Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Annemieke

• 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1120 Gepost op: 10 oktober 2011, 15:04:16 »
Niewied, hoe frituur je de geitenkaas? En is dat dat harde of zachte?

Offline Uniflame

• 180
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1121 Gepost op: 10 oktober 2011, 15:41:42 »
Momenteel staan er kruidkoekmuffins in de oven.

Vanavond eet ik een oven schotel met aardappelschijfjes, paprika, champignons en vega spekjes.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1122 Gepost op: 10 oktober 2011, 16:10:29 »
Vandaag iets met de grote hoeveelheid kerstomaatjes die we hebben.

Het werd een simpele pasta met die tomaatjes, uit, en basilicum.

Vandaag aardappeltjes, salade en Toscaanse carre.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1123 Gepost op: 10 oktober 2011, 16:21:56 »
Ik heb nog steeds zin in frieten en koken gaat het vandaag niet meer worden. Gisteren ook geen frieten meer gegeten, maar 2 tosti's en een pannetje gewone groentesoep. Ik denk dat ik zo eens ga afhalen. Vitaaltje krijg ik best weg, dus de kans is groot dat ik naar de Febo ga.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline chinoiseries

• 247
    • Always cooking up something
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1124 Gepost op: 10 oktober 2011, 16:45:42 »
Nog steeds geen Vitaaltje op. Smaakt-ie groentenkroket-achtig of erg ragout-achtig?

Vanavond wordt het een curry van bloemkool en rode linzen. Met zelfgemaakte naan. Dit recept:
http://www.tastehongkong.com/recipes/cauliflower-with-spicy-lentil-sauce-2/

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1125 Gepost op: 10 oktober 2011, 19:09:04 »
Voor mij ook een curry! En ook met linzen en bloemkool (verder ook nog wat erwten, dan zijn die ook maar op, en zoete aardappel).

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1126 Gepost op: 10 oktober 2011, 19:27:07 »
Boer'nwrap. Pannekoek (half boekweit) met daarin een in chiliolie gebakken (ja, ik heb geroerd, maar roerbakken wil ik het niet noemen) allegaartje van ui, puntpaprika, wortel, knolselderij en courgette, op smaak gebracht met knoflook en oregano, en daarover olijfringen en wat geraspte kaas.

Terwijl ik het aan het maken was had ik toch zo mijn twijfels, maar nee, goed binnen te houden.

Sinaasappel toe.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Ben

• **
  • 33
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1127 Gepost op: 10 oktober 2011, 20:03:00 »
Pompoensoep, het is er weer de tijd voor. En nu een stukje druiventaart met druiven uit eigen tuin.

Offline chinoiseries

• 247
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1128 Gepost op: 10 oktober 2011, 20:03:09 »
Voor mij ook een curry! En ook met linzen en bloemkool (verder ook nog wat erwten, dan zijn die ook maar op, en zoete aardappel).

Dat klinkt nog lekkerder dan de mijne :) Zoete aardappel, goed idee! Dan hoef je er vast geen brood of ander bijgerechten meer bij?

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1129 Gepost op: 10 oktober 2011, 20:38:00 »
Nog steeds geen Vitaaltje op. Smaakt-ie groentenkroket-achtig of erg ragout-achtig?

Volgens mij heb ik nog nooit een klassieke groentekroket op. Ik vind hem zeker ragout-achtig, maar niet als zo'n vieze met stukjes (v*n D*bb*n). Je proeft het er zelfs amper aan dat het een vega-kroket is. Met een sausje (mosterd ofzo) eten is wel aan te raden, maar niet noodzakelijk. Ik heb ook wel eens een vegakroket gegeten die zonder saus niet weg te krijgen viel.

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1130 Gepost op: 10 oktober 2011, 20:39:36 »
@ Chinoiseries: Klopt, ik eet daar geen brood bij, wel nog een salade. Of 't lekkerder is weet ik niet, maar 't is wel lekker ;)

@ Ben: Volgns mij gaat er niks boven fruit uit eigen tuin! :D
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2011, 20:49:03 door Temari »

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1131 Gepost op: 10 oktober 2011, 20:40:36 »
Klopt, ik eet daar geen brood bij, wel nog een salade. Of 't lekkerder is weet ik niet, maar 't is wel lekker ;)

Volgns mij gaat er niks boven fruit uit eigen tuin!

Jij hebt een krokettenboom?
,,,,فلافل

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1132 Gepost op: 10 oktober 2011, 20:50:12 »
Een appelboom ;) maar alleen de vogels lusten die appels

Offline Ben

• **
  • 33
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1133 Gepost op: 10 oktober 2011, 20:57:19 »
@ Ben: Volgns mij gaat er niks boven fruit uit eigen tuin! :D
Zeker wel, fruit uit de tuin van buren.  ;)

Offline Temari

• 1.336
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1134 Gepost op: 10 oktober 2011, 21:04:47 »
 ;D

Offline chinoiseries

• 247
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1135 Gepost op: 11 oktober 2011, 08:08:46 »

Volgens mij heb ik nog nooit een klassieke groentekroket op. Ik vind hem zeker ragout-achtig, maar niet als zo'n vieze met stukjes (v*n D*bb*n). Je proeft het er zelfs amper aan dat het een vega-kroket is. Met een sausje (mosterd ofzo) eten is wel aan te raden, maar niet noodzakelijk. Ik heb ook wel eens een vegakroket gegeten die zonder saus niet weg te krijgen viel.

Die van D*bb*n kan ik dus wel overslaan... heb 'm ook nog niet geprobeerd. Ik herinnerde me ineens dat ik weleens een Vitaaltje uit de muur had gehaald, maar het ding smaakte zo echt dat ik bang was dat het echt vlees was (en dus in de verkeerde "muur" was gestopt). Vriendlief heeft 'm toen opgegeten :s

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1136 Gepost op: 11 oktober 2011, 08:26:32 »
Ow, ik bedoelde een v*n D*bb*n met vlezen, aangezien ik nog nooit een groentekroket daarvan heb gegeten. Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat de groentevariant van hun ook niet te knagen valt. Een Vitaaltje lijkt heel echt, maar ik kan het verschil met een met vlezen wel proeven. Wellicht omdat ik wel eens vaker een vleeslijke eet. Het verschil in smaak is wel minimaal. Ik geloof dat een Vitaaltje gepropagandeerd wordt als gezondheidskroket ipv vegakroket. Geen idee waarom.

Offline Gabs

• 796
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1137 Gepost op: 11 oktober 2011, 11:02:21 »
Ik heb laatst vegetarische kroketten bij de Estafette gekocht, uit de diepvries. Hoe ze smaken weet ik niet, toen ik er dit weekend eentje had gebakken, was de inhoud eruit geknald, dus had ik alleen korst... En ik was te lui om een nieuwe te gaan halen in de diepvries in de kelder.

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1138 Gepost op: 11 oktober 2011, 11:32:16 »
Wat voor merk waren die? Er zit in A'dam ook een Estafette (meerdere geloof ik, maar die op de Ceintuurbaan is voor mij het handigste te bereiken momenteel), dus ik ben wel nieuwsgierig. Hier om de hoek verkopen ze Healthy Planet. Vind ik ook lekker, wel weer graag met beetje mosterd eten.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1139 Gepost op: 11 oktober 2011, 14:50:48 »
Gisteravond pompoensoep en een nog top secret soep voor een van de Vegatopia Kerstmenu's.

Vanavond iig knapperige knolselderij (http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11670-knolselderij-met-oude-bodegraafse-kaas-salade-van-beluga-linzen-en-gierst-met-salie-hollandaise).