Mijn vrouw fabriceerde fraaie zaken: tofu crumble, tempeballen en polentafrites.
Tofucrumble: half blok tofu gemagnetroniseerd, 1 ei erbij, gehakte prei, zoete ui, wat specerijen voor de vuist weg, sojasaus, pompoenpitolie, tomaat en quinoameel (quinoa in mixer). Prakken, de platte koek in bakpan, bakken, lossteken, op bord omdraaien en andere kant bakken.
Tempeballen: tempe met beetje water magnetroniseren, fijnknijpen, de brij kruiden en zouten, bolletjes vormen, frituren.
Polentafrites; polenta koken, wat kaas erbij roeren, zout of bouillonpoeder, opstijven, reepjes snijden. Nu kunnen deze wellicht direct worden gefrituuurd. Mijn vrouw wentelde de fritevormige repen echter nog door eikluts, en paneerde ze met boekweitgrutten. Toen pas gefrituurd.
En vandaag eten we rijst (altijd basmati), pindasaus, tofu gebakken met knoflook, sperzieboontjes gekookt met citroengras, gebakken kool, pindasaus, serundeng, krupuk sajur
Eelco help: met Windows10 lukt het me niet meer om vet, cursief, onderstreept etc. te activeren uit de taakbalk hier in het vegatopiavenster