Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11820 Gepost op: 16 maart 2016, 13:58:05 »
Vandaag wordt het een venkelsalade, wat daar nog bij komt weet ik niet, ik laat me verrassen door de man  :)

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11821 Gepost op: 16 maart 2016, 19:56:15 »
De 1e witte asperges van het jaar, ovenaardappels, zacht gekookt eitje en wortel/selderiesalade
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11822 Gepost op: 16 maart 2016, 21:55:25 »
Ik ben in Martigny, Zwitserland. Ik had mijn projectpartners al gekscherend gezegd dat als we in maart in Zwitserland zijn, dat we dan kaasfondue moeten eten. En men heeft naar mij geluisterd. Kaasfondue, perfect op temperatuur, lekker plakkerig, maar niet draderig. Traditioneel met alleen maar brood en geen gekke dingen als groenten.

Gelukkig heb ik vanmiddag al flink wat salade gegeten, dus hoef ik geen blikje doperwten op te eten voor het slapen gaan.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11823 Gepost op: 16 maart 2016, 22:01:21 »
oeh, in Zwitersland zijn ze vaak goed in lunchsalades.
,,,,فلافل

Offline Sven

  • *****
  • 3.855
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11824 Gepost op: 16 maart 2016, 22:11:49 »
Aardappelgratin met kaas, mengeling van champignons en oesterzwammen, komkommer.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11825 Gepost op: 16 maart 2016, 22:49:05 »
Vanochtend drie wraps van Arabisch platbrood klaargemaakt voor in de trein: twee met rucolapesto, gekiemde mungbonen en radijs, een met hummus en zuurkool. Ook nog een paar kerstomaatjes. Het was genoeg om na aankomst in Martigny (Zwitserland) na 8.5 uur in de trein om half tien geen retedure pizza margherita meer te hoeven of willen eten. Nu in de hotelkamer een handjevol notenmix (van huis meegenomen, bakje was bijna leeg). Morgen laat ik me verrassen door het hotelontbijt.

Iid ook ondervonden, schrikbarend duur, en minimale voorzieningen bij conferenties. Tas mee  ::) voor aan het ontbijtbuffet, mocht je niet in gezelschap zijn..
Za Zemiata!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11826 Gepost op: 16 maart 2016, 23:02:02 »
Vanochtend drie wraps van Arabisch platbrood klaargemaakt voor in de trein: twee met rucolapesto, gekiemde mungbonen en radijs, een met hummus en zuurkool. Ook nog een paar kerstomaatjes. Het was genoeg om na aankomst in Martigny (Zwitserland) na 8.5 uur in de trein om half tien geen retedure pizza margherita meer te hoeven of willen eten. Nu in de hotelkamer een handjevol notenmix (van huis meegenomen, bakje was bijna leeg). Morgen laat ik me verrassen door het hotelontbijt.

Iid ook ondervonden, schrikbarend duur, en minimale voorzieningen bij conferenties. Tas mee  ::) voor aan het ontbijtbuffet, mocht je niet in gezelschap zijn..
;D Het hotelontbijt was wat beperkt qua aanbod en ik had gezelschap. Bovendien was er, zoals ik eerder schreef, een prima lunch georganiseerd (ook tegen Zwitserse prijzen, maar het instituut waar we te gast waren, betaalde). Morgen krijgen we wat broodjes mee voor de terugreis (8.5 uur in de trein).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.874
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11827 Gepost op: 17 maart 2016, 09:09:23 »
Ik ben in Martigny, Zwitserland. Ik had mijn projectpartners al gekscherend gezegd dat als we in maart in Zwitserland zijn, dat we dan kaasfondue moeten eten. En men heeft naar mij geluisterd. Kaasfondue, perfect op temperatuur, lekker plakkerig, maar niet draderig. Traditioneel met alleen maar brood en geen gekke dingen als groenten.


Als u tijd hebt en Zwitserland te boven: klopt het dat Windows 10 faalt om in vegaforum vet, kleur etc. Te gebruiken?
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11828 Gepost op: 17 maart 2016, 09:13:36 »
De 1e witte asperges van het jaar, ovenaardappels, zacht gekookt eitje en wortel/selderiesalade

 :kwijl: :kwijl: :kwijl:

Ik kreeg ook al zo'n trek van het artikel, en dat om 9 uur 's ochtends!

De man had gisteren bij de venkelsalade nog een pindasoep gemaakt. Dat kan hij goed maar het wordt ondertussen wel een enorme soepweek, ook omdat ik elke dag met een soepje lunch!

Offline Sam

  • ******
  • 7.097
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11829 Gepost op: 17 maart 2016, 09:22:30 »
Nu wil ik ook asperges! Van het weekend maar eens kijken of ik de supermarkt in wil. Als asperges al geen goede reden zijn...

Gisteravond laat thuis, dus makkelijk een restje quiche uit de diepvriezer gegeten. Vanavond shepherd's pie, met paprika, knolselderij, wortel, linzen en rode ui. En aardappelpuree natuurlijk.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11830 Gepost op: 17 maart 2016, 23:18:07 »
Als u tijd hebt en Zwitserland te boven: klopt het dat Windows 10 faalt om in vegaforum vet, kleur etc. Te gebruiken?
Ik ben weer terug uit Zwitserland en gebruik na een paar dagen Ubuntu weer eens even Windows 10. Bij mij werkt de editor prima.

Na een licht ontbijt (na de kaasfondue van gisteren) kregen we na een halve dag bespreking nog een baguette (tomaat/mozzarella) mee voor onderweg. Erg handig, want de terugreis duurde 9 uren met nauwelijks tijd om iets te kopen. Ook nog een sinaasappel en een appel meegegrist, plus 2 liter water (was nét genoeg).

Hier thuis nog een schijfje door Kristof gebakken brood (heerlijk!) en aangezien we geen blikje doperwten in huis hebben, moet ik de groenteschade morgen maar inhalen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.097
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11831 Gepost op: 18 maart 2016, 15:51:19 »
Het is vrijdag en ik heb morgen geen afspraken, dus: KNOFLOOKSAUS. Met zoveel knoflook dat ik door uitademen een gat in een brandkast kan maken.  :iek:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline niewied

  • *****
  • 1.874
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11832 Gepost op: 18 maart 2016, 16:08:14 »
Als u tijd hebt en Zwitserland te boven: klopt het dat Windows 10 faalt om in vegaforum vet, kleur etc. Te gebruiken?
Ik ben weer terug uit Zwitserland en gebruik na een paar dagen Ubuntu weer eens even Windows 10. Bij mij werkt de editor prima.

Tja, bij mij lukt het voor geen meter. Ik gebruik Edge om vegatopia in te laden. Een kijken met een andere machine. Dank voor antwoord

En we eten een curry en suri-roti uit een AH-pak  en meer waar ik geen weet van heb.

Nu heb ik google chrome en daar werkt de editor wel. Yes! Hoera

en met internet Explorer werkt ie ook Edge is de boosdoener.
Nu Safar op iPad. die doet het ook

Nu kan ik met een gerust hart curry en roti en gefrituurde tempe plus gebakken aubergine in raīta eten. En dat [trema zal wel fout zijn/i] dus /raita
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2016, 16:46:24 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Online LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.316
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11833 Gepost op: 18 maart 2016, 18:36:03 »
wortels, aardappeltjes een vegarondo. Had ik weer eens zin in.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11834 Gepost op: 18 maart 2016, 19:11:30 »
Patat en kaassoufle, jep, het is weer zo'n dag.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11835 Gepost op: 18 maart 2016, 20:34:21 »
Edge is de boosdoener.
Dacht je dat Microsoft eindelijk begrepen had waar standaarden voor bedoeld zijn...

Wij aten vanavond bami van mie, wortel, puntpaprika en taugé met vijfkruiden (komijn-, koriander-, anijszaad, szechuanpeper, kruidnagel), tempeh en champignons in een sojasausje (knoflook, pepertje, gember, tamarinde, basterdsuiker) en een omeletje met bosui. Op tafel seroendeng (snel zelf gemaakt), atjar tjampoer, loempiasaus en sambal.
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2016, 23:11:05 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.557
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11836 Gepost op: 18 maart 2016, 20:47:55 »
Groentepizza van de Lidl, ben de hele middag lekkers aan het maken geweest voor het weekend, wij vieren dan onze verjaardagen. Ik be  pas in mei jarig maar m'n vriend was al in januari jarig, dus we vieren het nu. Morgen veel hapjes, en couscoussalade, falafel  en pitabroodjes met veel rauwkost. Zondag chili met wrapjes en nog meer hapjes (familie komt dan)

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11837 Gepost op: 18 maart 2016, 21:35:00 »
dahl met vier soorten linzen, basmatirijst, gebakken spitskool en mizunasalade. Erbij diverse pickles.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11838 Gepost op: 18 maart 2016, 21:51:04 »
Groentepizza van de Lidl, ben de hele middag lekkers aan het maken geweest voor het weekend, wij vieren dan onze verjaardagen. Ik be  pas in mei jarig maar m'n vriend was al in januari jarig, dus we vieren het nu. Morgen veel hapjes, en couscoussalade, falafel  en pitabroodjes met veel rauwkost. Zondag chili met wrapjes en nog meer hapjes (familie komt dan)

veel plezier, klinkt heerlijk allemaal!
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11839 Gepost op: 18 maart 2016, 21:51:43 »
geen blikje doperwten in huis

Dat is sowieso vies, diepvriesdoperwten, die moet je hebben.
,,,,فلافل