijn.

Om veiligheidsredenen serveer je dit best niet aan kleine kinderen... de hete pan is immers je bord.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.316
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11858 Gepost op: 24 maart 2016, 18:52:16 »
Een paaslunch georganiseerd op het werk. We hadden heel wat inkopen gedaan, maar veel mensen namen ook wat mee. Er was lekker brood, kaas, komkommer etc. Tulbandcake, boterkoek, eieren, het feestelijk brood van Jessi, bietensalade met linzen en geitenkaas, een salade met o.a. avocado (voor mij speciaal een vegavariant gemaakt), druiven en meloen en kerstomaatjes.

Ik eet nu niet zoveel meer, maar ik hoef geen doperwten meer te eten. Ik heb namelijk het restje bietensalade meegekregen en opgegeten.
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2016, 18:58:08 door LL de Ling »

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11859 Gepost op: 24 maart 2016, 21:05:06 »
Tagliatelle met daslook! Erbij een salade van rucola, koolrabi, radijs, puntpaprika en kidneybonen met een honing-mosterddressing. En, omdat de basilicumplant me zo toelachte, ook een paar kerstomaten met basilicum.
Gemüse ist mein Fleisch