Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1100 Gepost op: 08 oktober 2011, 13:38:44 »

Het is baked ricotta, dus een mengsel van ricotta, oude kaas, ei, plakjes olijf, pesto, peper en zout dat je een half uur in de oven bakt.

Dat klinkt wel achterlijk lekker zeg. Gebruik je gewone zachte ricotta of harde ricotta? Lijkt me ook lekker met citroenschil en roze peper.

Zachte en het was ook lekker! Recept gebaseerd op recept uit Vers Uit De Tuin van Sarah Raven (http://www.vegatopia.com/vega/producten/kookboeken/8521-vers-uit-de-tuin-sarah-raven)

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1101 Gepost op: 08 oktober 2011, 18:30:42 »
Roerbak van ui, champignons, paprika en Chinese kool met satésaus, tofu en basmatirijst.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1102 Gepost op: 08 oktober 2011, 18:59:39 »
Vooraf een bakje linzensoep, een simpele affaire, maar afgemaakt met een scheut balsamico. Als hoofdgerecht zuurkoolschotel, en daarbij een salade met lollo rosso, wortel, sjalot en brocolli, met peterselie, basilicum en citroenmelisse. Tevens het eerste bokbiertje van het jaar (je moet trouwens geen bokbier bij linzensoep drinken), en toe een sinaasappel.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1103 Gepost op: 08 oktober 2011, 21:10:48 »
Gepofte kastanjes. Die zijn op. Nu staat er een choco-pompoen-walnootcake in de oven. En zo ga ik nog een pastinaak tarte tatin maken en een bietjessalade van chioggia bieten.

Offline niewied

• 1.930
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1104 Gepost op: 08 oktober 2011, 21:23:04 »
Zijn uitgenodigd door zoon (60) van oude, overleden vrienden van ons. Hij kookt met zijn mevrouw (die vroeger een macrobiotisch restaurant dreef in Eindhoven)

Prachtig eten was dat: Japans. Misosoep, veel verschillende soorten sushi, tempura van tempe, tofu, groenten, wasabi erbij en gemberpickles en daikonpickles, salades.

Vanmiddag in Drachten, 230 km van hier,  op reüni van klas van 62 jaar geleden:soep en aardappelsla. Thuis: frites, olijven, wortel/witlof/cranberrysalade.
Zo vlieden de maaltijden en de kilometers.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1105 Gepost op: 08 oktober 2011, 21:46:05 »
gemberpickles en daikonpickles
Juffrouw Selly is volgens mij groen van nijd.

Overigens, alles vliedt, maar niet de tijd?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1106 Gepost op: 09 oktober 2011, 01:02:04 »
Zestigste verjaardag van een oom en daar werd gecaterd door Het Borghuis uit Doetinchem: http://www.hetborghuis.nl/fr_verrassend_borghuis.php

Veel vega, waaronder een risotto met rode wijn, aardappelsalade, falafel, quinoasalade en pasta. Niets heel bijzonder culinairs, maar wel erg lekker allemaal.

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1107 Gepost op: 09 oktober 2011, 11:29:08 »
gemberpickles en daikonpickles
Juffrouw Selly is volgens mij groen van nijd.

mevrouw Selly, madesieur! Overigens:wellicht ja, hoewel, die kan ook alles en heeft ook alles.
Hier vandaag rode rijst (heb nog over) gebakken met veel knoflook, venkel en wellicht tomaat. Moet nog eens zien. En tofu erbij, weet nog niet precies hoeen welke soort.
« Laatst bewerkt op: 09 oktober 2011, 12:19:39 door niewied »

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1108 Gepost op: 09 oktober 2011, 12:11:48 »
Wij zijn dit weekend in het heitelân, vanmiddag verjaardagsfeestje van mijn oma - die zeer verguld is dat wij ook van de partij zijn. Het feestje zal worden afgesloten met een Chinees-Indisch buffet. Ik mijn oom gevraagd discreet na te vragen of het enigszins vegavriendelijk zal zijn - hij heeft het naar eigen zeggen dwingend nagevraagd.

Vrijdagavond na aankomst penne à la mamma, met door de saus (à la Honig) een verkruimelde Tivall-burger (eigenlijk geen onaardig idee). Gisteravond een prei-ovenschotel op basis van een pakje waarvoor mijn vader speciaal nog naar een andere supermarkt is gegaan. Gisteren en vandaag uitgebreid ontbijt met afbakbroodjes, tomaat, kaas, ei en zoetigheden.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1109 Gepost op: 09 oktober 2011, 12:35:36 »
Van het weekend bij schoonouders: vrijdag tortilla's met bonen/champignons/paprikamengsel, appel-selderijsalade en kaas, guacamole, salsa.
Gisteren lauwe salade van spruitjes/peer/kaas, aardappels uit de oven met mosterd en tomatensalade. Appelmoes toe.
Vandaag weer thuis: frietjes, vega kroket, wortels en doppertjes, appelmoes.
« Laatst bewerkt op: 09 oktober 2011, 16:09:49 door Selly »
,,,,فلافل

Offline greet

• 2.671
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1110 Gepost op: 09 oktober 2011, 14:55:23 »
Van het weekend bij schoonouders: vrijdag tortilla's met bonen/champignons/paprikamengsel, appel-selderijsalade en kaas, guacamole, salsa.
Gisteren lauwe salade van spruitjes/peer/kaas, aardappels uit de oven met mosterd en tomatensalade. Appelmoes toe.
Vandaag frietjes, vega kroket, wortels en doppertjes, appelmoes.

Wat een schoonouders!  :D

Gisteren en vandaag ga ik uit eten, maar eergisteren at ik ovenfrietjes met paprika, tomaat, courgette ook bij in de oven (grill) en wat geitenkaaskroketjes en nog wat veldsla erbij. (en specialsaus voor bij de frietjes)

Offline koekje

• 2.503
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1111 Gepost op: 09 oktober 2011, 15:13:17 »
Nu heb ik ook zin in frieten.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Christiaan

• 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1112 Gepost op: 09 oktober 2011, 15:39:17 »
Broccoli-courgettetaart en een salade.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1113 Gepost op: 09 oktober 2011, 15:45:13 »
Vrijdag bij vrienden: pompoen, nogal Aziatisch gekruid, vegaballetjes, salade en brood. Stoofpeertjes toe. Gisteren maakte mijn vriend raapsteeltjes stamppot met een beetje venkel en wortel erbij. Met vega spekblokjes.

Vandaag iets met de grote hoeveelheid kerstomaatjes die we hebben.

Offline Dot

• 2.630
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1114 Gepost op: 09 oktober 2011, 18:27:45 »
Vandaag eet ik aardappel met rozemarijn en pompoen uit de oven en een groentekroket.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1115 Gepost op: 09 oktober 2011, 19:02:32 »
Wij zijn dit weekend in het heitelân, vanmiddag verjaardagsfeestje van mijn oma - die zeer verguld is dat wij ook van de partij zijn. Het feestje zal worden afgesloten met een Chinees-Indisch buffet. Ik mijn oom gevraagd discreet na te vragen of het enigszins vegavriendelijk zal zijn - hij heeft het naar eigen zeggen dwingend nagevraagd.
En jawel, voor de vega's was er een apart buffetje met nasi, bami en gado gado ('zodat de vleeseters het niet voor je neus wegkapen'). Netjes. Daarnaast was er voor ons ook foe yong hai - en 'vegetarische' tjap tjoy, waarvan ik bij de eerste hap meteen merkte dat die met k1pp3b0u1ll0n was gemaakt (jawel, de bekende valkuil - men leert het ook nooit). De sambal werd, als ware het mosterd, pas na de maaltijd geleverd.

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1116 Gepost op: 09 oktober 2011, 20:37:45 »
Toch redelijk goed geregeld dus, Eelco. Smaakte het ook nog een beetje?

Wij aten mini-tagliatelle met erbij gebakken ui, paprika, champignons, broccoli, knoflook en sambal, vegaspekjes, geroosterde pijnboompitten en een Italiaans gekruid melksausje. Njamnjamnjam.

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.669
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1117 Gepost op: 09 oktober 2011, 20:43:38 »
Toch redelijk goed geregeld dus, Eelco. Smaakte het ook nog een beetje?
Precies zoals ik had verwacht  ;D. Echt nostalgie-eten voor mij. Nasi of bami met een paar reepjes prei en korreltjes ei, of foe yong hai, dat krijg je in Duitsland niet. Gado gado heb ik trouwens nog nooit bewust op de kaart van de Chinees gezien - die was erg lekker (maar dan wel met wat sambalbij erdoor).

O enne , we hebben vanuit de Middelsee nog even naar je gezwaaid, Haantje!

Offline haantje

• 5.068
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1118 Gepost op: 09 oktober 2011, 22:05:37 »
O enne , we hebben vanuit de Middelsee nog even naar je gezwaaid, Haantje!
Hé, was dat vanmiddag? Dan heb ik hem nog zien varen ook  :D

Offline niewied

• 1.930
Wat eten we vandaag?
« Reactie #1119 Gepost op: 10 oktober 2011, 14:59:36 »
Mijn vrouw heeft chutney gekookt van ui, wortel,gember, knoflook en veel pruimen die bij de Turk voor weinig geld te koop waren. Eten dus vandaag chutney, aardappel, gefrituurde geitenkaas, spinazie en bospeentjes van de biowinkel. Vreemd dat die penen niet uit het bos komen maar in een bosje zitten samengebonden. Nou ja, zakaardappelen en zakspinazie eten we dus ook, ter verduidelijking, en foliekaas.