Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11740 Gepost op: 03 maart 2016, 20:46:00 »
Patatje op het station (guilty pleasure).

Oh heerlijk is dat he voor af en toe. Van Bram?

@Eelco: kun je niet wat andijvie zelf telen? Is volgens mij niet supermoeilijk?

Hier laksa, maar met rijst ipv noedels. Erdoor tauge, pioppino paddenstoel, tomaat en groene peper. Lambada aardbeien toe en zo nog een stukje gorgonzola dolce.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.443
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11741 Gepost op: 03 maart 2016, 20:52:45 »
@Eelco: kun je niet wat andijvie zelf telen? Is volgens mij niet supermoeilijk?
Misschien had ik dan toch aan de zadenwinactie mee moeten doen  ;D. Maar gelukkig zijn er nog zoveel meer lekkere groenten dat ik daarmee ook de winter (en de lente, zomer en herfst) doorkom.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11742 Gepost op: 03 maart 2016, 21:04:09 »
@Eelco: kun je niet wat andijvie zelf telen? Is volgens mij niet supermoeilijk?
Misschien had ik dan toch aan de zadenwinactie mee moeten doen  ;D. Maar gelukkig zijn er nog zoveel meer lekkere groenten dat ik daarmee ook de winter (en de lente, zomer en herfst) doorkom.

Ja, dat is ook waar  :)
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11743 Gepost op: 03 maart 2016, 21:34:41 »
Gisteren voor de film bij Eazie wat gegeten (ik neem dan bijna altijd tofu met zwartebonensaus). Vandaag bij vrienden rijstvel-loempia's met allerlei heerlijke dingen erin, op tafel gevuld. Toe Tony's chocola en sorbetijs. Fijn.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.559
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11744 Gepost op: 03 maart 2016, 23:14:50 »
Aardappels met rozemarijn uit de oven, venkel-bloemkool ovenschotel met bechamelsaus met veel nootmustkaat, peper en wat karwijzaadjes. Klein beetje zachte geitenkaas er overheen. Lekker makkelijk in één oven.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11745 Gepost op: 03 maart 2016, 23:53:16 »
Bij de Albert Heijn verkopen ze tegenwoordig pasta gemaakt van groente. Of eigenlijk is het hoofdbestanddeel tarwe, maar 40% zou groente zijn en "smaakt als pasta" volgens de verpakking. Ik dacht de groente toch wel te proeven, maar het was goed weg te krijgen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.443
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11746 Gepost op: 04 maart 2016, 00:38:03 »
Bij de Albert Heijn verkopen ze tegenwoordig pasta gemaakt van groente. Of eigenlijk is het hoofdbestanddeel tarwe, maar 40% zou groente zijn en "smaakt als pasta" volgens de verpakking. Ik dacht de groente toch wel te proeven, maar het was goed weg te krijgen.
Wat maakt die pasta anders dan de traditionele groene pasta met bijvoorbeeld spinazie? Wordt die pasta als 'superfood' of 'gezond alternatief' verkocht? En waarom dan niet meteen glutenvrij (spelt, kikkererwtenmeel, dat werk)?
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11747 Gepost op: 04 maart 2016, 00:47:31 »
Het is pasta gemaakt van tarwe en groente, niet pasta gemaakt van tarwe, gevuld met groente. Bijvoorbeeld deze (inclusief spatie waar geen spatie hoort te staan, en geen spatie waar er wel een hoort te staan):

« Laatst bewerkt op: 04 maart 2016, 00:52:19 door Poek »

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.443
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11748 Gepost op: 04 maart 2016, 01:11:28 »
Het is pasta gemaakt van tarwe en groente, niet pasta gemaakt van tarwe, gevuld met groente. Bijvoorbeeld deze (inclusief spatie waar geen spatie hoort te staan, en geen spatie waar er wel een hoort te staan):
Aha. En dus met wortel, bloemkool en knolgroente. Wel 40%, want: "Helpt de consument om meer groenten binnen te krijgen in hun dagelijkse maaltijden - veel gezinnen met kinderen (82%) halen de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid niet."

Nou, dat schiet op. 40% van 100 gram pasta per persoon (ik gebruik eerder 60-80 gram, maar dat is volgens Selly erg weinig) is dus 40 gram gedroogde groente. Dan kun je toch beter een extra tomaatje door de saus gooien of zo, toch?
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11749 Gepost op: 04 maart 2016, 08:17:07 »
Patatje op het station (guilty pleasure).

Oh heerlijk is dat he voor af en toe. Van Bram?

@Eelco: kun je niet wat andijvie zelf telen? Is volgens mij niet supermoeilijk?

Hier laksa, maar met rijst ipv noedels. Erdoor tauge, pioppino paddenstoel, tomaat en groene peper. Lambada aardbeien toe en zo nog een stukje gorgonzola dolce.
Van Bram, alleen jammer dat de mayonaise bovenop zit. Ik ben dan zo iemand die eerst te veel spaart met veel moeite en dan overhoudt.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11750 Gepost op: 04 maart 2016, 10:18:34 »
Nou, dat schiet op. 40% van 100 gram pasta per persoon (ik gebruik eerder 60-80 gram, maar dat is volgens Selly erg weinig) is dus 40 gram gedroogde groente. Dan kun je toch beter een extra tomaatje door de saus gooien of zo, toch?

Alle beetjes helpen :)

(ik eet de 250 gram pasta in twee dagen op overigens, en had een courgette door de saus gedaan)

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11751 Gepost op: 04 maart 2016, 10:58:27 »
En dit is verse pasta, daar eet je ook weet wat meer van dan van gedroogde pasta.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11752 Gepost op: 04 maart 2016, 10:59:19 »
Van Bram, alleen jammer dat de mayonaise bovenop zit. Ik ben dan zo iemand die eerst te veel spaart met veel moeite en dan overhoudt.

Jaaa herkenbaar!
Brampatat is wel erg lekker.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.443
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11753 Gepost op: 04 maart 2016, 11:02:50 »
En dit is verse pasta, daar eet je ook weet wat meer van dan van gedroogde pasta.
Als het gewoon ook lekker is, heb ik ook niets op tegen, trouwens  :).

En ja, ik heb ook altijd moeite gehad met mayonaise bovenop de patat  ;D.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.103
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11754 Gepost op: 04 maart 2016, 13:33:13 »
@Eelco: kun je niet wat andijvie zelf telen? Is volgens mij niet supermoeilijk?
Misschien had ik dan toch aan de zadenwinactie mee moeten doen  ;D. Maar gelukkig zijn er nog zoveel meer lekkere groenten dat ik daarmee ook de winter (en de lente, zomer en herfst) doorkom.
Andijvie is toch een zomergroente, geen wintergroente? Vanaf juli ongeveer weer volop verkrijgbaar, dus ook nog tijd genoeg om te zaaien!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11755 Gepost op: 04 maart 2016, 15:00:37 »
Het is zeker een zomergroente ja!
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.103
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11756 Gepost op: 04 maart 2016, 15:52:31 »
Het is zeker een zomergroente ja!
Het is mijn favoriete zomerstamppotje :)

Vanavond "toevallige tapas", een luxe naam voor een tafel voor verzinsels waar ik toevallig vanavond allemaal trek in heb : gegrillde rode paprika met olijfolie, hummus met gerookte paprikapoeder, wortelsalade met blanke rozijnen en limoensap, aardappeltjes uit de oven met rozemarijn, knoflookbrood. Erbij een lekkere rode wijn om te vieren dat het weekend is.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11757 Gepost op: 04 maart 2016, 19:40:15 »
Pasta met algen, gegrilde tomaat en parmezaanse kaas; boontjes, sla met een ei.
Grappig genoeg smaken de algen met wat zout en wellicht de kaas en het zeezout, precies alsof er ansjovis doorheen zit, maar dat wat dus echt niet zo. Heel gek.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sven

  • *****
  • 3.858
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11758 Gepost op: 04 maart 2016, 22:32:19 »
Maandag: stamppot met bloemkool, wortel en oude kaas. Daarbij Kamper Steur en veldsla. I had 2 Canadezen op bezoek.

Dinsdag: rest van de stamppot met daarbij linzen en de rest van de mosterdsaus

Woensdag: Noedels met spinazie en linzen

Donderdag: Polenta en broccoli

Vrijdag: Pastinaak-appelpuree met daarbij wat rauwe bleekselderij en zilvervliesrijst
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.443
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11759 Gepost op: 04 maart 2016, 22:43:04 »
Ik had gisteren al een dhal gemaakt van oogbonen, mungbonen, urud dhal en chana dhal (met rode ui, tomaat, gember, citroensap, pepertje, fenegriek, mosterdzaad, komijnzaad, kurkuma). Begin van de avond daar een klein kommetje van gegeten. Later op de avond spaghetti aglio, olio e peperoncino (met salie) en een simpele salade van koolrabi, puntpaprika, radijs en rucola, bestrooid met geroosterde zonnebloempitten.
Gemüse ist mein Fleisch