Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Aiko

Wat eten we vandaag?
« Reactie #1140 Gepost op: 11 oktober 2011, 15:24:01 »
Gisteravond pompoensoep en een nog top secret soep voor een van de Vegatopia Kerstmenu's.

Kan die net zo makkelijk worden uitgelekt als de routeschema's van de Giro 2012 en Tour de France 2012 (wielrennen) en de miljoenennota, door alleen een jaartal in de URL te veranderen?

Ik ga nu gelijk de URL van vorig jaar opzoeken...!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1141 Gepost op: 11 oktober 2011, 15:45:02 »
 ;D

Nee, ze staan nog niet online. We zijn nog volop aan het creeëren en koken. Vanaf 6 december zijn ze te bewonderen.

Offline Uniflame

• 180
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1142 Gepost op: 11 oktober 2011, 16:19:34 »
Ik eet vandaag bloemkoolsoep met tahin erdoor.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1143 Gepost op: 11 oktober 2011, 17:35:52 »
En ik had tahin door de yoghurtdressing die weer door de aangeklede ijsbergsla ging. En er ging ook nog bulgur door. 
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1144 Gepost op: 11 oktober 2011, 19:00:30 »
Gisteren nog eens mijn befaamde stoverij, erbij puree met bresse bleu. Nu, daar werd van gesmuld.
Vandaag bloemkool met ingelegde citroen en olijven en aardappeltjes in de oven. Ik vond het een niet helemaal geslaagd experiment maar wel met veel pontentieel. Mijn papa en mijn vriend gruwelden echter allebei van de citroenige smaak... Dus experimenten zullen voor mij in mijn allenige zijn  :-\

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1145 Gepost op: 11 oktober 2011, 19:09:22 »
Gisteren nog eens mijn befaamde stoverij, erbij puree met bresse bleu. Nu, daar werd van gesmuld.
Stoverij? Van? Puree? Aardappel? Met blauwe kaas?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1146 Gepost op: 11 oktober 2011, 19:55:43 »
Bakje bami uit de vriezer.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1147 Gepost op: 11 oktober 2011, 19:56:59 »
Stoverij? Van? Puree? Aardappel? Met blauwe kaas?

Ja, stoverij met oa quorn, ui, aardappel, veel en veel en veel kruiden en specerijen, marmite, boontjes, mosterd-op-boterham, trappist.
Puree van aardappelen, melk en daar wat blauwe kaas onder voor net dat beetje extra.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1148 Gepost op: 11 oktober 2011, 20:01:53 »
puree met bresse bleu.

Zo dat klinkt als een goed idee!

Citaat
Vandaag bloemkool met ingelegde citroen en olijven en aardappeltjes in de oven. Ik vond het een niet helemaal geslaagd experiment maar wel met veel pontentieel. Mijn papa en mijn vriend gruwelden echter allebei van de citroenige smaak... Dus experimenten zullen voor mij in mijn allenige zijn  :-\

Het lijkt me lekker juist. Hoevel én olijven en citroen mogelijk wat veel van het goede is? Ik zou iets zoetigs als wortel missen. Maar die citroenen zijn super lekker. Had je te veel gebruikt?
,,,,فلافل

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1149 Gepost op: 11 oktober 2011, 20:15:15 »
Het lijkt me lekker juist. Hoevel én olijven en citroen mogelijk wat veel van het goede is? Ik zou iets zoetigs als wortel missen. Maar die citroenen zijn super lekker. Had je te veel gebruikt?

Niet voor mij, ik heb ontdekt dat ik echt wel dol ben op die speciale smaak van ingelegde citroenen. Maar de anderen waren er niet gek op lusten het gewoonweg niet. En inderdaad, iets zoets was waarschijnlijk welkom geweest. En het waren ook van die heel sterke olijven, die zwarte die verschrompeld en heel zout zijn. Ook iets waar ik dol op ben, maar verder maar heel weinig mensen...
Ach ja, niet alle experimenten kunnen lukken...

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1150 Gepost op: 11 oktober 2011, 20:33:28 »
ik heb ontdekt dat ik echt wel dol ben op die speciale smaak van ingelegde citroenen.

Lekker he! Je kunt ze ook zelf maken http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11551-ingemaakte-citroenen
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1151 Gepost op: 11 oktober 2011, 20:56:08 »
Wat moet ik me qua smaak voorstellen bij ingelegde citroenen?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1152 Gepost op: 11 oktober 2011, 21:26:54 »
Wat moet ik me qua smaak voorstellen bij ingelegde citroenen?

Het is zuur maar ook intens citroenig. Je kunt de hele citroen op die wijze op eten. Dwz wel schijfjes natuurlijk, niet een hele in 1x.
,,,,فلافل

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1153 Gepost op: 11 oktober 2011, 22:05:10 »
@ mevrouw ANNEMIEKE over geitennkaas frituren

Zachte, witte, stukjes snijden, wentelen in gekluts ei, paneermeel en alles een keer herhalen, opstijven en frituren.
Bye
NW
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Bast

• 4.149
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1154 Gepost op: 11 oktober 2011, 22:13:51 »
@Haantje
Probeer anders bij een Marokkaanse slager of groenteturk in je buurt of je iets los kan proeven. Iraanse winkels hebben ze ook, maar verkopen ook van die gedroogde schillen.

Hier weer een treurige buffetaandoening. Langwerpige pastavorm met romige courgettesaus en nepsaffraan, penne in sojasaus met paprika en witte ui, doodgekookte prei met nog iets ondefinieerbaars vegetarisch, aardappels met sesamkorst uit de oven, rijst met te rauwe en raar smakende kerrie, kleverige tomatenrijst, gebakken en ingelegde paprika en ui met pepervlokken, saaie linzenkofte zonder citroensap, dikke zoute yoghurt met veldsla en smerig waterige ingelegde geschaafde radijs. Toe weer dezelfde maar toch anders uitziende taarten met roomvullingen, een iets te droge chocoladetaart die smeeuig had moeten zijn, een vochtig chococakeje met witte vanille bedekking, iets chemisch aardbeierigs met een gewoon cakerolletje met sinaasappelspul erin opgerold.

Sin chile, no tiene chiste!

Offline Lenda

• 377
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1155 Gepost op: 11 oktober 2011, 22:17:54 »
Pinda-prei-pompoenstamppot met groenteballetjes en frisse salade.
People never grow up, they just learn how to act in public.

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1156 Gepost op: 11 oktober 2011, 23:37:44 »
Bij een vriendin gegeten, en ze had Valess in huis gehaald voor bij de aardappeltjes en sperziebonen. En zij deed ook mee met de Valess. Ik vond het attent & leuk! :)

Offline Wombat

• 2.706
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1157 Gepost op: 12 oktober 2011, 08:22:08 »
Nasi goreng. Net als gisteren.

Offline chinoiseries

• 247
    • Always cooking up something
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1158 Gepost op: 12 oktober 2011, 09:27:20 »
@Uniflame: je dikte de bloemkoolsoep in met tahin? Leuk! Iemand al eens getest met cashewpasta of cashewnoten?

@Temari: zeer attent :)

Ik voelde een stevige verkoudheid opkomen en probeerde deze te bestrijden met een gepureerd broccoli-prei soepje en een pasta van volkoren penne, 450g spinazie, hoop kastanjechampignons en shiitake en pesto.

Het heeft geloof ik wel wat geholpen!

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1159 Gepost op: 12 oktober 2011, 12:00:46 »
Kaasburger met guacamole in een pitabroodje, aardappelsalade met doppertjes, wortels. En guacamole hebben we hier bijna nooit, dus dat is leuk. Mango toe.
,,,,فلافل