Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline jol

• 2.653
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #11060 Gepost op: 20 oktober 2015, 10:19:28 »
Zaterdag voor het eerst uitgebreid eters ontvangen in het nieuwe huis, ik maakte een cocktail als aperitief, een koude soep vooraf en seitanstoof als hoofdgerecht (waarbij aardappelpuree, gekruide spitskool, pittige pompoenpuree en sla met abrikoos/citrusdresing). Toe hielden we het simpel: koffie met limoncello en zoetigheid.
Zondag hadden we het zo druk dat we niet verder dan patat met groentekroket kwamen en gisteren aten we preistamppot met gebakken haloumi. Toe koffie met Tony's Chocolonelly en een glaasje whisky.

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
« Reactie #11061 Gepost op: 20 oktober 2015, 16:43:12 »
Erg lekkere zelfgemaakte nep-ricotta (melk, karnemelk en citroensap) die in een salade ging met tomaat, een rood uitje en plakjes kelek (van de Turk, misschien dat ik het volgend jaar zelf ga kweken. Het zijn de jong geplukte vruchten van een meloensoort en ze smaken als een zoete komkommer). Erbij aardappeltjes in de schil met wat roomboter en dille, en sperziebonen.

Goh ja, nep ricotta: prima, brengt me weer op idee, lang al niet gemaakt. Je kunt hem ook zouten, in doek uitpersen, stukjes snijden en bakken. Panirsoort.

Alles OK mevrouw Zeewier?

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #11062 Gepost op: 20 oktober 2015, 16:51:49 »
gisteren: gort goreng, yoghurt-citroenpickles, borlottibonengumborest (huh, Schachtelwort) gemalen met twee eieren en er kleine koekjes van gebakken, in sesamolie gebakken geblancheerde spruitjes, gebakken salieblad.
Vandaag: gekookte aardappelen en verder nog onbekend. Ik denk gewokte wortel/ui/bloemkool/knoflook, avocado met vinaigrette, gebakken tofu wellicht.

Bezig Kuala Lumpur bezoek voor te bereiden. Volgende maand. Hoor net dat vliegtuig vandaar naar bandung opeens drie uur later vertrekt zodat we laat in de avond in bandung aankomen en in Kl met spitsuurchaos zitten. is ook allemaal niks dat gereis, dat wist Kant al, Königsberge Klopse etend, te vertellen.

Muziekpresentator: Fiefaldie nu.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #11063 Gepost op: 20 oktober 2015, 16:57:51 »
Erg lekkere zelfgemaakte nep-ricotta (melk, karnemelk en citroensap) die in een salade ging met tomaat, een rood uitje en plakjes kelek (van de Turk, misschien dat ik het volgend jaar zelf ga kweken. Het zijn de jong geplukte vruchten van een meloensoort en ze smaken als een zoete komkommer). Erbij aardappeltjes in de schil met wat roomboter en dille, en sperziebonen.

Goh ja, nep ricotta: prima, brengt me weer op idee, lang al niet gemaakt. Je kunt hem ook zouten, in doek uitpersen, stukjes snijden en bakken. Panirsoort.

Alles OK mevrouw Zeewier?
Dank voor de tip!

De andere helft van deze kaas heb ik vermengd met pittige ajvar en door de pasta/op crackers gedaan. Jammer dat er altijd maar zo weinig kaas overblijft na het stremmen! Volgende keer wil ik feta proberen te maken, met vegastremsel.

Hier is alles goed, hopelijk bij u ook. Alvast een goed bezoek aan KL gewenst!

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #11064 Gepost op: 20 oktober 2015, 19:34:28 »
Gisteren prettaart, vandaag pasta met broccoliblauwekaassaus.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #11065 Gepost op: 20 oktober 2015, 20:24:22 »
Soep met freekeh, boontje, boerenkool. Beetje passata.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #11066 Gepost op: 20 oktober 2015, 20:46:46 »
Gisteren een beetje vage knolselderij/spitskool stamppot, beetje uitgeschoten met de nootmustkaat.  :(
Vandaag goed gelukte champignonsaus met prei, pastinaak en crème fraîche. Lekker verse rozemarijn en salie erdoor. Met verse pasta van de AH, die met walnoot (stiekum de lekkerste die ze hebben). :)
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2015, 22:40:37 door meisbaer »

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11067 Gepost op: 20 oktober 2015, 21:18:39 »
Redelijk laat thuis, en daarom een lichte maaltijd. Frisse, Italiaans gekruide pompoensoep met erbij stokbrood.
Vanavond de rest pompoensoep, dit keer met Turks brood erbij.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11068 Gepost op: 20 oktober 2015, 21:46:16 »
pecorinotruffelkaas en een kaasje uit de Pyreneen met foccacia, een grote salade met Romeinse sla, kerstomaat, wortel en druiven, olijven en hete pepers.
,,,,فلافل

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #11069 Gepost op: 21 oktober 2015, 09:45:49 »
pecorinotruffelkaas en een kaasje uit de Pyreneen met foccacia, een grote salade met Romeinse sla, kerstomaat, wortel en druiven, olijven en hete pepers.

Oeh, die uit de Markthal? Lekker!!

Ik at een socca belegd met tapenade van paddenstoelen, olijven, zongedroogde tomaat, pijnboompitten en knoflook en plakjes truffelmozzarella.
Erbij nog wat tomaatjes en reepjes paprika om de groente aan te vullen.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11070 Gepost op: 21 oktober 2015, 20:56:23 »
Een lekkere mafé met restjes groenten: koolrabi, savooiekool, spruitjes, prei.

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #11071 Gepost op: 21 oktober 2015, 21:44:30 »
Diepvries groentenpizza van de Lidl met een bak sla. Er zit trouwens verrassend veel groenten op zo'n cheapo pizza.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #11072 Gepost op: 22 oktober 2015, 13:52:27 »
Gisteren maakte F spruitjes, geroerbakt met stukjes appel en kruiden (oa een beetje kaneel) en noten. Erg lekker!

Vandaag 'iets' met een aubergine en 2 rode paprika's die op moeten.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #11073 Gepost op: 22 oktober 2015, 18:36:05 »
Spruitjesstamppot.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11074 Gepost op: 22 oktober 2015, 19:31:50 »
Stamppot boerenkool (met een gedeelte van de aardappelen vervangen door koolraap, gekruid met pepertje, uitje, foelie en een scheut wijnazijn). Erbij sellerieburgertjes, kleine augurkjes en gefrituurde uitjes.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11075 Gepost op: 23 oktober 2015, 20:27:58 »
Een stoofje van koolraap, savooiekool en kikkererwten in tomatensaus (piment, korianderzaad, foelie, kaneelstokje, pepertje, knoflook, gember, limoen).

Offline meisbaer

• 5.624
« Reactie #11076 Gepost op: 23 oktober 2015, 21:21:07 »
Couscous met groenten-tomatensaus, kikkerertwen en kipshoarma van de veg slager. En heel veel kruiden  ;)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
« Reactie #11077 Gepost op: 24 oktober 2015, 20:40:01 »
Pizza! Het deeg twintig minuten gekneed in de keukenmachine en de Tupperbox deed al binnen het half uur 'plop' (of eerder 'beng'. zoveel druk stond er op). Met zelfgemaakte tomatensaus en mozzarella. Ik had verder als beleg: rode ui, champignons en artisjok. Kristof had ananas en paprika, zoals altijd.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11078 Gepost op: 24 oktober 2015, 21:00:51 »

Oeh, die uit de Markthal? Lekker!!

Ja! Helaas was de gerookte geitenkaas op  :'(

Woensdag een lasagna met bloemkool, mais en kerstomaat.
Donderdag at ik een grote lunch en daarom als avondeten groentesoep (met vermicelli), rucola/paprikasalade met een beetje couscous erdoor en een boterhammetje.
Gisteren at ik gebbqde groenten uit een Big Green Egg in Thermen Bussloo (wat te zoet).
Vanavond kookte ik Chinees: aubergines met hete pepersaus, shanghai paksoi met Chinese paddenstoelen en vegetarische oestersaus en rijst (en jasmijnthee).
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #11079 Gepost op: 24 oktober 2015, 21:43:14 »
Hier erwtensoep met worst en zelfgebakken no knead brood.