Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.440
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11780 Gepost op: 08 maart 2016, 22:23:19 »
Pas laat gegeten en daarom gewoon wat lekkere hapjes. Een half stokbroodje, met ui, champignon, pepertje en kaas uit de oven. Nog een half stokbroodje om te beleggen met hummus (met hennepzaad erdoor, een lekker bittere noot), gekiemd fenegriekzaad en kerstomaat. En een salade van koolrabi, radijs en puntpaprika met honing-mosterd-bieslookdressing.

Eelco help: met Windows10 lukt het me niet meer om vet, cursief, onderstreept etc. te activeren uit de taakbalk hier in het vegatopiavenster
Met welke browser? Lijkt me sterk dat Windows 10 het probleem zou zijn.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.558
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11781 Gepost op: 08 maart 2016, 23:08:17 »
Telefooonsnoerpasta (fusilli bucati) met tomatengroentensaus, laatste restje pardano geraspt erover. Ik vind deze vorm denk ik de lekkerste pastavorm voor tomatensaus.

Het doet me altijd denken aan toen ik met de middelbare school naar Florence geweest was. Op de laatste dag gingen we, in plaats van weer een kerk, de grote supermarkt in.
En ik had toen die vorm uit de vele, vele gedroogde pastasoorten gekozen. Nog steeds moet ik dan aan Florence denken :) Maar hij is ook erg lekker.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11782 Gepost op: 09 maart 2016, 02:07:33 »
Gnocchi met pompoenragout, uit de vriezer.

Ik heb nog maar 1 bakje en pas zaterdag weer tijd om echt te koken... Zal de komende dagen even hele snelle gerechten moeten verzinnen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11783 Gepost op: 09 maart 2016, 19:31:51 »
Courgette, aubergine, tomaat en pasta, mozzarella erbij
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.440
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11784 Gepost op: 09 maart 2016, 21:03:55 »
Lasagne, met venkel, courgette, wortel, puntpaprika en bosui in tomatensaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11785 Gepost op: 09 maart 2016, 21:23:13 »
Aardappels uit de oven met knoflook en oregano, 2 hard gekookte eitjes en tomaten-komkommerslaatje.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11786 Gepost op: 09 maart 2016, 21:43:24 »
Gegrilde haloumi met citroen/muntdressing, parelcouscous met venkel, tomaat, gegrilde courgette, koriander, munt, en pitabroodje met tahinsausje.

Dat klinkt goed! Ik ben nog altijd op zoek naar bio haloumi. Weet iemand waar je dat kunt kopen (onze biowinkel heeft het niet)?

Volgens mij zag ik t laatst bij Estafette. Wel duur. Ik zal als ik er morgen ben even naar het merk kijken.
Het merk is High Weald. Wel duur, 6,45
,,,,فلافل

Offline Sven

  • *****
  • 3.858
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11787 Gepost op: 09 maart 2016, 23:25:13 »
Vanmiddag: gestoofde groene kool met mosterdsaus (van gisteren) met daarbij friet uit de bedrijfskantine

Vanavond: couscous van gisteren opgebakken met spinazie, ui en knoflook. Daarbij puree van zoete aardappel en een paar plakjes gebakken tempé - dragonfruit toe
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11788 Gepost op: 10 maart 2016, 10:02:35 »
Gisteren superlekkere zuurkoolschotel (low carb quicheachtig) met tivall rookworst en geraspte kaas (en dan in de oven) Hmmm!

Vandaag én morgen uit eten :-).

Vrijdag staat op het menu (bij het superleuke kleine bio-vegarestaurantje Enig Alternatief in Arnhem):

bladerdeeghapje met dadel, walnoot en geitenkaas
bulgur met mierikswortelsaus
geroosterde courgette met parmezaan en basilicum
groene salade met tomaatjes

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11789 Gepost op: 10 maart 2016, 10:03:43 »
Gegrilde haloumi met citroen/muntdressing, parelcouscous met venkel, tomaat, gegrilde courgette, koriander, munt, en pitabroodje met tahinsausje.

Dat klinkt goed! Ik ben nog altijd op zoek naar bio haloumi. Weet iemand waar je dat kunt kopen (onze biowinkel heeft het niet)?

Volgens mij zag ik t laatst bij Estafette. Wel duur. Ik zal als ik er morgen ben even naar het merk kijken.
Het merk is High Weald. Wel duur, 6,45

Thanks! Dat is inderdaad niet goedkoop, maar wel de moeite denk ik!

Offline Sam

  • ******
  • 7.102
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11790 Gepost op: 10 maart 2016, 12:10:24 »
Ik had altijd een beetje het idee dat omdat halloumi schapen/geitenkaas is, het automatisch meer in de biologische hoek zat dan de bioindustrie hoek (misschien heel naief?  :-[) Als iemand hier meer info over heeft, graag!

Vanavond verse boodschappen, dus ik denk dat het een salade wordt (als het zonnetje zo blijft schijnen). Als voorafje in ieder geval bruchetta met hele rijpe tasty tom tomaten en basilicumolie. Ik heb zelf 3 olietjes gemaakt op basis van olijfolie: een chili-knoflookolie, een basilicum-peper olie en een tijm-rozemarijn olie.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11791 Gepost op: 10 maart 2016, 12:25:17 »
Gisteren peultjes met een soort seitangoulash, de man had daar nog rijst bij.
De dag daarvoor was het zo winters, prima weer voor zuurkoolstamppot met tivall rookw0rst. Bitterkoekjesvla met een lik slagroom toe! Wel toetje en geen sla, dat gebeurt niet vaak  ;D


Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.440
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11792 Gepost op: 10 maart 2016, 19:43:58 »
Geslaagd experimentje: venkelknol, wortel, cranberries en rozijnen in een sinaasappelsausje met knoflook, gember, pepertje, kardemom en saffraan. Erbij basmatirijst.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.440
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11793 Gepost op: 11 maart 2016, 21:04:45 »
Couscous met zeven groenten (koolrabi, wortel, puntpaprika, courgette, kikkererwten).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.102
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11794 Gepost op: 11 maart 2016, 22:27:12 »
Pasteitjes met prei, groene paprika en provencaalse kruiden. Erbij rauwkost met knolselderij, wortel en mais.
Morgen de laatste pan erwtensoep van het seizoen maken.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11795 Gepost op: 12 maart 2016, 00:04:27 »
Gisteren lasagne. Vandaag een banaan, een klein beetje lasagna (restje van gisteren) en sojayoghurt.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.316
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11796 Gepost op: 12 maart 2016, 12:02:36 »
Gisteren bij een vriendin gegeten die altijd voor een weeshuis kookt. Quiche met 'uitgespreide broccoli' (volgens haar zoontje). Groenten met aardappelen en salade. Toe yoghurt met rode bessen en hagelslag. Ook nog thee en 'paaszoenen'.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.440
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11797 Gepost op: 12 maart 2016, 20:04:44 »
Falafel! Met Turkse yoghurt, Arabisch platbrood, staafjes wortel, puntpaprika, radijs, kerstomaat en pepertjes. En nog een restje couscous met zeven groenten. Lekker snel in elkaar gedraaid, lekker uitgebreid.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.316
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11798 Gepost op: 13 maart 2016, 11:16:25 »
Sushi! Door het bezoek gedraaid. Ideaal ;)

Offline niewied

  • *****
  • 1.878
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11799 Gepost op: 13 maart 2016, 16:24:12 »
Frikadelschifjes gemaakt van meel gemaakt van in Magic Bullet vermalen quinoa en wat lijnzaad, daarna (niet ervoor want dan is die mixerbeker klef) wat walnoot en amandel vermalen, vervolgens restje al toebereid mengsel van grote witte bonen, bruine bonen en gebraden sojareepjes. Nog wat kruiden erbij, wat zout, een ei, doorgeroerd en frikadelschijfjes gebakken nin olijfolie. We eten er gebakken roodlof bij en, ik denk aardappel met olijfolie. Wellicht nog wat gemengde salade.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank