Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #10200 Gepost op: 06 mei 2015, 21:33:17 »
Nasi goreng met paksoi, venkel, wortel en paprika (szechuanpeper, zwarte peper, koriander- en komijnzaad). Aubergine en champignons in een soja-gembersausje. Op tafel 'nepatjar' (komkommer met scheutje wijnzijn), gebakken uitjes en sambal.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #10201 Gepost op: 06 mei 2015, 21:53:41 »
Oh, en wat tomaatjes en komkommer voor de vitaminen.
Ja, dat zei je laatst ook al. Maar gaat het je dan echt om de vitaminen? Want dan kun je misschien beter paprika of bleekselderij nemen, of wortelen.

Ik heb het even te druk om te koken en eet wat minder interessant. Vandaag Indo afhaal, gister pizza, wel met wat witlofsalade erbij met appel, sinaasappel en walnoot.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #10202 Gepost op: 06 mei 2015, 23:22:01 »
Ik maakte vandaag ook nog wat van de eerder genoemde Turkse pepertjes a la Padrón en dat werkte prima. Iets minder vol van smaak dan de padrón die we in december uit De Lier hadden en geen enkele pittige stiekemerd er tussen maar goed te doen en voor herhaling vatbaar.

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #10203 Gepost op: 07 mei 2015, 07:45:50 »
Oh, en wat tomaatjes en komkommer voor de vitaminen.
Ja, dat zei je laatst ook al. Maar gaat het je dan echt om de vitaminen? Want dan kun je misschien beter paprika of bleekselderij nemen, of wortelen.

Ik heb het even te druk om te koken en eet wat minder interessant. Vandaag Indo afhaal, gister pizza, wel met wat witlofsalade erbij met appel, sinaasappel en walnoot.

Nee hoor, ik eet ruim voldoende groenten. Ik lunch al vaak met salades, dus ik krijg genoeg binnen. Het is meer dat ik het gewoon lekker vind en mis als ik het oversla.

« Reactie #10204 Gepost op: 07 mei 2015, 15:39:45 »
Ik ga vandaag voor de wokgroente met rijst of rijstmie en homemade tofusaté en pindasaus. Nu al zin in!

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #10205 Gepost op: 07 mei 2015, 17:34:56 »
Ik had zin in aardappelsoep. Die maak ik dus.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #10206 Gepost op: 07 mei 2015, 23:12:34 »
Een lekker stoofpotje van nieuwe aardappelen, aubergine en flageoletbonen in tomatensaus (knoflook, pepertje, laurierblad, citroensap). Op het laatst nog een handjevol spinazie erdoor gegooid.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #10207 Gepost op: 07 mei 2015, 23:18:02 »
Vanmiddag op het werk: chili sin carne (lees: chili con sojabrokken) met friet.

Omdat ik 's middag warm gegeten had stond er vanavond een salade van maïs, komkommer, avocado, tomaat en fijngehakte ui op het menu. Daarbij wou ik brood eten maar het is uiteindelijk een diepvriespizza geworden...
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Amarillo

• 3.233
« Reactie #10208 Gepost op: 07 mei 2015, 23:44:40 »
Vandaag alwéér pizza... zonder salade dit keer.
O, en ik heb nog een toetje staan, geloof ik! Nog niet aan toegekomen (sojayoghurt limoen-dingest (melisse?), per ongeluk gekocht want ik mikte op de naturel), heb ik daar nu nog zin in? Hm.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #10209 Gepost op: 08 mei 2015, 07:36:31 »
Een fritatta met prei en tomaat.
Vanavond een orzosalade met gecarameliseerde venkel, rucola en geitenkaas.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #10210 Gepost op: 08 mei 2015, 07:46:38 »
Woensdag laksa, gisteren een wokschotel gemaakt door de afhaalwokker.

Vandaag ga ik iets heel creatiefs doen met restjes. Nog even kijken wat.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #10211 Gepost op: 08 mei 2015, 14:18:15 »
Yin choi gewokt met knoflook en gember, jasmijnrijst, minibara en pulauri met mango- en aardappelchutney. Toe een glaasje chocolademelk.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10212 Gepost op: 08 mei 2015, 16:09:11 »
Ik ben van het weekend jarig, en ik ga vooral salades maken. Morgen couscoussalade met aubergine, feta etc,en een kokoswortelsalade met rozijntjes. Zondag Aardappelsalade met augurkjes, paprika etc, en een bietjessalade met zilveruitjes en geitenkaas met honing. Op zaterdag komen er niet zo heel veel vrienden langs, wegens meivakantie, maar zondag komt de (schoon-)familie. Gelukkig blijven die niet allemaal eten, maar waarschijnlijk maak ik er nog een paar kleine quiches bij.
Verder stokbrook met smeerseltjes.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #10213 Gepost op: 08 mei 2015, 20:47:24 »
Klinkt goed meisbaer! Alvast een hele fijne verjaardag toegewenst  :cheer:

Pasta met arrabiatasaus, lenteuitjes en parmezaan. Toe chocolade spekkoek en thee.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #10214 Gepost op: 08 mei 2015, 21:21:18 »
Alvast gefeliciteerd en een smakelijk weekend gewenst, meisbaer.

Wij aten Pellkartoffeln, asperges uit de grillpan en een salade van ijsbergsla, venkel, radijs, wortel, komkommer en geroosterde zonnebloempitten. De zak spinazie die ik had gekocht, moest ook leeg: kort met knoflook en pepertje gewokt, die gaat morgen waarschijnlijk in een hartige taart (of op de pizza).

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #10215 Gepost op: 08 mei 2015, 21:39:04 »
Maak er een leuk feest van, Meisbaer!

Vanmiddag op het werk: gestoofde courgette met sperziebonen en oesterzwammen, gemengde salade met geroosterde paprika, gebakken aardappelpartjes

Vanavond: vegetarische pasta bij de snackbar in het gebouw waar ik woon. Ik heb het eigenlijk uit sympathie gekocht omdat het een vrij nieuwe zaak is en er geen enkele andere klant binnen was. Op zich niet slecht maar met wat minder zout was het beter geweest. Daarbij het restje van salade van gisteren.

Offline Amarillo

• 3.233
« Reactie #10216 Gepost op: 08 mei 2015, 21:41:33 »
Ik maakte een stoofpotje met ui, knoflook, wortel, aardappel, sperziebonen, tomaat en jonge kapucijners. Erbij salade van rucola, paprika en komkommer.

Fijn weekend gewenst meisbaer, aan de gerechten zal het niet liggen, lekker hoor! :D

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #10217 Gepost op: 08 mei 2015, 22:21:47 »
Feestelijk weekend gewenst, Meisbaer!

Ik at Perzische kruidenrijst, Turkse bonensalade, een salade van radijs en komkommer met honing-oranjebloesemdressing en eieren gebakken in tomatensaus. Allemaal recepten uit Persiana, waarvan een bespreking volgt volgende week op de voorkant.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #10218 Gepost op: 09 mei 2015, 01:43:09 »
Dank!

Heb net alvast cakejes gebakken (chocola zonder zuivel en citroen-maanzaad), en een grote cheesecake, die met verse geitenkaas met honing gemaakt is. Een van mijn favoriete taarten, en ooit via een vriendin het recept gekregen dat uit de Boodschappen kwam. Verder is de couscous al bijna klaar, morgen de sla etc erdoor.

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #10219 Gepost op: 09 mei 2015, 20:59:02 »
Volkorenspirelli met gestoofde raapstelen (in navolging van de rest van Vegatopia  ;)). Daarbij een salade van tomaat, komkommer, tuinkers van eigen balkon en mozzarella.